NVIDIA, dünyanın en büyük ekran kartı üreticileri arasında yer alıyor. Şirket, kullanıcılarına sunduğu teknolojiler ve performanslı ekran kartları sayesinde çok seviliyor ve birçok oyun sever tarafından satın alınıyor.
Şirket, kullanıcılarına oyunlarda daha iyi bir ışık ve gölgelendirme sunmak için RTX (ışın izleme) teknolojisini kullanıyor. NVIDIA, yayınladığı yeni makaleye göre ışın izleme teknolojisi için yeni bir teknik üzerinde çalışıyor. İddialara göre yeni teknolojisi sayesinde yeni ekran kartları, şu ana göre daha iyi ışın izleme teknolojisi sunacak.
NVIDIA, ilerleyen yıllarda yüzde 20 daha iyi RTX teknolojisi sunacak!
Twitter kullanıcısı Ox22h tarafından ortaya çıkarılan bilgiye göre NVIDIA, geçtiğimiz günlerde yeni gelişmeyi açıklayan bir makale yayınladı. Bu makalede şirket, yeni bir teknoloji olan Subwarp Interleaving‘den bahsediyor. Bu teknoloji sayesinde ışın izleme teknolojisinin gelecek yıllarda tanıtılacak NVIDIA ekran kartlarında yüzde 20 oranında daha iyi bir performans sunması bekleniyor.
GPU Subwarp Interleaving, ışın izleme teknolojisini elementlerini daha iyi optimize ederek çalışıyor. Normal kullanımda şu anki tekniğe göre yüzde 6.3’lük bir performans artışı sunuyor. Bu artış, yer yer yüzde 20 oranlarına kadar çıkıyor. Ancak, bu sistem şu an kullanılan mimari için pek de uygun görünmüyor. Performans artışı için mimaride değişiklikle yapılması gerekiyor.
NVIDIA mühendisleri tarafından yayınlanan makalede şu anda çalışan RTX teknolojisinden ve sorundan bahsedildi :
“İlk olarak, GPU’lar, tek bir program sayacından (PC) alınan ve SIMT (tek komut, çoklu iş parçacığı) tarzında yürütülen, çözgü dediğimiz birimler halinde gruplandırır. İkinci olarak, GPU’lar, birçok etkin çarpıtma arasında eşzamanlı zamanlama yaparak durakları gizler. Uzun gecikmeli bir işlem bir çarpıtmayı durdurduğunda ve GPU’nun çarpıtma zamanlayıcısı geçilecek aktif bir çarpıtma bulamadığında, bir alt çarpıtma zamanlayıcısı bunun yerine yürütmeyi geçerli çarpıtmanın başka bir farklı alt çarpıtmasına geçebilir.”
Yeni teknik Subwarp Interleaving, bu tarz durumlarda daha iyi bir sonuç vererek GPU’larda çarpıtma gecikmesini azaltıyor. Bu teknolojisi, büyük ihtimalle RTX 40 serisinden sonraki GPU’larda bizlerin karşısına çıkacak. Bu teknoloji için şirket, yeni bir mimari üretecek. Peki, sizin düşünceleriniz neler? Yorumlarınızı ve görüşlerinizi aşağıda belirtmeyi unutmayın.