Android’de Şifre Devrimi Yıl Sonu Yapılacak


24 Mayıs 2016 Salı 11:15
Android’de Şifre Devrimi Yıl Sonu Yapılacak

Şifreler dijital güvenliğimiz için çok önemli bir faktör ancak aynı zamanda dijital hayatı çok zorlaştıran bir etmen.

Farklı servisler için farklı şifreler belirleme ve hatırlama zorunluluğu bir yük oluşturduğu kadar, her servis için aynı şifreyi belirlemek de bir güvenlik açığı sırasında tüm dijital servislere izinsiz erişim tehlikesini ve dolayısıyla kişiler ve kurumlar için dijital kıyamet senaryosunu güçlendiriyor.

Google yıllardır bu sorunu, yani şifre yükünü ortadan kaldıracak yeni bir teknoloji geliştirmek için çalışıyordu.

Bu amaçla akla ilk gelen çözümler parmak izi veya iris taraması gibi biyometrik güvenlik kontrolleri olsa da Google çok daha doğal, daha hayatın akışı içinde, otomatik bir süreç geliştirmenin peşindeydi.

16-05/24/android.jpg

Şirket şimdi çalışmalarının sonuna gelmiş olabilir. Google’ın araştırma bölümünün başı Daniel Kaufman’ın Cuma günü yaptığı brifing medyanın dikkatine çok takılmadı ancak firma, sene sonunda Android uygulamalarında şifresiz güvenlik uygulamalarının devreye gireceğini açıkladı.

Böylece uygulamalar sizin yürüme, yazı yazma, koşma, lokasyon ve ürettiğiniz daha bir çok veriye bakarak, telefonun sizin elinizde olduğunuza ikna olacak ve herhangi bir şifre, parmak izi, güvenlik sorusu gerektirmeden açılacak. Kısacası Google telefon üzerinden topladığı verilerle sizi tanıyacak ve telefonun sizin elinizde olup olmadığını bilecek.

Böylece bir yabancı telefonu eline aldığınca cihazınızın içeriğine erişemeyecek veya izin verdiğiniz bölümlere erişebilecek. Cihazı siz elinize aldığınızda ise telefon kısıtlamasız olarak çalışacak. Şifre sormayacak. 

Techinside
 
:: Google’ın Android için yaptığı yenilikler hakkında ne düşünüyorsunuz?



yazarEnder Öztürk

Teknoloji ile çocukluğundan beri ilgilenen Ender, kendini mobil, yazılım, donanım ve oyun alanında yetiştirmiştir. Ender, teknoloji dünyasındaki güncel haberleri ShiftDelete.Net okurları ile buluşturuyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Abone ol
Bildir
guest
23 Yorum
Dahili geri bildirimler
Tüm yorumlar
SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

deneme yorum asdasdas

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Hhmmmmmmmmm! Ya canım sıkılırda bi handa monoton bi hayata geçmeyi düşünsem 😀

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

böylece kullanıcıların kişisel bilgilerine rahatça erişecek…kimi kandırıyosun sen google!!!

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Öh yani o ne yav adamlara bak google donumuzun rengine kadar biliyor başka renk don giyen biri telefonu acamayacak yani güzelmiş 😀 geçen gün Google in hakkımda tuttuğu verilere bakayım dedim mapsten şok oldum hangi ortama ne kadar gittiğim ne sıklıkla gittiğim her şey çıkıyor

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Böyle bir konsepti apple'dan beklerdik ama apple eski apple değil taklitçi apple oldu. Steve gitti apple bitti.

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Böyle bir konsepti apple'dan beklerdik ama apple eski apple değil taklitçi apple oldu. Steve gitti apple bitti.

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

bir tek telefonda yaptıklarını izleyemiyorlardı bunun sayesinde telefonda girdiğin uygulamanın verileri bile alı***** bizi yeterince tanıyosun daha ne istiyosun google?
bu olayla (yaptığın şeylerin verisinin tutulması) reklam işinin bir alakası olmadığını açıklamasını bekliyorum google'ın.lütfen bunu da reklam malzemesi olarak kullanmayın.abartıyorsunuz

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Demekki bizden çalacağı kişisel verilerimiz artacak

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Yakinda google a dan z ye herseyimizi bilecek ve düsman devletlere bilgilerimizi ***** parmak izi okuyucusunu cihazinizda ***** veriler google gelistirme programi kapsaminda direk kendi servislerine ***** sö***** bir yere saldiri olur sizin parmak iziniz cikar mahkemelik olursunuz

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Gerek yok boyle bir saçmalığa. Ekran kilidi yetiyor.

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Saçma bence parmak izi sadece bizde var zaten

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Parmak izi kullanmasak bile her dokunmada alıyor tuşa da mı dokunmıycaz?

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Google bu özelliği bile veri toplamaya bağladı. Veri toplamaktan başka bir şey yaptığı yok şu firmanın.

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

hersey yapay zeka için

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Hey yavrum hey.. Sanki google suan kisisel bilgilerimizi bilmiyor. Telefonunda facebook varsa herseyi biliyorlar.

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

"No Google No cry"

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Yedekte her zaman tuşlu bi telefonum duruyor.

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Zaten sony buna benzer bir şey yapıyor

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

çok iyimiş. bravo!

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Hadi hayırlısı olsun

SDN Okuru
SDN Okuru
4 yıl önce

Harika! Yaparsa google yapar zaten helal

" Android’de Şifre Devrimi Yıl Sonu Yapılacak konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Android’de Şifre Devrimi Yıl Sonu Yapılacak ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Android’de Şifre Devrimi Yıl Sonu Yapılacak ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "

En yeni Videolar

  1. 1 ABD yasağına Xiaomi'den ilk açıklama! ABD yasağına Xiaomi'den ilk açıklama!
  2. 2 Ofisi dumana boğduk, Mia Air ile kurtulduk! Ofisi dumana boğduk, Mia Air ile kurtulduk!
  3. 3 Galaxy S21 Ultra inceleme: Dünya ile aynı anda Galaxy S21 Ultra inceleme: Dünya ile aynı anda
  4. 4 MSI Stealth 15M oyun dizüstü bilgisayarını inceledik! MSI Stealth 15M oyun dizüstü bilgisayarını inceledik!
  5. 5 Mehmet Demirkol ile Samsung TV sohbeti! Mehmet Demirkol ile Samsung TV sohbeti!
  6. 6 HP ZBook Create G7 incelemesi HP ZBook Create G7 incelemesi
  7. 7 BİM'den 219 TL'ye oyuncu faresi! SteelSeries Rival 3 BİM'den 219 TL'ye oyuncu faresi! SteelSeries Rival 3
  8. 8 Instagram da WhatsApp gibi 'hain' çıktı (Video) Instagram da WhatsApp gibi 'hain' çıktı (Video)
  9. 9 3 boyutlu yazıcıyla Xbox kolundan uçak simülatörü yaptık 3 boyutlu yazıcıyla Xbox kolundan uçak simülatörü yaptık
  10. 10 Hangi uygulama ne kadar verimizi alıyor? (Video) Hangi uygulama ne kadar verimizi alıyor? (Video)