Apple’ın WWDC23 Swift Öğrenci Yarışması, öğrencilere tutkularını kodlama aracılığıyla dünyayla paylaşma fırsatı sunuyor. Bu yıl gerçekleştirilen yarışma, Worldwide Developers Conference (Dünya Çapında Geliştiriciler Konferansı) kapsamında düzenleniyor ve Swift kodlama dilini kullanarak özgün bir uygulama oyun alanı oluşturmayı hedefliyor. Apple, önceki yıllara göre ödül sayısını artırarak daha fazla öğrenciyi etkinliğe dahil etmeyi ve yaratıcılıklarını ve sanatsal yeteneklerini ödüllendirmeyi amaçlıyor.
Genç yetenekler tutkularını paylaştılar!
WWDC23, 5 Haziran’da başladığında, yarışma kazananları sanal olarak ve fiziksel olarak etkinliklere katılarak Apple’ın küresel geliştirici topluluğuna sunulan sunumları, etkinlikleri, laboratuvarları ve etkinlikleri deneyimleyecekler.
Uygulama oyun alanları, 30’dan fazla ülke ve bölgeyi temsil ediyor ve sağlık, spor, eğlence ve çevre gibi çeşitli konuları kapsıyor. Ancak tüm kazananların ortak bir özelliği var: Tutkularını kodlama kullanarak dünyayla paylaşıyorlar. Bu yılki kazananlardan Asmi Jain, Yemi Agesin ve Marta Michelle Caliendo, kodlama sayesinde sadece benzersiz bir kariyer yolunu şekillendirme fırsatı bulmakla kalmıyor, aynı zamanda diğer insanlara yardımcı olmak için bir araç da buluyorlar.
İşte WWDC23 yarışması kazananları
Hindistan’daki Medi-Caps Üniversitesi’nde okuyan 20 yaşındaki Asmi Jain, arkadaşının amcasının beyin ameliyatı geçirmesi gerektiğini öğrendiğinde harekete geçti. Bu deneyimden ilham alarak, göz hareketlerini takip eden bir oyun alanı tasarladı. Oyun alanının amacı, göz kaslarını güçlendirmeye yardımcı olmaktır. Jain, bu oyun alanını sadece arkadaşının amcasına değil, göz rahatsızlıkları ve yaralanmaları olan diğer insanlara da kullanabilecekleri bir terapi aracı olarak hizmet vermesini umuyor.
Yemi Agesin, farklı ülkelerde büyümekten kaynaklanan deneyimlerini kodlama kullanarak birleştiriyor. On bir yaşındayken Amerika’ya döndükten sonra çeşitli ülkelerde yaşayan Agesin, kodlama sayesinde bir sanatçı gibi hissedebildiğini söylüyor. Onun kazanan uygulama oyun alanı, spor ve film yapma tutkularını birleştiriyor ve birinci şahıs beysbol oyununu konu alıyor.
25 yaşındaki Marta Michelle Caliendo ise paleontolojiye olan tutkusunu kodlama aracılığıyla ifade etmek ve gelecekte doğal çevreyi koruyan uygulamalar geliştirmek isteyen bir genç geliştirici. Napoli’deki Apple Developer Academy’de eğitim almakta ve dinozor fosillerinin bulunduğu bir hafıza oyunu gibi ilham verici projeler üzerinde çalışmakta olan Caliendo, kodlamanın ona kişiliğini ifade etme ve dünya görüşünü başkalarıyla paylaşma imkanı sağladığını ifade ediyor. Ayrıca genç yetenek, gelecekte, tıp, biyoloji, sanat ve teknolojiyi birleştirerek insanlara doğal dünya hakkında daha fazla bilgi edinme ve çevre koruma farkındalığı yaratma amacıyla çalışmayı hedeflediğini belirtiyor.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}