Windows 8'e Başlat Menüsünü Getirin!

Windows 8'de yer almayan klasik başlat menüsünden vazgeçemeyenlerden misiniz? Bazı üçüncü parti programlar ile başlat menüsünü Windows 8'e geri getirebilirsiniz!

09.05.2013 / 08:30 Windows 8'e Başlat Menüsünü Getirin!

Hiç kuşku yok ki, Windows 8 gelmiş geçmiş en radikal değişimlerin gerçekleştiği Windows sürümlerinden biri oldu.

Dokunmatik ekran çağına uygun yeni bir arayüz ile gelen Windows 8, geçirdiği büyük değişimle bazı kullanıcıları çok memnun etti, bazılarını ise alışkanlıklarından vazgeçirmesi kolay olmadı ve Windows 8 beğenilen birçok özelliğinin yanında, eleştirilen bazı yenilikleri de beraberinde getirdi.

Başlat Menüsü Sendromu

Yeni işletim sisteminin en çok eleştirilen yönlerinden birisi de, çoğu Windows kullanıcısı için vazgeçilmez olan başlat menüsünün kaldırılması oldu.

Aslında Microsoft bu konuda doğru bir stateji izliyor. Klasik başlat menüsünün yerli yerinde kalması, yeni Windows 8 arayüzüne (eskiden Metro olarak anılıyordu) alışma sürecini uzatacak ve belki de hiç kullanılmamasına neden olacak.

Bu nedenle şirket başlat menüsünü tamamen iptal ederek, kullanıcıları yeni modern arayüzü kullanmaya teşvik ediyor. Ancak Microsoft’un bu çabasına rağmen üçüncü parti uygulama geliştiriciler boş durmuyor.

Popüler teknoloji sitesi All Thing D’nin ünlü teknoloji yazarı Walt Mossberg,  bugünkü yazısında, “Windows Blue” ile başlat menüsünün geri gelip gelmeyeceği tartışmalarına değiniyor.

Yazara göre bunu düşünmenin ya da beklemenin bir anlamı yok çünkü üçüncü parti geliştiriciler bu sorunu halletmeye çoktan başladı.

İşte eski başlat menüsünü Windows 8’e geri getirmenizi sağlayan iki uygulama.

Start8

Stardock adlı yazılım şirketi tarafından sunulan Start8, klasik başlat menüsünü Windows 8’e geri getirmenin basit bir yolunu sunuyor.

 

Windows 7’nin başlat menüsü ile aynı görünüme sahip bir başlat menüsünü Windows 8’ e taşıyan programın en büyük özelliği, yüklemeden sonra PC’nin geleneksel masaüstü ile açılabilmesi. Böylece, hiç ihtiyacınız olmadığı durumlarda yeni Windows 8 arayüzü ile karşılaşmak zorunda kalmıyorsunuz.

 

Başlat menüsü ikonunu değiştirebilme, boyutunu ayarlayabilme gibi bir dizi özelleştirme seçeneği de sunan program 5 Dolar karşılığında buradan indirilebiliyor. Start8’in 30 günlük deneme sürümü de bulunuyor.

Pokki

Hem klasik başlat menüsünden vazgeçemeyenler, hem de yenilik isteyenler için belki de önerilebilecek tek alternatif Pokki.

Sweetlabs adlı şirket tarafından ücretsiz olarak sunulan Pokki, başlat menüsü ile birlikte birlikte birçok değişikliği de kullanıcılara sunuyor.

 

  

 

Güncellemiş Windows 7 başlat menüsü gibi görünen Pokki’nin başlat menüsü, tüm uygulamaları, denetim masasını, favorileri sol bölümde ana başlıklar halinde listeliyor. Sağ bölümde ise favori programlara ait ikonlar akıllı telefon arayüzlerine benzer bir şekilde görüntüleniyor.

Pokki menüsünün sağladığı bir başka özellik de Windows Store’da popüler olan uygulamaların menü içinde listelenebilmesi. Popüler Windows Store uygulamaları, menünün sağ alt kısmında yer alıyor.

Start8’de olduğu gibi, açılışta doğrudan Windows 8 arayüzüne erişme olanağı Pokki tarafından da sunuluyor.

Pokki’yi buradan inceleyebilir ve ücretsiz indirebilirsiniz.

:: Windows 8'de başlat menüsünü arıyor musunuz?   

Yazan: Azim Köse
SDN - ShiftDelete.Net

    yazarAzim Köse

    Ege Üniversitesi, Sinema TV Bölümü Yüksek Lisans mezunu olan Azim, 4 yıldır farklı mecralarda teknoloji hakkında haberler ve makaleler yazıyor.
    Yazarın diğer haberleri için tıklayın.

    Yorum Yaz

    • SDN Okuru
      11.06.2014 / 17:41

      metro arayüzünden şikayetçi değilim,kolay alıştım...bilgisayarı ilk aldığımda başlat menüsünün olmadığını fark ettim sonra öğrendim ki aldığım bilgisayar Windows 8 çalıştırıyormuş

      YANITLA
    • SDN Okuru
      25.03.2014 / 23:08

      pokki ve stardock yaninda bir kac program indiriyor, begenmedim...

      YANITLA
    • SDN Okuru
      18.03.2014 / 18:40

      tşk oldu

      YANITLA
    • SDN Okuru
      22.02.2014 / 22:07

      Başlat menüsünü gerü isterük Pakize'nin çiçekli donu gibi olmuş böyle karman çorman.

      YANITLA
    • SDN Okuru
      17.02.2014 / 22:06

      teşekkürler.

      YANITLA
    • SDN Okuru
      15.12.2013 / 15:05

      sagolunnnnnnnnnnnn

      YANITLA
    • SDN Okuru
      19.11.2013 / 21:32

      eğer hiç açılmıyorsa mesela windows 8 başlat menüsü indirdiniz başlat açılmıyor direk bilgisayarımın solun daki yerde büyük menü var oradan denetim masasını bulun indirdiğiniz programı kaldırın

      YANITLA
    • SDN Okuru
      04.08.2013 / 15:26

      PEKİ WİNDOWS 7'YE WİNDOWS 8'İN ÖZELLİKLERİ GETİRİLİRMİ

      YANITLA
    • SDN Okuru
      18.07.2013 / 09:05

      IObit'inkini tavsiye ederim.

      YANITLA
    • SDN Okuru
      17.06.2013 / 19:10

      start 8 de nasıl Windows 8 menüsü yapılıyor ki

      YANITLA
    • SDN Okuru
      10.05.2013 / 16:20

      Başlat menüsü kesinlikle orjinal windows içinde sunulmalı.3rd party yazılımların hiçbiri orjinalin yerini tutmayan dandik yazılımlar...

      YANITLA
    • SDN Okuru
      10.05.2013 / 01:16

      aero stilleri de getirsinler!

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 22:19

      Ayda bir başlat menüsü kullanan insanlar,şimdi başlat menüse ihtiyaç duyar oldu.İnsanoğlu işte yaz gelince kışı isteyen,kış gelince yazı isteyen tipler misali..Başlat koyduktan sonra bi özelliği kalmıyor.O zaman win 7 ye devam edin daha iyi.

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 19:34

      Ücretsiz ve start8'in neredeyse aynısı. tamamen stabil http://www.classicshell.net/

      YANITLA
    • 7.42
      09.05.2013 / 19:21

      W8'i kullanıyorum 7'ye de dönmem. Ancak 8'in elden geçirilmeye çok ihtiyacı var. 7'de bilgisayarı iki tık ile kapatabiliyorken 8'de fareyi köşeye sürükle, oradan aşağı indir, ayarlara tıkla, güce tıkla, kapata tıkla. Çook uzun iş.

      Start8'i kurdum, gayet iyi. Ama hemen kaldırdım.

      YANITLA
    • evowinds
      09.05.2013 / 19:10

      W8 de başlat menüsü olsa adamlar niye paralı başlat menüsü satsınlar, onlar mı enayi biz mi akıllıyız?
      Var diyen kendini kandırsın dursun...Tek tıkla yapacağı işi on takla atarak halleder duruma gelsin.

      Bizim düsturumuz şu :

      "Zorlaştırma kolaylaştır, emretme müjdele..."

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 19:02

      xp den beridir başlat menüsündeki kapat düğmesini kullanmamışımdır. Ya alt+f4 kullanırım ya da açma düğmesini ayarlamışımdır basarım kapanır bilgisayar. Ayarlayın bir kereliğine güç seçeneklerinden sonra basın düğmeye kapansın bilgisayar. Ha yeniden başlatmak için lazım diyecekseniz emin olun alt+f4 daha pratik başlat menüsünü kullanmaktan. Ne kadar çok zor öğrenen fosil varmış hayretler içerisindeyim. Windows 8 böyle güzel bir derdiniz başlat menüsü ise windows 7 size yeter.

      YANITLA
    • masterbaba
      09.05.2013 / 17:43

      Alıntı Connections Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      @masterbaba ben %100 başlat menüsünün aynısı demedim ki öyle bir iddiam yok ama yüzde 99 karşılıyor. alt+f4 çek kapat bunudamı ben öğreteyim sana
      zor geliyor arkadaşım.

      YANITLA
    • Connections
      09.05.2013 / 17:36

      @masterbaba ben %100 başlat menüsünün aynısı demedim ki öyle bir iddiam yok ama yüzde 99 karşılıyor. alt+f4 çek kapat bunudamı ben öğreteyim sana

      YANITLA
    • masterbaba
      09.05.2013 / 17:34

      Alıntı Connections Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster



      bu mu değil ? bi karşılaştır bakalım
      hani bilgisayarı kapat yok.işim güçüm yok sağa sola mouse savuracam.charm bar denen sağdaki zımpırtı bilgisayarı kasıyor.hiç kullanışlı değil.

      YANITLA
    • Connections
      09.05.2013 / 17:30

      Alıntı re13el Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Bu dediklerin başlat menüsüne alternatif değil.




      bu mu değil ? bi karşılaştır bakalım

      YANITLA
    • Connections
      09.05.2013 / 17:17







      herkes bu resımlere baksın incelemeyen kalmasın bu yazıları görünce çıldırıyorum



      2. resimde masaüstü yazısının yanında 2 tane çizgi var oraya tıklıcaksınız

      toplam 2 tane başlat menüsü açma alternatifi sundum hangisinii denerseniz deneyin

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 16:05

      saçmalamayın daha kimse anlamadı WİNDOWS 8 YENİ İŞLETİM SİSTEMİ DEĞİL bilgisayar kullanımını değiştirecek bir atılım!!!! başlat menüsünü getirdikten sonra win7 den ne farkı kalır ki ???

      YANITLA
    • zencicek
      09.05.2013 / 15:25

      başından beri şikayetçi olmayan bi ben mi varım şu win8 in başlat menüsünden?

      YANITLA
    • drjacob
      09.05.2013 / 15:20

      Başlarda iyi degildi ama şuan alıştım bu yeni başlata böyle daha iyi bence

      YANITLA
    • TEGİN
      09.05.2013 / 14:59

      Windows 7 kullanıyorum ama yine de denedim.Win 8 için belki ama win 7 için gereksiz gibi. Win 7 de bunun yerine Rocketdock en iyisi ama rocketdock un sahibi kimse o da bir türlü geliştirmiyor

      YANITLA
    • Connections
      09.05.2013 / 14:05

      hiç lazımlıgı yok

      YANITLA
    • ms1907
      09.05.2013 / 12:59

      Alıntı masterbaba Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Gelme Gelme kal orta.

      Windows 8'den U dönüşü sinyalleri!


      Financial Times gazetesinin bildirdiğine göre Microsoft, halen geliştirilmekte olan Windows 8 güncellemesi 8.1'de, yani Windows Blue'da, bazı önemli değişiklikler yapmaya hazırlanıyor.
      Gazetenin bildirdiğine göre firma, daha önce de defalarca dile getirildiği gibi, Windows 8 kullanıcılarından gelen tepkileri dikkate alarak bazı önemli değişiklikler yapacak. Henüz yapılacak değişikliklerin ayrıntıları netleşmemiş olsa da, "bazı temel Windows 8 özellikleri, işletim sisteminin güncellenmiş sürümünde yer almayacak". Bu iddialar, kullanıcıların farklı tepkiler gösterdiği,


      Windows 8'in tasarımının temelinde yer alan Metro arabiriminin değiştirilmesi ihtimalini gündeme getirdi. Financial Times'a açıklamalarda bulunan, Microsoft'un Windows pazarlama ve finans bölümünün başındaki isim Tammy Reller de, yeni sistemi kullanmayı öğrenmenin gerçekten kolay olacağını iddia ediyor. Bu açıklama, pek çok kullanıcı tarafından karmaşık bulunan Metro'nun elden geçirilme ihtimalini güçlendiriyor.



      Buna, Başlat menüsünün geri gelme ihtimalini de eklersek, Microsoft'un, Windows 8'de inatla savunduğu pek çok şey için U dönüşü yapma hazırlığında olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz...

      Microsoft'un Windows 8 konusunda geri adım atmasının, "yaklaşık 30 yıl önce Coca Cola'nın yaşadığı New Coke fiyaskosundan sonra gelen en büyük başarısızlık" olduğu değerlendirmesi yapılıyor.
      başka bir haberde chipteydi sanırsam 8.1 de ki start menüsünün metro arayüzünü açacağı haberi vardı galiba. eski hali gibi değil.

      YANITLA
    • masterbaba
      09.05.2013 / 12:56

      Gelme Gelme kal orta.

      Windows 8'den U dönüşü sinyalleri!


      Financial Times gazetesinin bildirdiğine göre Microsoft, halen geliştirilmekte olan Windows 8 güncellemesi 8.1'de, yani Windows Blue'da, bazı önemli değişiklikler yapmaya hazırlanıyor.
      Gazetenin bildirdiğine göre firma, daha önce de defalarca dile getirildiği gibi, Windows 8 kullanıcılarından gelen tepkileri dikkate alarak bazı önemli değişiklikler yapacak. Henüz yapılacak değişikliklerin ayrıntıları netleşmemiş olsa da, "bazı temel Windows 8 özellikleri, işletim sisteminin güncellenmiş sürümünde yer almayacak". Bu iddialar, kullanıcıların farklı tepkiler gösterdiği,


      Windows 8'in tasarımının temelinde yer alan Metro arabiriminin değiştirilmesi ihtimalini gündeme getirdi. Financial Times'a açıklamalarda bulunan, Microsoft'un Windows pazarlama ve finans bölümünün başındaki isim Tammy Reller de, yeni sistemi kullanmayı öğrenmenin gerçekten kolay olacağını iddia ediyor. Bu açıklama, pek çok kullanıcı tarafından karmaşık bulunan Metro'nun elden geçirilme ihtimalini güçlendiriyor.



      Buna, Başlat menüsünün geri gelme ihtimalini de eklersek, Microsoft'un, Windows 8'de inatla savunduğu pek çok şey için U dönüşü yapma hazırlığında olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz...

      Microsoft'un Windows 8 konusunda geri adım atmasının, "yaklaşık 30 yıl önce Coca Cola'nın yaşadığı New Coke fiyaskosundan sonra gelen en büyük başarısızlık" olduğu değerlendirmesi yapılıyor.

      YANITLA
    • ms1907
      09.05.2013 / 12:10

      Alıntı pilger Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      w8 başlatsız güzel xpde başlatı sadece çalıştır ve pc kapatmak için kullanmıştım , 7de arama ve pc kapatmak .8de başlat olmadığı için aramaları f3 le kapatmayı alt+f4le yapıyorum yokluğunu hiç hissetmedim
      o menü başka şeylerde de kullanılabiliyor. kişisel tercih.

      YANITLA
    • pilger
      09.05.2013 / 12:04

      w8 başlatsız güzel xpde başlatı sadece çalıştır ve pc kapatmak için kullanmıştım , 7de arama ve pc kapatmak .8de başlat olmadığı için aramaları f3 le kapatmayı alt+f4le yapıyorum yokluğunu hiç hissetmedim

      YANITLA
    • ms1907
      09.05.2013 / 11:59

      @cavess bu konuda bilgi alabilir miyim lütfen?

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 11:09

      başlat olmaması saçma diyen arkadaşlar; aslında başlat tuşunun bir işlevi kalmıyor windows 8'de. Olması zaten saçma olurdu.Eskiden başlat tuşuna tıklayıp yaptığım tek şey bilgisayarı kapamaktı. Program açmak için klavyede soldaki windows tuşuna basıp programın adını yazmaya başlayın program çıkınca seçip enter a basın bu kadar. Geri kalan herşeyin bir kısayolu var zaten. Win X kısayolunu tavsiye ederim.

      YANITLA
    • ms1907
      09.05.2013 / 10:38

      pokkiyi kurdum hoş bişey fakat içinde appstore die birşey var. burdan gmail outlook vs indirdim ama bunlar windows mağazası uygulamaları değil. daha çok chrome uzantıları gibiler. bunlar ne kadar güvenlidir? mail programlarında bilgilerimizi güvenle girebilir miyiz?

      - - - Mesaj Güncellendi - - -

      Alıntı re13el Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Böyle giderse, uzun zaman beklersin o zaman.
      aynen. macos un güzel yanı o aslında. arayüzü çok güzel. artistik duruyor. bizde rainmeter stardock uğraşıyoz.

      - - - Mesaj Güncellendi - - -

      birde win8 mağazasında start menüsü ile ilgili bişeyler var. isteyenler bakabilir.

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 10:36

      gerek yok alıştık zaten artık hem bu yazılımlar gerektiği kadar stabil değil..

      YANITLA
    • ms1907
      09.05.2013 / 10:34

      pokkiyi kurdum hoş bişey fakat içinde appstore die birşey var. burdan gmail outlook vs indirdim ama bunlar windows mağazası uygulamaları değil. daha çok chrome uzantıları gibiler. bunlar ne kadar güvenlidir? mail programlarında bilgilerimizi güvenle girebilir miyiz?

      - - - Mesaj Güncellendi - - -

      Alıntı re13el Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Böyle giderse, uzun zaman beklersin o zaman.
      aynen. macos un güzel yanı o aslında. arayüzü çok güzel. artistik duruyor. bizde rainmeter stardock uğraşıyoz.

      YANITLA
    • ms1907
      09.05.2013 / 10:33

      pokkiyi kurdum hoş bişey fakat içinde appstore die birşey var. burdan gmail outlook vs indirdim ama bunlar windows mağazası uygulamaları değil. daha çok chrome uzantıları gibiler. bunlar ne kadar güvenlidir? mail programlarında bilgilerimizi güvenle girebilir miyiz?

      YANITLA
    • re13el
      09.05.2013 / 10:30

      Alıntı fk555897 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Ben orjinal olsun istiyorum. Programlarla yapınca performansı düşük oluyor.
      Böyle giderse, uzun zaman beklersin o zaman.

      YANITLA
    • ms1907
      09.05.2013 / 10:22

      Alıntı fk555897 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Benim için başlat menüsü önemli değil ama MACOS daki gibi altta bir erişim menüsü bekliyorum.
      stardock kullan.

      YANITLA
    • ms1907
      09.05.2013 / 10:11

      Alıntı ikspi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Windows 8.1'i bekleyin...
      öyle birşey olmayacak geçen açıklama gelmişti. boşuna onu beklemeyin.

      - - - Mesaj Güncellendi - - -

      start8 denedim fakat yapmamıştı. şimdi de pokkiyi deneyeyim bakalım.

      YANITLA
    • ms1907
      09.05.2013 / 10:08

      Alıntı ikspi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
      Windows 8.1'i bekleyin...
      öyle birşey olmayacak geçen açıklama gelmişti. boşuna onu beklemeyin.

      YANITLA
    • fakcakaya
      09.05.2013 / 10:04

      sırf bu yüzden win7 kullanmaya devam etmekteyim...başlat olmazsa olmaz

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 09:46

      iobit menüyü de deneyin

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 09:43

      Bu konu başlığı iyice gına getirdi :S Ne uygulamaymış ya başlat yok hayat durdu. Olsa ne olur olmasa ne saçma bi takıntıdan başka bi şey değil.

      YANITLA
    • ikspi
      09.05.2013 / 09:21

      Windows 8.1'i bekleyin...

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 09:08

      Biz niye getiriyoruz? Windows getirsin.

      YANITLA
    • dash
      09.05.2013 / 09:07

      Pokki ücretsiz bir uygulama olarak şuan için göze hoş geldi. Restart istememesi de cabası..

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 08:57

      başlat olmaması saçma

      YANITLA
    • SDN Okuru
      09.05.2013 / 08:35

      başka bir alternatif gayette başarılı. http://www.classicshell.net/

      YANITLA
    • evowinds
      09.05.2013 / 08:28

      Pokki Gnome Shell Menu den araklanmış gibi duruyor, Windowsa hiç yakışmıyor bence...

      YANITLA