Okunma

6 Saniyede iPhone Şifresini Kırın!


04 Nisan 2016 Pazartesi 20:30
6 Saniyede iPhone Şifresini Kırın!

iPhone şifresi kırmak son zamanlarda hep FBI ve Apple arasındaki gerginlikten ibaretti. FBI, Apple’dan yardım istiyor fakat Apple inatla yardımcı olmayacağını dile getiriyordu. Uzun süren tartışmalar ve mahkemeye kadar giden olaylar geçtiğimiz hafta sona ermişti.

IP-BOX isimli iPhone cihazlarının şifresini kırmaya yarayan alet FBI’ın sorunlarının bir çözümü olabilirdi. Fone Fun Shop’ta 170 dolara satılan bu cihaz iPhone cihazlarının şifresini 6 saniye ile 17 saat arasında kırabileceğini iddia ediyor.

16-04/04/ip-box-iphone-sifre-kirmak-1.png

Şifresini unutup cihaz içerisindeki bilgilere ulaşamayan kullanıcıları düşünerek tasarlandığı söylenen cihaz, dört haneli iPhone şifresini yapılan testler sonucunda başarılı bir şekilde kırmayı başarmış.

IP-BOX sadece iOS 7 ve daha eski sürümlerde başarılı olabiliyor. The Daily Mail söz konusu cihazı satın almış ve iPhone 5c’nin şifresini 6 saatte kırabilmiş. Cihazın yeni sürümlerinde iOS 9’da da çalışması planlanıyor. Cihaz iPhone‘un yanı sıra iPad‘in de şifresini kırabiliyor.

16-04/04/ip-box-iphone-sifre-kirmak-2-1459801623.png

Güvenilirliği ile ön plana çıkan iOS‘in 170 dolarlık bir cihaz ile kolayca kırılabilmesi Apple hayranlarını endişelendiriyor.

:: IP-BOX hakkında neler düşünüyorsunuz?




yazarFatih Koç

Bilgisayar Mühendisliği okuyan Fatih, bir yandan da teknoloji, oyun ve sinema sektörüyle ilgileniyor. İnternet ile tanıştığı günden beri MMO oynuyor ve oyun yapımcısı olma yolunda ilerliyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

59 yorum - “6 Saniyede iPhone Şifresini Kırın!”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Keklerde haberi okumadan atlamışlar iOS 7 mi kaldı bilgileri önemli Adam zaten standart olarak önerilen 6 haneli şifre ve parmak izi kullanır

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Editor editor olsa ios9'da da planlaniyor gb sacma bi cumle koymazdi

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Cihaz 4 haneli şifreleri kırabiliyor. 6 haneye çıkarın şifrenizi olsun bitsin

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Alın size "binlerce lirayı nereye yatırdım" sorusunun cevabı. Adamlar 500 liralık cihazla kırmış işte, koskoca Daily Mail böyle bir konu için palavra sıkacak değil ya.

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Eypıl bize bahmiyir

  6. SDN Okuru dedi ki:

    CAMMER DEDİGİNİZ SİNYAL KESİCİLER VARYA ONUNDA KİRTEKS DİYE BİR CİHAZ VAR CAMMERIN SİNYALİNİ VE UYDU FRENKANSINI BOZUYOR
    GENELDE IRAKTA VE SURİYEDE KULLANILIYOR
    ÜRETİCİ ABD VE RUSYA

  7. SDN Okuru dedi ki:

    YALAN SÖYLÜYORLAR APPLE TÜM TELEFONLARA MACBOOKLARA GÜNCELLEME VERDİ FBİ YA GÜNCELLEME SAYESİNDE BİLGİLERİNİ VERDİ
    YOKSA FBİ DEGİL KRALI GELSE APPLE LIN İCERİKLERİNİ ALAMAZDI
    O SAMSUNG DEDİGİNİZ MARKA APPLE DESTEK OLDU
    AMERİCA VE BASTA OLMAK ÜZERE TÜM ŞEHİRLERE GÜNCELLEME GELDİ

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Androiddeki şifreyi 170 dolar vermeden evinizde kısa bir sürede kırabilirsiniz. Gelip burada Apple'a çamur atacağınıza elinizdeki droide bakın 😀 😀

  9. SDN Okuru dedi ki:

    SDN Samsung işbirliği.

  10. SDN Okuru dedi ki:

    iCloud şifresini 600 liraya kırmışlardı Nasıl yaptılar bilmiyorum ama imei herşey aynıydı

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Yoo iphonu sıfırlayıp kullanmakta mümkün mesela ben sınırlamalar şifresini unutmuştum sonra dfu moda alıp yükledim yazılımını kullandım yani

  12. SDN Okuru dedi ki:

    Kolaysa iCloud şifresini kırıp telefonu sıfırlasın satış patlaması yaşar cihaz yetiştiremezler. Herhangi bir Android telefonun hiç bir şifresini bilmeden tamamen sıfırlayıp kullanabilirsiniz ama iPhone'da bu mümkün değil. iCloud şifresini unuttuğun veya bilmediğin an at çöpe. Ayrıca güvenlik diye hönkürenler lütfen gidip 3310 felan kullansın. "Akıllı" ibaresi olan herşey kırılabilir çünkü. Not: Apple kulanıcısıyım.

  13. SDN Okuru dedi ki:

    geçin iphone şifresini kırılmasını.. 50 milyon vatandaşın kimlik bilgileri a dan z ye internet de dolaşıyor. güvenlik 0 ne yapayım telefon şifresini :(((

  14. SDN Okuru dedi ki:

    Arkadaşlar sadece 4 yıllık lisans bilginizle değil, araştırmacı kişiliğiniz ile yorum yazın. Deneye deneye olduğunu iddia eden arkadaşlar, telefonda üst üste yanlış denemelerde tamamen kullanılamaz duruma gelme söz konusu. Resme bakın en azından. Telefonun üzerine elektro manyetik algılayıcı yerleştiriyor, telefon kilitli modda çalışırken dinlemeye başlıyorlar. Dinlemeyi analiz edip cihazın içindeki saklı (private key) anahtarı elde ediyorlar. Muhtemelen FBI'da bunu yaptı çünkü bir ay olmadı İsrailliler Android üzerinde aynısını başarmışlardı.

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Ios 7 mi kaldi

  16. SDN Okuru dedi ki:

    6 hane ki şifre, işsiz güçsüz insanlar , başka yapacak iş bulamadınız da milletin şifresini kırmak için mi uğraşıyorsunuz , bu enerjiyi yeni bir şey yaratmakta kullanın, başkasının bulup keşfettiği şeyleri karalamayın

  17. SDN Okuru dedi ki:

    Herkes iOS 7 kullanıyor zaten eyvah yandık (!)

  18. SDN Okuru dedi ki:

    tabi 4 haneli şifre kullananlarda geçerli bu 6 haneli kullan bir haftadan uzun sürer çözmesi eğer text kullanırsan çözemez

  19. SDN Okuru dedi ki:

    derdi dünya olanın dünya kadar derdi olur senin derdin telofonmu

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Amerika nın bu politikası yanlış bence ne kadar inatlaşsalarda bu sorunu sessiz halledip apple gibi bi büyük yıllardır amerikan ekonominisini ayakta tutmuş bu şirkete yaptığı çok yanlış

  21. SDN Okuru dedi ki:

    elmadan bir ısırık daha gittii………..

  22. SDN Okuru dedi ki:

    Öpol çok gövönlö tmm mı .s dasxasdasas

  23. SDN Okuru dedi ki:

    Apple den beklenmez bu

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Bu eski bir olay telefon tamir sektöründe 3 yıldır mevcut zaten. Ama çok zaman alıyor öyle 6 saniye palavra

  25. SDN Okuru dedi ki:

    6 haneliyi nasıl kırıyor

  26. SDN Okuru dedi ki:

    4haneli kodun her kombinasyonunu deneye deneye kırı***** Harf,sayı ***** kırılmaz

  27. SDN Okuru dedi ki:

    sosyal mühendislik bu olsa gerek:)

  28. SDN Okuru dedi ki:

    Apple cihazlarinin cok buyuk cogunlugu guncel yazilim kullaniyor, yani guvende. Androidi kirsaydi cogu kisi gecmis versiyonlarda 😀

  29. SDN Okuru dedi ki:

    İngilizce İ harfi başlıkta hatalı yazılmış. İ harfi büyük kullanılmaz. Doğrusu iPhone.

  30. SDN Okuru dedi ki:

    fbi ve apple arasındaki mesele başarılı bir reklam kampanyasıdır. hepsi o.

  31. SDN Okuru dedi ki:

    iOS 7 kullanım oranı 0 a yakın. Apple karalama çalışmalarından biri.

  32. SDN Okuru dedi ki:

    eyvah devlet sırları olan telefonumun artık şifresini kırabilicekler

  33. SDN Okuru dedi ki:

    6 saniyede pink pong sifresi nasil kirilir

  34. SDN Okuru dedi ki:

    kiralamayacak sistem yoktur bence

  35. SDN Okuru dedi ki:

    valla endişelendim

  36. SDN Okuru dedi ki:

    Mesele şifre kırmak değil iphone'lara arka kapı açıp her an milletin telefonuna girmek

  37. SDN Okuru dedi ki:

    Her eve bitane lazım

  38. SDN Okuru dedi ki:

    iOS 7 ve altini destkliyormus. Hic adetim degildir ama bu sefer yerine cuk oturuyor. CÖP!!!

  39. SDN Okuru dedi ki:

    Sağdan soldan saldırıp sivillerin hesaplarını ele geçiriceklerine dünya için yararlı bir şey yapsınlar. Bu arada shiftdelete siteside samsung üst yönetici ile röportaj yaptı diye maşallah hepsi samsung fan kesildi ful yağlama başımıza. Sabah akşam apple karalama haberi samsung övgüleri tarafsız olacak adamların hepsi saf tutuyor.

  40. SDN Okuru dedi ki:

    Ya arkadaslar dunyada kirilmayacak sifre yoktur sadece zaman onemlidir zaten burda bunu okutanlarin %99.9 undaki telefonundaki bilgiler degersiz geri kalanlarin da ozel extra guvenlik yaziliari var

  41. SDN Okuru dedi ki:

    Yav he he 🙂 kiriliyor he adami bayilt bas parmagini acilsin ne ugrasiyorsun 🙂 icloud dan kitler adam zaten calinsa

  42. SDN Okuru dedi ki:

    Yuh be. Windows 10 Mobile mi alsak onu kullanan yok bulaşan olmaz.

  43. SDN Okuru dedi ki:

    Açildilar artik

  44. SDN Okuru dedi ki:

    Saf olmayalım zaten fbi şifreleri alıyor bunu medyada dillendiriyorlar bakın kişisel bilgilerinizi vermiyoruz bizde yedik Apple

  45. SDN Okuru dedi ki:

    elmacı güzelleri nerde, hani nerde

  46. SDN Okuru dedi ki:

    iOS 7 kullananmı kaldı

  47. SDN Okuru dedi ki:

    Yuh.

" 6 Saniyede iPhone Şifresini Kırın! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere 6 Saniyede iPhone Şifresini Kırın! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda 6 Saniyede iPhone Şifresini Kırın! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "