AMD’nin geçtiğimiz günlerde tanıtmış olduğu FSR teknolojisini Xbox cihazlar için geliştirmeye başladı. İşte konsol oyuncularını sevindirecek gelişmenin detayları.

AMD FidelityFX teknolojisi NVIDIA DLSS ile karşı karşıya

AMD FidelityFX teknolojisi NVIDIA DLSS ile karşı karşıya

AMD'nin NVIDIA DLSS'e rakip olarak çıkardığı yeni FidelityFX Super Resolution teknolojisi karşılaştırmaları yayınlandı.

Xbox konsollarına FSR teknolojisi geliyor

Xbox geliştiricileri, konsol oyunlarında AMD’nin FidelityFX Super Resolution teknolojisini kullanmaları için geliştirmelere başladı. FSR teknolojisi kare hızlarını artırmak ve görüntü kalitesini korumak amacıyla yakın zamanda AMD’nin belirli ekran kartlarında kullanılmaya başlandı. AMD’nin bu teknolojisi hakkındaki yapılan ilk testler, birden fazla oyun ve platformda çalışacak rekabetçi bir teknoloji olduğunu gösterdi.

FSR şimdi Xbox oyunlarına da geliyor. Microsoft, bugün Windows için oyun geliştirme kitinde bu teknolojiyi geliştirmeye başladı. Microsoft’un Xbox program yönetimi direktörü Jason Ronald, FSR teknolojisi’nin Windows‘da ve Series X, S ve One konsollarında destekleneceğini belirtirken; “FSR teknolojisi, geliştiricilerin hem konsol, hem de bilgisayardaki geliştiriciler için minimum çalışmayla daha yüksek kare hızları ve çözünürlükler elde etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.” açıklamasında bulundu.

2021 yılı sonunda tüm oyunlara gelmesi bekleniyor

FSR teknolojisini oyunlarda görmemiz için biraz daha beklememiz gerekebilir, henüz daha geliştirilme aşamasında olduğundan ötürü tüm oyunlara entegrasyonun sağlanması biraz zaman alacaktır, ancak oyunlar FSR desteğiyle tam destekli olarak piyasaya sürüldükten sonra standarda göre çok daha yüksek performans alınabilecek. Oyunlara tamamen entegrasyonun sağlanmasına birkaç ay daha olacağı öngörülüyor. FSR teknolojisinin bu yılın sonlarına kadar, en geç 2022′nin başına kadar oyunların içinde görebileceğiz.