2024 yılının ikinci yarısına girmişken, AMD ve Nvidia arasındaki savaş bu kez FSR 3.1 ve DLSS 3.5 cephesinde yaşanmaya başlandı.
AMD tarafından oyunculara geçtiğimiz hafta gelen güncelleme ile sunulan yeni nesil FSR 3.1 teknolojisinin, DLSS 3.5 karşısında neler yapabildiğine dair test sonuçları yayınlandı. Gelen son bilgilere göre FSR 3.1, rakibi karşısında oldukça başarılı bir performansa sahip gibi görünüyor.
FSR 3.1, DLSS 3.5 karşısında yüzde 15 daha hızlı
Nvidia’nın sunduğu donanım çözümlerini daha ekonomik bir modelle sunmaya çalışan AMD, aradaki performans farkını yeni nesil teknolojilerle kapatmaya çalışıyor.
AMD’nin FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisinin son sürümü olan FSR 3.1, en büyük rakibi Nvidia’nın Deep Learning Super Sampling (DLSS) 3.5 teknolojisine karşı önemli bir performans avantajı sağladığını gösteriyor. Yapılan performans testlerine göre, FSR 3.1’in kare üretim hızı DLSS 3.5’ten yüzde 15 daha hızlı.
Yukarıdaki performans değerlerinden de görebileceğiniz üzere, özellikle yeni dönemde piyasaya çıkan Horizon Forbidden West’te, FSR 3.1 rakibine ciddi bir fark atmış durumda. Bununla birlikte Ghost of Tsushima ve Marvel’s Spider-Man gibi yapımlarda da yüzde 6 – 12 arasında değişen performans farklılığı söz konusu.
AMD FSR 3.1’in DLSS 3.5’e göre sağladığı %15’lik hız avantajı, grafik teknolojileri alanındaki rekabetin daha da kızışacağını gösteriyor. Gelecekte, bu tür teknolojilerin daha da gelişmesi ve oyun deneyimini iyileştirmesi bekleniyor. Bu aşamada Nvidia’nın da rakibine nasıl karşılık vereceği de ayrı bir merak konusu.
Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi bizlerle yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}