ARKit 2.0, Apple tarafından iOS 12’nin bir parçası olarak tanıtıldı. Arttırılmış gerçekliği daha da ileriye taşıyacak olan en son sürüm, performans iyileştirmeleri, çok oyuncu desteği ve daha fazlasını sunuyor.
ARKit 2, yeni teknolojilerle geliyor
ARKit 2.0’a ek olarak Apple, Universal Scene Description (USDZ) adı verilen yeni bir artırılmış gerçeklik dosyası türü geliştirdi. Adobe sahneye çıkarak yeni dosya formatının benimseneceğini doğruladı.
Apple, yeni ARKit’in, aşağıdakileri içeren bir dizi iyileştirme içerdiğini söylüyor:
- Geliştirilmiş yüz izleme
- Gerçekçi render
- 3B nesne algılama
- Kalıcı deneyimler
- Paylaşımlı deneyimler
Apple’ın tanınan ismi Craig Federighi, bir katılımcı veya gözlemci olarak katılabilen, kullanıcıların aynı artırılmış gerçeklik deneyimini görmelerine olanak tanıyan belirli bir paylaşımlı deneyim özelliğini tanıttı.
Apple ayrıca Lego’dan yetkilileri, ARKit’le oluşturulmuş Lego Studio uygulamasını sergilemek için sahneye çağırdı.
Yapılan demo gösteriminde, Lego’nun uygulamasına aynı anda iki farklı iPad’den bağlanılabildiği gösterildi. Uygulama, alanı tanıyarak üzerinde çeşitli güncellemeler yapmanıza olanak tanıyor.
Gerçek bir alanı tanıyıp yeni alanları sanki gerçekmiş gibi eklemenize olanak sağlayan uygulama, bununla da kalmayıp gerçek alanları sanal ortamda sanki sanalmış gibi üzerinde işlem yapabildiğiniz bir yer haline getiriyor.
Lego’nun bu yeni uygulaması gerçekten de ciddi bir kullanıcı deneyimi sunuyor.
Apple, arttırılmış gerçeklikle nesneleri ölçmenizi sağlayacak
ARKit ile duyurulan bir başka uygulama da mezura uygulaması. Uygulama, gördüğünüz herhangi bir nesneyi kolaylıkla ölçmenize yarıyor.
Uygulamanın bir diğer özelliği ise çerçeve içerisindeki fotoğraf gibi nesneleri kendiliğinden tanıyarak ölçülerini otomatik olarak ortaya çıkarması olarak karşımıza çıkıyor.
Apple’ın yeni arttırılmış gerçeklik özelliklerini nasıl buluyorsunuz? Sizce Apple, yazılım alanındaki yeni gelişmeleriyle insanları çekebilecek mi? Yorumlarınızı bekliyoruz!