Bundan 20 yıl önce oyun yapımcılığı tek bir kişinin elinden çıkabilecek kadar basitti. İyi bir programcı satış rekorları kıran yapımlar ortaya koyabiliyordu. Misal, günümüzün popüler dövüş serisi Mortal Kombat sadece birkaç kişilik bir ekibin elinden çıktı.
Ancak günümüzde işler bu kadar kolay değil, kayda değer bir oyun yapabilmek için en azından 50-60 kişilik bir ekip gerekiyor. Günümüzde Hollywood‘u bile geçen oyun piyasasının gücü ekonomi muhabirlerini de etkiledi.
Reklam bütçesi Avatar’dan fazla
Avrupalı ekonomi yazarları, yılın en ses getiren iki yapımını yani Avatar ve Modern Warfare 2‘yi rakamlar sayesinde savaştırdılar. Bu araştırmanın en etkileyici yanı ise Call of Duty‘in, Avatar’dan bile daha fazla reklam bütçesine sahip olmasıydı.
Biliyorsunuz ki, James Cameron‘ın yeni eseri dünya çapında sinema tarihini değiştirme iddiasıyla büyük bir reklam kampanyası başlatmıştı. Araştırmanın galibi az farkla Avatar oldu ancak yine de tek bir oyunun yılın en iddialı filmini bile zorlaması, hangi sektörün geleceğinin daha parlak olduğunu gösteriyor.
Hollywood yapımcıları yeni silahlar geliştirse iyi olacak yoksa önümüzdeki yıllar da 3D teknolojisi bile oyunlarla baş edemeyecek gibi duruyor.
:: Sinema sektörü birgün oyun sektörünün gölgesinde kalacak mı?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}