Microsoft, Windows 11‘i oyuncular için en iyi işletim sistemi olarak nitelendiriyor. Zira, Windows 11’de bu iddiayı destekleyecek bazı özellikler de bulunuyor. Xbox konsollarında bulunan otomatik HDR ve DirectStorage gibi özellikleri Windows ekosistemine getirmek için çalışmalar da devam ediyor. Ancak Quick Resume özelliği için Microsoft tarafından henüz bir çalışma bulunmuyor.

Quick Resume sanıldığı kadar basit değil

Quick Resume, Xbox’ta aynı anda üç oyunu hatta bazen daha fazlasını askıya almanıza ve aralarında geçiş yapmanıza olanak tanıyan bir özellik olarak öne çıkıyor. Bu tür bir özelliğin bilgisayarlara da kolayca adapte edilebileceğini düşünebilirsiniz ancak durum bundan biraz daha karmaşık.

PlayStation’dan Xbox’a çelme! Dev stüdyoyu satın aldı

PlayStation’dan Xbox’a çelme! Dev stüdyoyu satın aldı

PlayStation, Bungie için 3.6 milyar dolar ödedi. Destiny ve Halo serilerini geliştiren Bungie, artık PS Studios'un bir parçası.

Xbox Series X/S donanımının geliştirilmesine öncülük eden Jason Ronald, Quick Resume özelliğinin o kadar basit olmadığını belirtiyor. Bu özelliği geliştirmek için yaklaşık olarak iki buçuk yıl çalıştıklarını belirten Ronald, Quick Resume‘nin yalnızca daha sonra erişmek için bir işlemi askıya almadığını vurguladı.

Xbox Quick Resume

Ronald, Xbox Series X/S‘nin aynı anda üç işletim sistemini içerisinde barındırdığını ifade ediyor. Buna göre sistem, kullanıcı arayüzü ve menü için en yüksek, oyunun kendisi için orta ve donanıma doğrudan erişim için ise en düşük birimi kullanıyor.

Quick Resume özelliği için orta ve düşük hızlı işletim sistemleri birlikte çalışıyor. Onları sanal makineler olarak düşünebileceğinizi söyleyen Ronald, orta seviye işletim sistemi oyunu bekleme moduna alırken, en düşük seviye işletim sistemi aracılığıyla oyun doğrudan SSD üzerinde hazırda bekleme moduna geçiriliyor.

Bu sistem, bir işlemi askıya almaktan çok daha karmaşık. Xbox Series X‘in fişini çektikten, güncelledikten veya haftalarca bıraktıktan sonra Quick Resume oyunlarına dönülebilinmesinin arkasında işte böyle bir düzenek bulunuyor.

Bir bilgisayarda Quick Resume özelliğini kullanmak için oyunları sanal bir makine üzerinden çalıştırmak, son hâlini bir sabit sürücüye kaydetmek gerekiyor. Ve tüm bunlar yapılırken her şeyin yolunda gittiğinden emin olmak işleri biraz daha karmaşık hâle getiriyor.

İşte bu özelliğin bilgisayarlarda sunulmamasının nedeni de burada yatıyor. Bilgisayarlarda Quick Resume için en büyük engel, mevcut geniş donanım yelpazesidir. Ronald, bilgisayarlardaki yazılım çeşitliliğine de dikkat çekerken, bu durumun birçok sorun oluşturduğunun altını çiziyor. Ronald konu hakkında şu ifadeleri kullandı:

Bilgisayarlarda daha karmaşık bir yazılım ortamı var. Pek çok bilgisayar oyuncusu donanımlarını kişiselleştirir, farklı grafik kartlarına özgü özel sürücüler ve bunun üzerine çeşitli modlar yer alır. Bilgisayar kesinlikle çok daha karmaşık.

Xbox sadece oyun için geliştirilmesi ve kişiselleştirme imkanı sunmadığı için Microsoft‘un bu gibi özellikleri sunması için çok daha uygun bir ortam gibi görünüyor. Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.