ARM, AMD FSR 2 teknolojisini temel alarak geliştirdiği ASR (Accuracy Super Resolution) adlı yükseltme teknolojisini tanıttı. Mobil platformda artık yaygın olarak kullanılan ARM mimarisi, grafik yeteneklerini bir adım ileriye taşıyor. ARM sadece mobil için tasarlanmış bir yükseltme çözümü oluşturmayı hedefliyor.
AMD FSR 2 teknolojisi akıllı telefonlarda oyun deneyimini bir üst seviyeye taşıyor
Son zamanlarda Apple’ın MacBook ve en son iPhone 15 serisi gibi cihazlarında oyun odaklı çözümleri entegre ettiğini gördük. Ancak ARM, artan performans talepleriyle birlikte uygun yükseltme çözümlerine duyulan ihtiyacın daha önemli olduğunu belirtti. Gelen talepler sonrasında ARM’ın ASR (Accuracy Super Resolution) devreye girdi.
ARM, MediaTek Dimensity 9300 işlemcisini kullanarak gerçekleştirdiği bir teste ilişkin sonuçları internet üzerinde paylaştı. Yapılan testlerde ASR ile 540P çözünürlükte render görüntü alırken tüketilen enerjinin de düştüğünü açıkladı.
AMD FSR 3.1 vs. DLSS 3.5: Hangisi daha hızlı?
AMD'nin geçtiğimiz hafta oyunculara sunduğu AMD FSR 3.1 teknolojisi ile Nvidia DLSS 3.5 karşılaştırmasına göz atıyoruz. Hangisi daha hızlı?ASR, AMD’nin FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) teknolojisinden yararlanarak grafikleri üst seviyeye taşıyor. ARM, Team Red’in teknolojisini kullanmak için MIT lisansıyla çalışmaya karar verdiğini açıkladı. ARM, görselleri iyileştirmek için yeni bir teknik kullandı. Bu teknikte birden fazla kareden gelen bilgileri kullanarak önemli ölçüde kaliteli bir görüntü üretmeyi başardı. AMD FSR 2 teknolojisi gelecekte çok daha ileri seviyeye gelebilir.
ARM’ın ASR’si, yüzde 53’e kadar daha iyi kare hızları sağlamayı başardı. Tüm sonuçlar stabil sıcaklıklar altında elde edildi. Ayrıca ARM, MediaTek Dimensity 9300 ile Bistro Daylight’ta ASR hakkında da bilgi verdi. Çipin güç tüketiminde yüzde 30’a kadar düşüş sağladığını açıkladı. ASR’nin bu başarısı sonrasında yeni teknoloji gelecekte dizüstü bilgisayarlarda da kullanılmaya başlanabilir.