Sony Xperia Z, Nasıl Fotoğraf Çekiyor?

Sony'nin bugün Türkiye'deki basın mensuplarına tanıttığı, 13.1 Megapiksel Exmor RS sensörüne sahip akıllı telefonu Xperia Z, bakalım nasıl fotoğraflar çekiyor?

06.02.2013 / 18:00 Sony Xperia Z, Nasıl Fotoğraf Çekiyor?

Sony'nin CES 2013'te tanıttığı amiral gemisi Xperia Z, ülkemizde de basın mensuplarına tanıtıldı. 13.1 Megapiksel Exmor RS sensörüne sahip olan Xperia Z, üst seviye teknik özelliklerinin yanı sıra kamera kalitesiyle de merak ediliyor.

CES 2013 etkinliği sırasında burada incelediğimiz Xperia Z'yi, bugün de buradaki haberimizde incelemiştik. Detaylı incelemelerini, Xperia Z'nin test merkezimize gelmesiyle yapacağımız cihazın, çektiği fotoğrafları sizlerle paylaşıyoruz.

En son sayfa da SDN editörlerinin, Xperia Z'nin kamerası için yaptığı yorumları göreceksiniz. O zaman fotoğraflara bakmaya başlayalım.

Resmi büyütmek için üzerine tıklayın

Resmi büyütmek için buraya tıklayın

Yazan: Tolga Cem Küçükyılmaz
SDN - ShiftDelete.Net

yazarTolga Cem Küçükyılmaz

Programcılık, ağ ve sunucu sistemleriyle beraber donanım konusunda eğitim alan Tolga, bu bilgiler ışığında yeni nesil mobil cihazlara ayrı bir ilgisi bulunuyor. Özellikle Android cihazlara karşı sempati besleyen Tolga, incelemelerine yine devam ediyor.
Yazarın diğer haberleri için tıklayın. Yazara anında sor:

Yorum Yaz

  • SDN Okuru
    31.08.2014 / 02:24

    sony xperia z tam bir fiyasko.aldığıma pişmanım

    YANITLA
  • SDN Okuru
    15.04.2014 / 13:14

    akşam çekimleri rezalet ötesi otomatik çekimde kumlama görüntü elde ediliyor. gece aydınlık ortamda flash patlıyor işin yoksa her şekim için ayar yap ya yazılımsal sıkıntı var yada kaldır çöpe at

    YANITLA
  • SDN Okuru
    14.04.2014 / 00:07

    xperia z kullanıcısıyım ve memnun değilim. tek bir özelliğini övebilirim o da müzik ve ses kalitesi (kulaklık ile) . kamerası bir s4 değil sensörler falan yalan yanlış. başaralı bir cihaz değil.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    25.03.2014 / 20:03

    Z1 benim telefonum. Kullanmadan iyi veya kötü dememelisiniz. Kesinlikle öneriyorum. Çok zarif çok hoş diğer akıllı telefonlardan ayrıcalıklı olduğunu düşünüyorum ki gerçekten fark yaratıyor bence. Ayrıca fotoğraf çekimi ve kamerası mükemmel.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    01.11.2013 / 23:57

    Lumia samsung ve iphone kamera sensörlerini sony den tedarik ediyor yanlış bilmiyosam

    YANITLA
  • SDN Okuru
    10.06.2013 / 16:59

    Fotoğraf kalitesi gayet iyi arkadaşlar, çok bulanık çok kötü diyen arkadaşların sorunu şu; fotoğraflarda odaklanan nesne arkasında belirli bir mesafe olan nesneye göre daha net olur. Hatta buna bokeh veya net alan derinliği diyorlar. siz de fotoğrafları büyütüp flu olan yerleri yakınlaştırırsanız tabi ki bulanık görünecek. Ama netleme yapılan nesnelere bakarsanız ne kadar keskin ve net fotoğraflar çıktığını göreceksiniz. Ayrıca kapalı ortamlarda DSLR olmayan herhangi bir makina yüksek isoda bundan daha iyi fotoğraf çekemez bi kere sensör küçük karanlıkta ancak ısoyu düşük tutarak uzun süreli pozlama yaparak gürültüsüz fotoğraflar elde edebilirsiniz. Xperia z nin manuel pozlmaya imkan vermesi bile tercih sebebidir bence çünkü manuel çektiğiniz fotoğraflar her zaman otomatik ayarlardan daha iyi olacak tabi fotoğraf çekmeyi biliyorsanız .

    YANITLA
  • SDN Okuru
    11.04.2013 / 21:46

    lumia diyen arkadaş nokia telefon içinde ayrı bir yazılım kullanıyor yani keskinliği düşürüyor size o yüzden net geliyor. sony ise doğal bozulmamış fotoğrafları veriyor.. arada fark var yani. lumia diyenler o zaman çekilen fotoğrafları pohtoshopta düzeltelim öyle kıyaslama yapalım..her fotoğrafçı çektiği fotoğrafın ham halini orjinal halini görmek ister ;)

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.04.2013 / 01:01

    yazılım,yazılım,yazılım..aynı lense sahip galaxy s4 lerin fotoğraf kaliteleri daha iyi olacaktır(oluyordur.) zamanla sony de güncellemelerle(güncellemeyle) kamera kalitesini daha iyi hale getirecektir.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    16.02.2013 / 22:48

    bence en kamera s3 süper gunduz gece canon gibi maşallah

    YANITLA
  • SDN Okuru
    16.02.2013 / 22:48

    bence en kamera s3 süper gunduz gece canon gibi maşallah

    YANITLA
  • SDN Okuru
    13.02.2013 / 23:28

    tolga bey ders notunu cekerken veya normal bir fotoğraf cekerken kımse fotoğraf ayarlarıyla urasmıyor kesın net bir cevap verırsenız sevınırım fotoğraf cekımlerınde htc one x mı ıphone 5 mi yoksa xperia z mı ???

    YANITLA
  • SDN Okuru
    12.02.2013 / 18:19

    Resimlerin çözünürlüğü 13 mp in çözünürlüğü değil.Yani Xperia Z nin kamerasıyla çekilen fotoğrafları kendi bilgisayarımızda görmedikçe yorum yapamayız bence.

    YANITLA
  • paşazede
    11.02.2013 / 17:05

    telefon bu arkadalar dslr alın ozman net fotolar istiyorsanız tabikide fotograf cekmek için üretilmiş makinlar kadar iyi bir kalite sunmayacaktır ki hiç bir ayarlama yapmadan cekim yaparak 5000 tll lik foto makinasında bile tam bir performans alamazsınız ve kalkar bune la compackt makina bile daha iyi cekiyor dersiniz..dedigim gibi sonucta bu bi telefon tüm cihazların yaptıgı herseyi tek başına yapmasını bekleyemezsiniz hani oldu olacak hanımı boşayayım benle sevişsin diye beklenti iiçine girecekler olmasından endişe ediyorum

    YANITLA
  • SDN Okuru
    11.02.2013 / 16:59

    yapmayın allah aşkına okadar foto meraklısıysanız gidin bi dsrl alın cam gibi cekin her detayı..telefonmu alıyorsunuz foto makinasımı..tabikide cam gibi foto cekemicek ama emin olun lumıanında fotograf kalitesin iyi olabilir ama sadce bukadar baskda biseyi yok ..telefon bu akıllı cihaz dediysek gelsin bide sevişsin demedik:)

    YANITLA
  • SDN Okuru
    11.02.2013 / 00:41

    Şu an hayal kırıklığı anlatacak söz bulamıyorum.. Bu mu en iyi kamera bir anti iphoncu olarak... Üzülerek söylüyorum iphone nin kamerası daha iyi... Sony yazılım olarak sıfır. yakında çoğu 13 Megapixel telefon çıkacak ve bunların yazılımı daha iyi olanlar daha güzel çekecek... Bence Sony apple den biraz yazılım öğrensin

    YANITLA
  • SDN Okuru
    10.02.2013 / 21:47

    bu ne yaa hayal kırıklığı

    YANITLA
  • SDN Okuru
    10.02.2013 / 20:11

    S3 bundan daha iyi çekiyor daha net daha canlı ustelik gece cekimidaha iyi

    YANITLA
  • cesko
    09.02.2013 / 11:32

    yorumlara bakıyorum da kediler eremediği ete mındar diyor sizler myavlaya durun telefon samsung s3 ve iphone4s üst modelidir testler yapıldı ve onaylandı şu anda 2 adet zirvede olucaksony

    YANITLA
  • SDN Okuru
    09.02.2013 / 09:47

    Bu bi telefon kamerası ancak bu kadar olur diyenler,,,o zaman sonye soyleyin kameranın reklamını o kadar abartılı yapmasın,yakınlaştırdığımızda goruntu bozuyorsa x xperia sten bi farkı yok demektir..x peria sin ekranı kuçuk 12mega...x peris znin ekranı buyuk 13mega,,,yani kamera çozunurleri yakın gibi,,,,sadece zde daha fazla iç ozellik var.,,,ben windows phone kullanıyorum yinede androide geçme hevesim var çunku x peria znin eksiği olsa bile lumia 920 kadar yoktur

    YANITLA
  • SDN Okuru
    09.02.2013 / 09:37

    Yaaaw bi yanlışlık olmasın o kadar reklam yapıldı yani demek istediğim oyle puslu mu çekiyor,,,yoksa başka bişe mi var işin içinde...x peria s vardı bende yakınlaştırdığım zaman goruntu diye bişe kalmazdı buda oyle mi acep

    YANITLA
  • SDN Okuru
    09.02.2013 / 09:19

    kamera için cep alacaksanız nokia' nın 41 MP' ilk lumia' sını bekleyin. şunu söyleyeyim android, ios kullanmış ve şu wp8 lumia kullanan biri olarak şunu söylüyorum wp8 ios ayarında bir işletim sistemi. Androit ise uygulama mağazası çok geniş olan bir çöp... Wp8'in uygulama mağazası artınca bütün cep markaları wp8'li cep çıkaracak izleyin ve görün...

    YANITLA
  • SDN Okuru
    08.02.2013 / 22:32

    Kamerası kötü... Noise var! (Samsung NX1000 DSLR katili kompakt aynasız DSLR makinem ile karşılaştırdım. Zaten bunu telefonlar ile kıyaslayacak değilsiniz değil mi ? Diğer telefonlar eski tüplü tvlerin renk ayarları yükseltilmiş gibi renkleri ısıtmaktan başka fotoğraf işlevi sunmuyor. Yaşasın realistik renkler! )

    YANITLA
  • Regionella
    08.02.2013 / 21:35

    Alıntı RedQueen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sana göre en iyisi
    bana göre veya başkasına göre. şu an en iyi telefon budur.

    değil diyen sallamış olur. değil diyen niye olmadığını açıklasın tartışalım.

    YANITLA
  • samilcan
    08.02.2013 / 21:22

    Yüzlerce mühendis bilmem kaç nanomikron seviyesinde teknoloji üretsin yıllarını versin o kadar uğraşsın adamın biri çıksın iyi değil desin. Eleştirmen olmayı ne kadar çok seviyoruz Allah aşkına. Azıcık ta takdir etmeyi öğrenin. Daha bir telefon üretmemişiz adamlara çamur atmakta üstümüze yok.

    YANITLA
  • RedQueen
    08.02.2013 / 21:09

    Alıntı Regionella Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alacağım telefon olduğundan övmüyorum, en iyisi olduğu için alacağım. hiç bir telefonu da diğer telefonlarla karşılaştırmadan savunmam
    sana göre en iyisi

    YANITLA
  • Regionella
    08.02.2013 / 19:17

    Alıntı RedQueen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konu ile çok bağlantılısın ( ! ) İyi oku yorumları bencillik etme kendi alacağın telefonu savunma psikolojisine girme komik oluyorsun
    alacağım telefon olduğundan övmüyorum, en iyisi olduğu için alacağım. hiç bir telefonu da diğer telefonlarla karşılaştırmadan savunmam

    YANITLA
  • leonfrt
    08.02.2013 / 18:25

    şuan dünyanın en yi kamerasına sahip öyle olmsaydı en iyi kamera ödülünü almazdı

    YANITLA
  • SDN Okuru
    08.02.2013 / 17:17

    Berbat! siz bir de nokia3310 a bakın kamerası yok ama daha iyi çekiyor

    YANITLA
  • SDN Okuru
    08.02.2013 / 14:49

    bu sayfaya yorum yazanlar. ey cahil cühela takımı..Marka manyakları..hayatında fotoğrafcılık tecrübesi olmayan apertür nedir odak nedir.. bilmeyen adamlar web sitesindeki fotograflardan yorum yapıyorsunuz .. el insaf. çok bi b.. biliyorsanız.. daha iyisini yapın..yapanada eleştiri yöneltirken..BİLGİ SAHİBİ OLMADNA FİKİR SAHİBİ. OLUNMAZ. lumia yaya gleince.. 185 grlık cihazı.: nerene koyuyorsun merak ediyorum.

    YANITLA
  • RedQueen
    08.02.2013 / 14:19

    Alıntı Regionella Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Telefonları karşılaştırmak için aynı saat içinde aynı fotoları çekmelisiniz. Lumia iyi HTC iyi S3 iyi diye sallamayın boş konuşmayın.
    Konu ile çok bağlantılısın ( ! ) İyi oku yorumları bencillik etme kendi alacağın telefonu savunma psikolojisine girme komik oluyorsun

    YANITLA
  • SDN Okuru
    08.02.2013 / 13:48

    "Arkadaşlar, bu telefonlar bir kere mühendislik örneği. Satışa sunulacak telefonlarda farklılıklar olabilir. Ayarlar default olarak fotoğraflar çekildi ve doğrudan yani hiç uğraşmadan çekilden fotoğraflar. Siz ışığı arkanıza alır, güzel renklerin olduğu yerlerde, saatlerce uğraşıp çok guzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Fakat lansmanda vakit oldukça az. Son kullanıcının, normal hayatta çektiği fotoğraflarda da "aa sen şuraya gel, - yok olmadı falan" demiyorsunuz. Ayrıca çekilecek fotoğrafları iso ayarlamaları, hdr ve renk ayarlamalarıyla çok daha iyi hale getirebilirsiniz. Bence Xperia Z kötü fotoğraf çekmiyor dostlar." Bence bu fotoğrafları kaldırın telefon elinize geçince esas cihazdaki profesyonel resimleri koyun sonuçta sadece yukrarıya bakıp geçen kişilerde olacaktır buda telefonun imajını kötüleyen bir fotoğraf çekimi olmuş youtubedeki kamera çekimleri bile fotoğraflardan daha iyiydi :)

    YANITLA
  • SDN Okuru
    08.02.2013 / 13:39

    daha ne olsunki kiremitleri teker teker sayilabiliyor fotoda boğazin uzakliğida 500 metre daha ne olsunki ve ne beklyordunuz bence guzel

    YANITLA
  • SDN Okuru
    08.02.2013 / 11:41

    boş konuşmayın diyen arkadaş fotolar ortada,maden zaman kısıtlı default çekim falan hiç çekmeyi elinize geçince ayrıntılı çekersiniz,asıl sizinki boş konuşmak..

    YANITLA
  • SDN Okuru
    08.02.2013 / 01:45

    guzel cihaz ama bazi.arkadaslar israrla 808 purewiev'in kamerasinin daha iyi oldugunu savunmus.amao nokia'nin ister yazilimsal ister ister donanimsal.ozellikleri yetersiz.kaliyor.sony'de carl zeiss kullaniyor ama mimari farki iste ne yaparsin.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    08.02.2013 / 00:21

    Gözle çok net görülür bir bozukluk var fotoğraflarda, Sony kalitesini yansıtmıyor...

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 23:48

    bence bu resimleri siteye upload etmeden önce kalitesi ile oynanmış.. 13mp kamera ile 2bin küsür piksel ne alaka? jpeg quality ile oynadınızmı yükleyen editor?

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 23:19

    güzel bir telefon.. çıktığında hatta piyasanın en iyi telefonu olacak.. fakat fiyat 2000-tl üzeri olacağından soru işaretleri barındırıyor... batarya ile ilgili de soru işaretleri var...stamina mode ne kadar işe yarar göreceğiz... her gün şarja takılacaksa kocaman soru işareti yaratır bende... geri kalan kısmı için cihaz 10 numara...

    YANITLA
  • Regionella
    07.02.2013 / 21:21

    Telefonları karşılaştırmak için aynı saat içinde aynı fotoları çekmelisiniz. Lumia iyi HTC iyi S3 iyi diye sallamayın boş konuşmayın.

    YANITLA
  • saltooo
    07.02.2013 / 21:12

    Yeterli ve güzel bence ama HTC m7 nasıl olacak xperia z ve m7 yarışırlar artık

    YANITLA
  • RedQueen
    07.02.2013 / 20:33

    Alıntı tolgacem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, bu telefonlar bir kere mühendislik örneği. Satışa sunulacak telefonlarda farklılıklar olabilir.
    Ayarlar default olarak fotoğraflar çekildi ve doğrudan yani hiç uğraşmadan çekilden fotoğraflar.

    Siz ışığı arkanıza alır, güzel renklerin olduğu yerlerde, saatlerce uğraşıp çok guzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Fakat lansmanda vakit oldukça az. Son kullanıcının, normal hayatta çektiği fotoğraflarda da "aa sen şuraya gel, - yok olmadı falan" demiyorsunuz.

    Ayrıca çekilecek fotoğrafları iso ayarlamaları, hdr ve renk ayarlamalarıyla çok daha iyi hale getirebilirsiniz. Bence Xperia Z kötü fotoğraf çekmiyor dostlar.
    Tolga Bey haklısınız kötü çekmiyor fakat diğer telefonlarla arasındaki mesela Htc hatta siz çekmiştiniz netlik konusunda çok iyi farkı nedir üstün bir özelliği var mıdır ? Yani bizi aaa dedirtecek kadar iyi değil bence.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 20:03

    Dijital kamera döneminin 1 numarası SONY...Bilir bilmez her kafadan ses çıkması yanıltıcı oluyor.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 17:08

    Resmen HAYALKIRIKLIGI :( haftalardır bu telefonu bekliyordum ama bu fotografları gördügüm an direkt olarak vazgectim bu telefonu almaktan :( Kahretsin yaaa :( Oysaki cok begenmiştim :(( Bu mudur yani bu makinenin çekim kalitesi ? Resmen flu bu fotograflar yaa.yakınlaştırmada resmen bozuluyor görüntü.Oysa ne umutlarla beklemiştim bu cihazı ben :(( yazık sana sony yazık :(

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 16:57

    n8 daha iyi foto çekiyor inkar etmeyin çarpılırsınız

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 16:32

    Daha önce Sony kullandım. Kamera 8.1 mp idi ve inanılmaz çekiyordu. 13.1 ile kötü çekeceğini düşünemiyorum. Zaten Sony'nin en iyi olduğu konulardan biri.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 16:25

    fotolar berbat çok şaşırdım,benim s3 bundan çokçok iyi çekiyor..

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 14:51

    bir fotografci olarak bir telefondan ki bu ayarlar hic yapilmadan son surum olmayan bir telefondan bahsediyoruz bence 13 mp icin guzel sonuclar 8 mp s3 kullaniyorum gunluk hayatta cektigim fotograflara inanamiyorlar birazda bilmek lazim fotograf cekmeyi bence bekledigim gibi tasarim olarak cihaz tam istedigim gibi bende tolga cem e katiliyorum bence gayet yeterli

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 14:17

    @tolgacem 100

    YANITLA
  • tolgacem
    07.02.2013 / 14:01

    Arkadaşlar, bu telefonlar bir kere mühendislik örneği. Satışa sunulacak telefonlarda farklılıklar olabilir.
    Ayarlar default olarak fotoğraflar çekildi ve doğrudan yani hiç uğraşmadan çekilden fotoğraflar.

    Siz ışığı arkanıza alır, güzel renklerin olduğu yerlerde, saatlerce uğraşıp çok guzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Fakat lansmanda vakit oldukça az. Son kullanıcının, normal hayatta çektiği fotoğraflarda da "aa sen şuraya gel, - yok olmadı falan" demiyorsunuz.

    Ayrıca çekilecek fotoğrafları iso ayarlamaları, hdr ve renk ayarlamalarıyla çok daha iyi hale getirebilirsiniz. Bence Xperia Z kötü fotoğraf çekmiyor dostlar.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 13:49

    Editörlerin çektiğini Sony'e mal etmemek gerekir belki de. Belki de onlar iyi foto çekememişlerdir. Sony benim bildiğim kamerada uzman.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 12:46

    Bence fotoğraf ayarları yanlış böyle bir telefondan çekilmiş gibi değil boyutları fark ediyor bir kere bence yanlış bilgi

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 12:43

    pc den zoom yapip konusanlar cok komiksiniz :)

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 11:54

    canlı değil

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 10:48

    noise var diyen kişiler siz bu işten anlamıyorsunuz 100% zoom yapın ne noise var ne bir şey

    YANITLA
  • emrhyldrm
    07.02.2013 / 10:41

    Hiç beğenmedim.Benim SLT-A99 daha iyi çekiyor :)

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 10:37

    arkadaşlar net te yayınlanan fotolara bakıp bir değerlendirmede bulunmak yanlış. bilgisayar monitöründen bakıp zoom yapınca bozuluyor demek aktarım sırasında oluşan hataları hesba katmamaktır. sony nin işi kamera üretmek. beğenmeyenlerin fotoğraf, grafik bilgilerinin biraz sorgulanması gerektiğini düşünüyorum. her cihaz çıktığında bir sürü yorum yazılıyor. takip ettiğimde dedikodudan ileri gitmediğini gördüm.

    YANITLA
  • Connections
    07.02.2013 / 10:25

    8 mp nin üstünde diyafram genişliği ve ensi zaten standart yapıyorlar bu iyi şu iyi demenize gerek yok

    YANITLA
  • tambjk
    07.02.2013 / 09:35

    Cep tel kameralarında dikkat ettiğim megapixel ve netlikden çok gece, az ışık ve manzara çekim kalitesi. Sony'nin 8mp li kamerası bile piyasanın en iyilerinden.

    YANITLA
  • SwateR
    07.02.2013 / 09:27

    Kamerada bende bir fark göremedim. Fotoğrafa dijital zoom yapınca hemen bozulmaya başlıyor görüntü.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 09:26

    resimleri büyütünce sanki pastel boya ile boyanmış gibi bir izlenim veriyor. Resimler sanki çizgifilmden çıkmış gibi ama insanlar bunu kapış kapış alacaklar göründe bakın...

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 09:22

    bencede kameranın detaylarına inildimi bozulmalar mevcut gece çekimi olsaydı bu kadar bozukluga iso yüzünden normal denebilirdi ama gündüz çekimlerine çok anormal deniliyor mesela bende samsung galaxy y pro telefon var 3.2 kamerası var ama çekim kalitesi buna göre detaylara inildi mi kat kat iyi gösteriyor

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 09:19

    lumia 820' nin kamerası bile bundan daha iyi çekim yapıyor arkadaşlar. Su ve toza dayanıklı sıradan bir androit cep işte büyütecek fazla birşey yok. İllaki kamerası çok iyi bir cep istiyorsanız nokia'nın carl zeis 41 MP purewiev' li winowsphone 8 lumia'sını bekleyin...

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 09:15

    Sony bu telefonda gayet iyi bir kamera kullanmış, dslr kamera performansı bekleyen bazı arkadaşlar var. 8 mp'den bir farkı yok diye ısrar ediyorlar. Bu arkadaşlar teknoloji haber sitelerini yeni ürünleri yayınlanan yazıları takip eden arkadaşlar ama nedense hep dışardan geleni yorumlamadan almaya alışmışlar. Senelerce bize kameralarda özellikle kompakt kameralarda kameranın resim kalitesini belirleyen şeyin lens değil megapiksel olduğu alısı uyandırılmaya çalışıldı ve işi bilen herkes kamerada megapiksel değil lens önemlidir yazdı durdu ama yapılan megapiksel savaşı en sonunda bizim beyinlerimizi de ele geçirmiş. Hatırlıyorsanız geçmişte webcamlarde de aynı sıkıntı vardı her yeni kamerada 3-5-8 megapiksel diye artarak gitti halbuki 1,3 megapiksellik kamera adam gibi görüntü izletse yeterliydi. O dönemlerde bir cmos sensör kötüdür ccd sensör iyidir gece çekimlerinde daha başarılıdır daha iyi görüntü verir muhabbeti dönmeye başlamıştı halbuki canon cmos sensörlü profesyonel fotoğraf makineleri çıkarıyordu ve hiçte piyasadaki dandik çin malı kameralara benzemiyordu kalitesi ama kamera objektifinin açıklığı sensörlerin birbiri ile olan mesafesi bizim cep telefonlarındaki kamera boyutuna göre kat kat büyüktü. Burada da aynı şey cihazın kamera görüntüsü konusunda geçen aylarda s3 ve htc one x arasında yapılan testlere bakarsanız htc one x daha kaliteli gibi görünüyordu fakat samsung yeni güncellemesi ile bu çekimlerdeki kalitede düzeltme yapabiliyordu sonuçta aşağı yukarı aynı kameraya sahip olmalarına rağmen çekim kalitesi çok çok farklı gibi duruyordu muhtemelen sony de de benzer bir şey olabilir ama olmasa dahi 13 megapiksel diye mucizevi bir şey beklemek bir profesyonel fotoğraf makinesi çekimi beklemek hata olur

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 09:11

    kesinlikle s3'ün kamerası daha iyi. Aynı resimleri çekip karşılaştırın.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 07:29

    Bazı arkadaşlarda yazmışlar bu söyleyeceklerimi ama bir daha tekrar etmek istedim bu telefonlar fptoğraf makinesi değillerki bunun yanında daha çok özellikleri var ama siz ısrarla kamerası kötü diyorsunuz size bu kamerada kötü geliyorsa gidin nikonun veya canonun professional kameralarından alın derim

    YANITLA
  • yynss
    07.02.2013 / 07:11

    bir de fotoğraf yerine resim diyenler yok mu......

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 06:09

    yanlız lansmandaki cihazlar prototipti hepsi.Cihazın bitmiş hali değil altında not for sale this prototype yazıyor

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 03:23

    bence fotolar cok guzel beyendim

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 02:27

    benim için çok da önemli olmadığından caydırmadı açıkçası halen best benim için :)

    YANITLA
  • ffgul
    07.02.2013 / 02:08

    >>Şahane tlf...

    >>Dışardan getirteceğim...
    >>Türkiyedekinin Yarı fiyatına..

    YANITLA
  • ffgul
    07.02.2013 / 02:07

    >>Şahane tlf...

    YANITLA
  • e|2hNx
    07.02.2013 / 01:47

    ya arakdaşlar anlamıyorum sizi ya elinizdeki TELEFONNNN fotoğraf makinası değil ve piyasdaki cihazlara bakarsanız sony kamerası zaten iyi bir kamera ha 1 2 cihaz geçebilir kamera konusunda ama bence şuanda piyasadaki en iyi telefondan biri çıkacak modellerden bahsetmiyorum . her ne kadar android telefonlara karşı bi ön yargım olsada mart ayında geldiğinde bu telefonu %90 alıcam .

    YANITLA
  • flood_77
    07.02.2013 / 01:22

    Ya çok sevdim bu telefonun özelliklerini de örnek fotolara baktım. Zoom yapınca bence ekstrem kalite yok . Daha yüksek kalite beklerdim. Ama zati profesyönel makine değil sonuçta. Gece çekimleri önemli. Bekleyip görcez artık.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 01:03

    Gayet başarılı

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 00:21

    10 numara fotoğraf çekmiş daha ne istiyonuz telefon kamerası bu telefon

    YANITLA
  • SDN Okuru
    07.02.2013 / 00:16

    arkadaşlar bende 5mp carl zeis mercekli nokia 6720 classic var bundan iyi çekiyor şaşırdım resmen telefon da hoşuma gitmişti ama kamerasından dolayı soğudum

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 23:45

    Lumi anın bahsedilecek tek şeyi kamerası oda anca soninin eski s tlfonuyla karşlaştrılır.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 23:36

    Bunlar xperia Z ile çekilmişse eğer,gerçekten çok kötü,detaylarda çok fazla bozulma var.Gece performansındada buna bağlı olarak noise çok fazla olacaktır.Markayı ön plana çıkarmak için söylemiyorum ama iphone 5 ile çok daha net ve detaylı fotoğraflar çekiyorum.Bence Sony buna el atmalı.Birçok marka bu kamerayı kullanacak.2013 fotoğraf açısından bitik diyebilirim.8 mp sensörü çok daha kaliteli ve net fotoğraflar elde etmemizi sağlıyordu.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 23:25

    Kamera tırt. "Süper Telefon" diyince beklenti yüksek oluyor.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 22:46

    s3 daha net

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 22:21

    detayda bozuluyor one x plus daha iyi.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 22:05

    Cihazda bence batarya az kalmış ve çıkmıyor ayrıca denklanşör tuşu olmamasına çok üzül ama m7 ve xperia z arasında kaldım umarım shiftdelete ekibi karşılaştırmalarını yapar

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 22:00

    Bide inceleme olduğunda görmeliyiz bence bu cihazdan daha net görüntüler bekliyorum burdanda gayet güzel gözüküyor

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 21:51

    Kamerası reklamında olduğu kadar başarılı değil. Sony bir lens üreticisi ve çıkış yakalama şansı bulunan bir telefona daha iyi bir kamera lensi koymasını beklerdim (ki diğer özellikleri ve tasarımı oldukça rekabetçi). Ben yinede su geçirmezlik tasarım ve incelik konusunda hala çok iyi bir telefon olduğunu düşünüyorum bu aşamada rakiplerinin çözümlerini görüp ona göre değerlendirmekte fayda var. Sonuçta pahalı bir cihaz ve güncelleme sicili çok kabarık bir firma.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 21:27

    son aldığım vaio da ses patlaması ve lcd ekrandaki ölü piksellerden sonra sony e olan güvenim sarsıldı....

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 21:16

    hayal kırıklığı oldu. resmi büyütünce çok fazla gürültü olduğu görülüyor.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 20:28

    geniş açılı fotoğraflarda görüntü çamur gibi...

    YANITLA
  • RedQueen
    06.02.2013 / 20:14

    Lumia konusunda haklısınız.

    Alıntı patientia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geçebilir mi Allah aşkına ? Tamam kamerada haklısınız bende Htc Win X'i muhteşem buluyorum.
    Evet Lumia ile kıyaslandığında haklısınız.

    YANITLA
  • RedQueen
    06.02.2013 / 20:14

    Lumia konusunda haklısınız.

    YANITLA
  • El Padrino
    06.02.2013 / 20:10

    Gün ışığında hepsi aynı.Önemli olan gece.

    Gece çekimlerinde de Lumia 920 nin üzerine görmedim daha.

    YANITLA
  • patientia
    06.02.2013 / 20:10

    Alıntı RedQueen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ve Sony Fanboyu yine iş başında Şaka bir yana detaylarda bende pek iyi bir yanını göremedim açıkçası. 8 MP ile çok fazla bir fark yok. Lumia da netlik konusunda pek iyi değil. Netlik konusunda Htc Windows X netlikte muhteşem



    Sony fanboyları iş başında Reyiz mazur gör beni
    Geçebilir mi Allah aşkına ? Tamam kamerada haklısınız bende Htc Win X'i muhteşem buluyorum.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 20:09

    Nokia nın n8 modelinin 12 Mp lik kamerasının da ne kdar başarılı olduğunu gördük hesap makinesiyle fotoraf çeksem daha iyidir nokia kamera konusunda çok zayıf

    YANITLA
  • RedQueen
    06.02.2013 / 20:08

    Alıntı patientia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Düzeltmek isterim ''Lumia bunun yanından geçemez ''
    ve Sony Fanboyu yine iş başında Şaka bir yana detaylarda bende pek iyi bir yanını göremedim açıkçası. 8 MP ile çok fazla bir fark yok. Lumia da netlik konusunda pek iyi değil. Netlik konusunda Htc Windows X netlikte muhteşem

    Alıntı spybot Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Süper bence .
    Sony fanboyları iş başında Reyiz mazur gör beni

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 20:06

    şu kesin ki nokia kadar kamera konusunda yalan söyleyen bir üretici tanımıyorum ben. Biliyosunuzki Nokia 808 PureView telefonunda 41 MP lik bir kamera olduğundan bahsediyor hangi telefon 41 mb çekebilir kamera konusunda nokia ya hiçbir zaman güvenmedim güvenmemde sony candır....

    YANITLA
  • RedQueen
    06.02.2013 / 20:07

    Alıntı patientia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Düzeltmek isterim ''Lumia bunun yanından geçemez ''
    ve Sony Fanboyu yine iş başında Şaka bir yana detaylarda bende pek iyi bir yanını göremedim açıkçası. 8 MP ile çok fazla bir fark yok. Lumia da netlik konusunda pek iyi değil. Netlik konusunda Htc Windows X netlikte muhteşem

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 20:02

    Sony ninkamarasi coke iyi

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:59

    Tekrar düzeltiyorum:Lumia 920 bin basar.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:56

    lumiadan daha iyi çekmiş

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:57

    nokia lumia 920 daha net fotoğraf çekiyor.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:55

    Nokia lumia 920 geçer bunu.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:51

    Bu fotoğrafların nesi güzel rezalet ötesi.Aşırı derecede noise var.Bu telefonu çok fazla şişirdiler bence şimdiden 1-0 yenik başladı daha bu başlangıç.Bu telefon tamamen bir hikaye yakında göreceğiz

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:48

    Detaylarda hafif bozulma var ancak genel anlamda çok başarılı. Lumia 920'nin lensi zaten başka bir kategoride yarışıyor ama bence olmuş. Yazılım güncellemesiyle iyileşmeler yapılır.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:43

    iphone5 ve s3 ile karşılaştırma istiyoruz

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:37

    detaylarda bozulma var diyen çok bilmiş makinenin odak yapmadığı yere bakarsan bozulma var dersin, dslr makine değil bu

    YANITLA
  • patientia
    06.02.2013 / 19:36

    Düzeltmek isterim ''Lumia bunun yanından geçemez ''

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:34

    gayet kaliteli görünüyor kamera sony sonuçta kötü olacak değil ya

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:33

    güzelde her sayfaya 2 resim koyup neden bizi çileden çıkarırsınız anlamam.sdn gibi büyük bir sitenin fazladan 3-5 tıklanmaya ihtiyacımı var.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:20

    808 gibi bi canavar varken gerisi fasa fiso

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 19:17

    Benim N8 bundan daha iyi çekiyor bence,ama telefon çok güzel ayrıca

    YANITLA
  • Cihat Yılmaz
    06.02.2013 / 19:03

    hakkını yememek lazım sonuçta fotograf makinası değil bu.o derecede iyi olamaz.kameranın başlangıç ayarlarında netlik ve kontrast ayarlarını biraz artırıp onu genel mod olarak ayarlarsak daha net keskin ve doygun resimler çıkar ortaya.ben n8 de bu şekilde harika resimler çekiyorum.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:58

    Çok aşırı bir beklenti içine girmemek lazım sonuçta bu sensörler çok küçük.. Gürültü oranı ıso'ile orantılı ıso 100-200 arası iyi sonuçlar elde edilebilir.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:56

    Açıkcası daha fazlasını beklerdim

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:51

    Yetersiz

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:48

    Lumia kullanıyorum gündüz çekimleri xperia z de daha iyi ;) 920'yi satıp alıcam

    YANITLA
  • ryodo
    06.02.2013 / 18:42

    bi telefona göre çok iyi bence

    YANITLA
  • spybot
    06.02.2013 / 18:36

    Süper bence .

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:32

    gece çekimlerinin ii olabileceğinin zannetmiyorum. çünkü ışığa karşı çekilen fotoların ii olduğunun reklamını yapan bir mantalite, herkesçe dört gözle beklenen bir özellik olan ii gece çekimi ni es geçmezdi.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:32

    ben beğenmedim 8mgpixle farkı yok

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:30

    Sony'e her konuda güvenim sonsuz, özellikle kamerada.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:27

    Gayet başarılı bence.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:26

    berbatmis....

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:26

    ben pek başarılı bulmadım açıkçası. megapixel yükselteceklerine lensleri geliştirmemiler ucuz 8 mp digital compact makinelerde bundan daha iyi resim çekebiliyor. makro çekimlerde iyi performas sağlayabilir ama manzara çekimlerinde başarısız olacaktır. resimlerde de görüldüğü üzere...

    YANITLA
  • topalsolucan
    06.02.2013 / 18:23

    8 mp ve üzeri çözünürlüğe sahip diğer akıllı telefonlardan hiç bir farkı yok gibi. bu yönde bir çığır da beklemiyorum açıkçası. şuncacık kamera sonuçta.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 18:07

    Fotoğraflarda çok fazla noise var gibi. Beğenmedim. Lumia'nın yanından bile geçemez

    YANITLA
  • SDN Okuru
    06.02.2013 / 17:51

    Detaylarda bozulma çok fazla. Bence lumia ile yarışacak kadar iyi değil.

    YANITLA