Advanced Micro Devices yetkilileri, henüz 3-4 gün önce DirectX’in gereksiz bir arabirim olduğunu ve bilgisayarların performanslarını geriye çekmekten başka bir işe yaramadığını düşünüyordu. Onlara göre DirectX, günün koşullarına ayak uyduramayan hantal bir yazılımdı.
Hatta şu çarpıcı örneği vermekten çekinmiyorlardı: “PC’lerin üçte biri kadar bile güçlü olmayan konsollar, nasıl oluyor da Crysis 2 gibi oyunlarda, bilgisayarlarla görsellik konusunda savaşabiliyor?”
{pagebreak::Geri Adım}
Geri Adım
AMD yetkililerinden Neal Robinson, dün akşam saatlerinde yaptığı açıklamayla, “PC oyunlarındaki kaos ortamını ancak DirectX’in toparladığını, DirectX gibi API’ler kullanılarak yapılan çok daha uyumlu olduğunu” iddia ederek, “AMD bizimle dalga mı geçiyor?” sorusunu zihinlerde uyandırdı.
Aslında, Advanced Micro Devices şu anda, DirectX ile teke tek kapışacak bir API üretecek bütçe harcaması yapacak durumda değil. Üstelik, Microsoft’un başka bir API’ye destek verme niyeti yok. Fikir değişikliğinin nedeni böylece açıklanabiliyor ama “Şartlar, 4 gün önce farklı mıydı?” sorusunu sormaktan kendimizi alamıyoruz.
:: Konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}