Rockstar Games tarafından geliştirilen ve dünyanın en büyük hayran kitlesine sahip oyunlarından biri olan GTA ile ilgili oldukça ilginç bir gerçek ortaya çıktı. 2001 yılında piyasaya sürülen ve döneminin çok ilerisinde olan GTA 3’te yer alan bir özelliğin oyuna nasıl entegre edildiği, yapımcının 24 yıl sonra gelen açıklamalarıyla ortaya çıktı. İşte detaylar…
GTA 3: Sıradan bir tren yolculuğundan sinematik kameraya…
Rockstar Games’in eski teknik direktörlerinden Obbe Vermeij, GTA 3’teki sinematik kamera özelliğinin ortaya çıkış hikayesini paylaştı. Vermeij, sosyal medyada yaptığı açıklamada, oyundaki tren yolculuğunun ilk tasarımda ‘sıkıcı’ olduğunu fark ettiğini belirtti. Oyuncuların trenle ilerlerken bir sonraki durağa atlamasına izin vermeyi düşündüğünü, ancak bunun haritanın aniden yüklenmesiyle ‘streaming sorunlarına’ yol açabileceğini ifade etti.
Vermeij, bu sorunu çözmek için tren raylarına yakın rastgele açılardan görüntü alacak bir kamera sistemi geliştirdi. Ancak bu fikir sadece trenlerle sınırlı kalmadı. Ekipten birinin “Aynı sistemi arabalarda denesek nasıl olur?” önerisi üzerine Vermeij, araçlar için tekerlek ve takip kamerası gibi yeni bakış açıları ekledi. Bu yenilik, beklenmedik şekilde ekip içinde büyük bir beğeni topladı ve sinematik kamera özelliği oyunda kalıcı hale geldi.
GTA 3’te hayat bulan bu özellik, Vice City’de aynı şekilde korundu ve daha sonra San Andreas’ta Derek Ward tarafından yeniden düzenlendi. Vermeij’in açıklamalarına göre, bu kamera sistemi o dönemde Manhunt projesinden yeni ayrılan Ward’un ekibe katılmasıyla bir adım ileri taşındı.
When working on the train in gta3 I found riding it boring.
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) January 7, 2025
I considered letting the player jump ahead to the next station but this would cause streaming issues.
Instead, I made the camera switch between random viewpoints near the track. This made the ride more interesting.… pic.twitter.com/pcl0Kd5ewo
Sinematik kameranın başarısı GTA serisiyle sınırlı kalmadı. Bu özellik, Rockstar’ın diğer büyük projelerinde de yer aldı. Özellikle Red Dead Redemption 2’de sinematik kameranın yeniden karşımıza çıkması, bu tasarımın ne kadar ikonik hale geldiğinin bir göstergesi oldu.
Sinematik kamera özelliği, Rockstar’ın oyunlarında bir gelenek haline geldiği için, bu özelliğin GTA 6’da da yer alması oldukça muhtemel ancak konuyla ilgili şimdilik kesin bir bilgi bulunmuyor. Rockstar’ın 2025 sonbaharında piyasaya sürülmesi beklenen GTA 6 ile oyuncuları nasıl bir deneyimin beklediğini görmek için herkes gibi biz de sabırsızlanıyoruz.
Sizce GTA serisinin en unutulmaz özelliği hangisi? Sinematik kamera olmadan GTA deneyimi nasıl olurdu? Yorumlarınızı bizimle paylaşmayı ihmal etmeyin.