ShiftDelete.Net anlık bildirimleri ile teknolojiden uzak kalmayın. Bildirimleri Aç

AKK için indirme zamanlama nasıl yapılır?

1 Mayıs itibarıyla yeni düzenlemeler yürürlüğe girdi. Artık gece 02:00 sabah 08:00 arasında AKK geçerli olmayacak. Peki, bu saatlerde indirme için zamanlama nasıl yapılır?

02.05.2017 / 14:42
AKK için indirme zamanlama nasıl yapılır?

BTK'nın yeni düzenlemelerinin ilk bölümü 1 Mayıs itibarıyla yürürlüğe girdi. Buna göre Adil Kullanım Kotası, gece 02:00 ila sabah 08:00 arasında geçerli olmayacak. Yani AKK tamamen kalkana dek, indirmelerimizi gece yapmak oldukça mantıklı olacak.

Peki, indirmeleri gece yapabilmek için zamanlama nasıl yapabiliriz? Bu videomuzda, bu sorunun yanıtı veriyoruz.

AKK için indirme zamanlama          

utorrent

17-05/02/utorrent.png

İndirme zamanlama için kullanabileceğimiz ilk program uTorrent. Torrent dosyalarını indirmek için kullandığımız uTorrent programında zamanlama yapabilmek mümkün. Bunun için Seçenekler > Tercihler > Zaman Çizelgesi bölümüne girmemiz gerekiyor. Bu bölüme girdikten sonra istediğimiz günü ve 02 – 08 saatleri arasını seçmemiz, zamanla yapabilmek için yeterli.

Steam

17-05/02/steam.PNG

İndirme zamanlayabileceğimiz bir diğer platform ise oyuncuların uğrak noktası Steam. Steam’de indirme zamanla için Ayarlar bölümünden İndirmeler sekmesine gelmemiz gerekiyor. Daha sonra burada yer alan Otomatik İndirme Güncellemelerini Sınırla bölümünden gece 02 – sabah 08 olarak ayar yaptığımızda, istediğiniz oyunlar bu saatler arasında indirilir.

IDM

17-05/02/idm.PNG

Bir başka popüler dosya indirme programı olan Internet Download Manager da indirme zamanlaması yapabileceğimiz bir başka program. Programı açtığınızda indirmeler sekmesi altında yer alan "Programlayıcı" bölümüne girmemiz gerekiyor. Burada aynı uTorrent’te olduğu gibi hem gün hem de saat seçebilmek mümkün. Ayrıca dilersek “indirme bittiğnide modemi kapat” ya da “indirme bittiğinde bilgisayarı kapat” seçeneklerinden de faydalanabiliyoruz.

:: Sizin indirme zamanlama için kullandığınız yöntemler neler?

SDN - ShiftDelete.Net

Özellikle akıllı telefonlar olmak üzere uzun süredir en yeni mobil ürünleri inceleyen Kerem, bunun yanı sıra donanım ürünleriyle de ilgileniyor.
Yazarın diğer haberleri için tıklayın.

Yorum Yaz
  • SDN Okuru
    01.06.2017 / 15:30:54

    Steam deki bu ayar indirme yapmıyor bende sadece uygulamayı güncelliyor

    YANITLA
  • SDN Okuru
    20.05.2017 / 21:45:50

    Turkcell wınn kullanıyorum, bu saatler arasında indirimlerim kotadan düşmüyor, bu harika

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.05.2017 / 15:07:11 10 / 10

    02:00 - 08:00 arasında yaptığım bütün indirmeleri TTNET kotaya dahil etmiş. Nerede kaldı çıkan Bu kanun? 58 gb kullanışmış gözüküyor. Değişen bir şey yok eski düzene ve soyguna devam. Devleti, Kanunu takmayan iss'ler bizi mi takacak.. Alternatif arıyorum kendime, türknet altyapısı yaşadığım yerde yok

    YANITLA
    • SDN Okuru
      07.05.2017 / 15:16

      müşteri hizmetlerini ara durumu araştır

  • SDN Okuru
    03.05.2017 / 13:30:35 10 / 10

    ttnetliyim gece saat 3 civarı oyun indirdim 6 gb falan kotadan sayılmış :( ben böyle işin

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.05.2017 / 07:37:12 10 / 10

    Bu ülkede bir şeyde düzgün olsun be

    YANITLA
    • SDN Okuru
      04.05.2017 / 10:58

      bunlar varken bekleme..

    • SDN Okuru
      12.05.2017 / 01:33

      kotana yansır ama sadece görüntüde yansır ! AKN ye işlemez ... TTNET ROKET gibi çalışma planı . yakın zaman da saat bazlı düzenleme gelebilir online işlemlere ... bnm pakt 50 mbps 200 gb akn 400gb oldu hala hızım düşmedi 16 ya son hız kullanıyorum gündüzleri ...

  • SDN Okuru
    03.05.2017 / 01:56:39

    Mobil internete de gelsim

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.05.2017 / 01:41:23

    02:00 - 08:00 saatleri arasında gerçekleştirilen internet kullanımlarının AKN’ye dâhil edilmemesi ve AKN’nin aşılıp aşılmadığına bakılmaksızın söz konusu zaman dilimlerinde AKN sonrası indirme hızı kısıtlarının uygulanmaması, bu süper bir şey ayrıca mobilde 128kbit yerine en az 1mbit olmalıydı

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.05.2017 / 00:47:38 10 / 10

    Akkyi arayacağız beyler bayanlar servis sağlayıcıların yeni fiyat tarifesini erdi ozuag youtubede yayınladı ben şahsen o tarifeler geçerli olunca internetimi kapattiracam 350-700-1000 TL ye aylık internet ucretimi olur lan

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 23:14:04 10 / 10

    Arkadaşlar minnet etmeyin şunlara. Tamamen kaldıracaklar, hepsi tamamen adam olana kadar minnet etmeyin.

    YANITLA
    • SDN Okuru
      04.05.2017 / 10:59 0 / 10

      ne yapalım yani ?

  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 20:51:14 10 / 10

    Vodafone net kullanıyorum. Gece 2 ile 8 arasında downloadı ayarladım her şey tamam. Sabah baktığımda 78gb download olmuş. Vodafondan kotamı sorguladığımda ne göreyim aynı 78 gb kotaya yansıtılmış. Aradım hemen. Ne deseler beğenirsiniz, bunlara resmi yazı gelmemiş. Devlet bundan sonra çıkarttığı kanunlar için ayrıyeten resmi yazı gönderecek. Bakın biz böyle biryasa çıkarttık bundan sonra bu yasaya uyacaksınız diye. Şerefsizler madem öylesiz kullanıcıları uyarmıyorsunuz diyorum biz yazı geldiğinde şu tarihte başlarız diye sms atarız diyorlar. Resmen O. çocukları bunlar.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 19:32:21

    Superonline da ben gece 30 gb indirdim. Kotadan saymamış. Hâlâ 72 gb duruyor

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 19:07:59

    ttnet online müşteri temsilcisinden gelen cevap: Online Müşteri Temsilcisi 02:00 - 08.00 saatleri arasında ki kullanımlarınız AKN den sayılmamıştır.Sistemlerimizde saat bazlı kullanımlar yerine toplam kullanımlar görülmektedir. Geliştirme çalışmalarımız tamamlandığında 02:00 - 08.00 saatleri arasında ki kullanımlarınız ayrılacaktır.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 18:58:00

    aynen bende idm ile zamanlı indirme yaptım 03.00-07.55 arası.ve baktığımda kotada 24 gb gözüküyor.malesef

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 18:02:18 0 / 10

    somurun.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 17:54:40 10 / 10

    Hocam iyi güzel ama bize 02-08 arası kotaya yazılmayacak dendi. Bak reis Türk Net Sen bile yazdın 02-08 arası senden beklemezdim kotayı doldurduk. Beyler Bence BTK'ya bu durumu bildirelim ister bimerden ister btknın sayfasından yazın.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 17:32:23 10 / 10

    Oda birşeymi benim internet hızım 16 mbs iken 8 e sabitlemişler basıl iş anlamadım...

    YANITLA
    • SDN Okuru
      02.05.2017 / 17:55

      Türk net kullanıyorum 51 Mbps hızım var 24 olması gerekirken 16 gösteriyor ama aldığım hız 3-5 mbps arası. Türk net yakışmadı kanka

  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 17:24:30

    Millet kotadan saymış diyor gece yapılan indirmeler, Ne iş ?

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 17:12:48

    Burası Türkiye adamı oyarlar

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 16:44:59

    TTNET kullanıcısıyım. Gece 02:15 itibariyle başlattığım indirmeyi sabah planlı bir şekilde 07:45'te bitirdim. Kontrol ettim, 21 GB AKK girmiş. Her şey yalan dolan. Değişen bir şey yok. Müşteri hizmetlerini aradım, durumu anlattım ve bana söylediği şey şu; "Nasıl yani? 21 GB kotaya saydıysa siz bunu normal aktif zamanlar içinde indirme yapmışsınızdır... Bizle ilgisi yok. Daha yeni bir uygulama olduğu için bu tür şeyler olabilecek, orada gece 02:00 - 08:00 arası yaptığınız veri normal kotadan düşer." - Sonrasındaki sorum "-Burası 100 GB olunca, hız düşmeyecek öyle mi??????" Cevap: "Hayır efendim kesinlikle düşmeyecek. Gece kullanımlarınız hızınızı etkileyen AKK'den düşülmeyecek".... Yani arkadaşlar ortada gördüğünüz gibi bir dümen dönüyor. AKK'ye yansımayacak diyorlar ancak oraya yazıyorlar. Yorum sizin.

    YANITLA
    • SDN Okuru
      02.05.2017 / 17:35 0 / 10

      Yalan söyleyip insanları yanlış yönlendirme. Gece hiç bir şekilde yansımıyor kotaya. Aylık kotanız düştüğünde de gece 2-8 arası hızınır tekrardan kendi hızınıza dönecektir bunu da unutmayın.

    • SDN Okuru
      02.05.2017 / 17:58

      Hocam Ben türk net kullanıyorum bende yansıdı 150gb akn 110 kullanmıştım gece 300 gb civarı bir indirme yaptım :) Online işlemlerden bir baktım şok oldum. Kullanım süresi olarak 02-08 arasında olduğu halde yazıyor 51 Mbps hızıma 24 düşerken 16 veriyorlar ve 16 gösteriyor sözde ama hızım 3-5 mbps arası değişiyor

  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 16:13:42

    Kablonet başka bir dünya olmuş. Akıllı sınırsız min. 70 TL.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 16:12:48

    Bakın kota diyorsunuz. AKK ile kota benzer gözükse de kağıt üstünde farklıdır. Bu düzenlemeyi yapan akıllılar maalesef çoğunlukla AKK' yi düzenleyip, kotayı kapsam dışı bırakmışlar. O yüzden kota üzerinde de düzenlemeler yapılmazsa bu mücadelede kaybeden tüketiciler, kazanan sağlayıcılar olur. Dayarlar kotayı, AKK' yi mumla ararız.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 16:03:48 10 / 10

    Dün gece zamanlamayla download yaptım kontrol ettiğimde kotadan saymış bu nasıl iş

    YANITLA
    • SDN Okuru
      02.05.2017 / 17:09

      Dün bir yerde okumuştum, T.Telekom 4 Mayıs 2017 tarihinden itibaren gece 02 ile 08 arası kota uygulamayacakmış. Ne kadar doğru bilmiyorum.

  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 15:46:43

    Yalan yahu. İnanıp denedim de sabah baktığımda kotam 18gb ı geçmişti.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 15:43:37

    Yapmadan önce arayıp sorun. Gece indirme yaptım kotadan saymışlar. Fatura başlangıç her ayın başı ve bugün 2 mayıs 38,52 gb. Hatta bu iki günde sadece bir gece 2 ile 8 arası indirme yaptım. 2 gece yapsam 50-60 gb dayayacaklar

    YANITLA
  • SDN Okuru
    02.05.2017 / 14:59:30 10 / 10

    Androidde ios'te ve windowsta güncelleme zamanlaması yapılabiliyorsa onu da anlatsanız süper olur

    YANITLA
    • SDN Okuru
      02.05.2017 / 15:46

      Aynen