Larian stüdyosunun, Wizards of the Coast’tan Baldur’s Gate 3 lisansını alamaması durumunda bir AAA Fallout CRPG’si yapabileceğini biliyor muydunuz? Larian CEO’su Swen Vincke, oyunun yapım sürecine dair bir röportajda bu durumu açıkladı.
Baldur’s Gate 3 lisansı neden problem çıkardı?
Belçika merkezli oyun stüdyosu, Divinity: Original Sin oyununu yayınladıktan sonra 2014 yılında Baldur’s Gate lisansını almaya çalıştı. Wizards of the Coast, stüdyonun deneyim eksikliğiyle ilgili endişeleri gerekçe göstererek teklifini ilk olarak reddetti. Geliştirici firma daha sonra oyunun yeni servisi Divinity: Original Sin 2’nin ön yayın görüntülerini paylaşarak Wizards’ı etkiledi. Bu gelişmelerden sonra da Baldur’s Gate 3’ün lisansını elde etti.
Lisans sorunlarının yaşandığı dönemde geliştirici firma Fallout ve Ultima üzerinde yoğunlaşmaya başladı. Geliştiriciler nihayetinde efsane oyunun lisansını aldı. Ancak lisans aldıktan sonra işler yolunda gitmedi. Larian CEO’su Swen Vincke’nin açıkladığına göre, stüdyo Baldur’s Gate 3 için Wizards’a ayrıntılı bir tasarım belgesi gönderdi. Ancak, gönderdikleri ilk taslak, pek iyi değildi.
Divinity Original Sin 2’yi yapmaya çalıştıkları için oldukça kötü bir taslak gönderen ekip Wizards’dan ekstra süre istedi. Yapılan görüşmeler şans bulan ekip tarihe geçecek bir oyun yapmayı başardı. Şirketin yedek planı olan Fallout ve Ultima lisansları bu gelişmeden sonra hiç takip edilmedi. Geliştiricinin tekrar bu oyunların lisans durumuna odaklanması da pek mümkün gözükmüyor. Geliştirici şu anda iki yeni oyun üzerinde çalışıyor. Şu ismi dahi verilmeyen projeler hakkında detaylar yakında ortaya çıkabilir.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}