3D uygulama geliştirme arayüzleri, bugün oyunlar başta olmak üzere gördüğümüz tüm 3D grafiklerin yapılmasını sağlayan yazılımlar. Bu yazılımlar olmadan, günümüzün güçlü ekran kartlarının göstereceği hiçbir şey yapılamaz.
Bu uygulama geliştirme arayüzleri ya da kısa adlarıyla API’lerin (Application Programming Interface) en önemlilerinden biri olan OpenGL’in yeni sürümü duyuruldu.
Khronos adlı yazılım firması tarafından geliştirilen OpenGL 4.0′ın, performans ve kalitede artış sağlarken, yazılımcılara da esneklik sunacağı belirtiliyor.
Tesselation ve Double Precision Shader teknolojileri OpenGL 4.0′ın yoğunlaştığı alanlar olmuş.
OpenGL’in yeni sürümünde geliştiricilere daha fazla esneklik sunulacağı belirtiliyor
Uygun donanım var mı?
Ancak OpenGL 4.0′ın şu an küçük bir sorunu var. Piyasada bulunan hiçbir ekran kartı bu yeni sürümü desteklemiyor.
NVIDIA’nın bu ay sonunda piyasaya süreceği GTX 400 serisinde OpenGL 4.0′a destek vereceği belirtilirken, AMD henüz bu konuda bir açıklama yapmış değil.
:: Grafik teknolojisinin geleceğinden neler bekliyorsunuz?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}