Oyun dünyasının en beklenen yapımlarından Starfield için geri sayım başladı. Önümüzdeki aylarda piyasaya sürülecek oyun, geçtiğimiz haftalarda ön siparişlere açıldı. Bugün ise AMD, Starfield’a FSR 2.0 teknolojisini getirmek için Bethesda ile anlaştığını duyurdu. İşte ayrıntılar…

Starfield, FSR 2.0 teknolojisi ile sahne alacak! Peki NVIDIA ve Intel ne olacak?

AMD ile Bethesta arasında yapılan bu anlaşma kapsamında daha yüksek grafiklerde daha yüksek performans sağlayan FSR 2.0 teknolojisi, Starfield oyuncularına sunulacak. Bu, AMD ekran kartı ve işlemci kullanıcılarının oyunda daha fazla FPS alabileceği anlamına geliyor.

Starfield, FSR 2.0 teknolojisi ile sahne alacak! Peki NVIDIA ve Intel ne olacak?

Pek çok kişi Starfield için yapılan bu anlaşmayı hoş karşılamadı. Zira yapılan duyuruda Bethesda, işbirliğini sadece AMD ile yaptığını belirtti. Bu da oyunun NVIDIA’nın DLSS ve Intel’in XeSS gibi teknolojilerinin destekleyip desteklemeyeceği konusunda akıllarda soru işareti bıraktı.

Daha çıkmadan yok sattı: Starfield, Steam Türkiye’ye damga vurdu!

Daha çıkmadan yok sattı: Starfield, Steam Türkiye’ye damga vurdu!

Steam, 6 Haziran ile 13 Haziran tarihleri aralığında Türkiye'de en çok satanları açıkladı. Ön siparişteki Starfield, oyuncuları şaşırttı.

Oyunun AMD işlemci ve ekran kartları ile optimize edilmiş şekilde çalışacak olması AMD kullanıcıları tarafından iyi karşılandı. Ancak NVIDIA ve Intel kullanıcıları için aynı şeyi diyemeyiz. Zira Bethesda’nın iki şirket ile anlaşma yapmamış olabileceği tahmin ediliyor.

Sonuç olarak, şu anki açıklamalara göre Starfield’ın AMD kullanıcılarına özel olacağını söyleyebilmek mümkün. Tabii NVIDIA ve Intel kullanıcıları da oyunu oynayabilecek ancak AMD kullanan oyuncular, daha optimize edilmiş bir oyun keyfi sürecek.

Starfield, FSR 2.0 teknolojisi ile sahne alacak! Peki NVIDIA ve Intel ne olacak?

AMD Kıdemli Başkan Yardımcısı, Bilgi İşlem ve Grafik Grubu Genel Müdürü Jack Huynh’in ilgili açıklaması şu şekilde;

Starfield’ı Xbox ve PC için Ryzen 7000 serisi işlemciler ve Radeon 7000 serisi grafiklerle optimize etmek için Bethesda Game Studios ile el ele çalıştık. Bu optimizasyonlar hem performansı hızlandırır hem de çoklu iş parçacıklı kod kullanarak oyun kalitesini artırır ve Xbox ve PC oyuncuları bundan faydalanabilecek.

Bethesda oyun geliştiricisi Todd Howard ise AMD mühendislerinin, Starfield için özel olarak çalıştıklarına dikkat çekerek, Bethesda’nın kod tabanında FSR2 görüntü işleme ve yükseltme üzerine çalışmalar sürdürdüklerini belirtti.

NVIDIA ve Intel kullanıcıları, Starfield’ın kendi platformları için optimize edilme çalışmalarının yapılmayabileceği konusunda endişeli. Peki sizler bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki Yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.