Eskiden video oyunu oynayarak para kazanmak, arkadaşlar arasındaki çeşitli iddialaşmalardan ortaya çıkıyordu. Bu noktada oldukça iyi olsanız bile para profesyonel bir kariyer sürdürmek için yeterli değildi. Artık zaman değişti ve oyuncular kazançlı iş fırsatları yaratmak için yeteneklerini ortaya koyuyor.
Roosterteeth ve PewDiePie gibi oyun kanalları YouTube‘u kullanarak milyonlarca abone topladı. Ninja ve Shroud gibi yayıncılar da Twitch‘in yükselişiyle küresel hayran kitlelerini oluşturdu. KuroKy ve Sumail gibi profesyonel oyuncular E-Spor turnuvalarından büyük paralar kazandılar.
1972 yılındaki turnuvada 10.000 adet katılımcı yer aldı
Oyun endüstrisi oyunların geliştirilmesiyle besleniyor. Bunun yanı sıra yeteneklerini ortaya koymak için saatlerini harcayan oyuncular da var. Bu oyuncuların en iyileri ise E-Spor dünyasında rekabet ediyor. E-Spor’un kökenleri 1972‘de yapılan bir Space Invaders Şampiyonası‘na dayanıyor. Bu sırada 10.000 adet katılımcı yer alıyordu.
2000’li yıllarda büyük ivme yaşadı
2000‘li yıllara girdiğimizde E-Spor dünyası ciddi bir ivme kazandı. Dünya Siber Oyunları ve Elektronik Sporlar Dünya Kupası gibi turnuvalara ev sahipliği yaptı. Bunu daha sonra 2002 yılındaki Major League Gaming lansmanı izledi. MLG, bugün E-Spor’da dünyanın en önde gelen ev sahiplerinden birisi olarak kabul görüyor.
Fortnite Dünya Kupası’na 100 milyon dolar ayrıldı
Şimdi E-Spor dünyasında her zamankinden daha fazla para var. 2019 Dota 2 International ve 2019 Fortnite Dünya Kupası için ödül havuzu 30 milyon doları aştı. Unreal Engine oyun motorunun yapımcısı Epic Games, Fortnite Dünya Kupası’na yönelik 100 milyon dolar ayırdı.
16 yaşındaki profesyonel Fortnite oyuncusu Kyle ‘Bugha’ Giersdorf son turnuvada 3 milyon dolar ödül kazandı. Bu da sektörde oldukça fazla paranın döndüğünü gösteriyor.
Sizler E-Spor dünyası hakkında ne düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı ihmal etmeyin!