Hatırlayacağınız üzere, NVIDIA’nın RTX 20 serisi ekran kartlarına özel olarak geliştirdiği Real Time Ray Traycing (Gerçek Zamanlı Işın İzleme Teknolojisi) desteği ilk kez Battlefield 5 ile birlikte geçtiğimiz haftalarda kullanıma sunulmuştu.
Söz konusu özelliğin kullanıma sunulmasının ardından RTX teknolojisini destekleyen ekran kartları ile tabiri caizse görsel bir şölen sunan yapımcılar, oyuncuların oldukça beğenisini kazanmıştı.
RTX teknolojisi her ne kadar oyuncular tarafından beğenilmiş olsa da, söz konusu özellik aktif edildikten sonra oyunda ciddi performans düşüşleri yaşandığı gözlemlemiştik. Oyunculardan gelen şikayetleri dikkate alan Nvidia ve EA ortak bir çalışmaya imza atarak, ışın izleme teknolojisinin performansını yüzde 50 oranda artıracakları bir güncelleme yayınladı.
Battlefield 5 için önemli güncelleme!
Battlefield 5 Tides of War Chapter 1: Overture güncellemesi, Battlefield V için getirdiği yeni içeriklerle birlikte DXR ışın izleme performansında çok önemli bir artış sağlıyor. GeForce oyuncuları, yeni Game Ready sürücüsü ile daha iyi Battlefield V deneyimine kavuşuyor.
DXR ışın izlemeye sahip Battlefield V için çok önemli performans artışı
Battlefield 5, 14 Kasım’da, DXR’nin ilk sürümü oyun içi bir yama ile kullanıma sunulduğunda DXR ışın izleme teknolojisini kullanan ilk oyun oldu. O zamandan beri, Battlefield 5’deki DXR ışın izlemesini hızlı bir şekilde optimize etmek için EA ve DICE ile yakın bir şekilde çalışan NVIDIA, yeni güncellemeyle birlikte %50’ye varan performans artışı sağlıyor.
– GeForce RTX 2080 Ti oyuncuları artık Ultra kaliteye ayarlanmış DXR ışın izleme ile 1440p çözünürlükte +60 FPS’ye ulaşabilecekler.
– GeForce RTX 2080 oyuncuları artık Medium kaliteye ayarlanmış DXR ışın izleme ile 1440p çözünürlükte +60 FPS’ye ulaşabilecekler.
– GeForce RTX 2070 oyuncuları artık Medium kaliteye ayarlanmış DXR ışın izleme ile 1080p çözünürlükte +60 FPS’ye ulaşabilecekler.
DICE’ın resmi yama notlarında da yer alan optimizasyonlar, aşağıdakileri değişiklikleri içeriyor:
– DXR ışın izlemeyle oyun oynarken kararlılık iyileştirmeleri yapıldı.
– Işın izleme uygulamasının çeşitli bileşenlerinin performansı geliştirildi.
– Yaprak ve bitki örtüsünde geliştirilmiş ışın izleme performansı.
– Uygulanabilir olduğunda Genel ışın izleme kalitesini artırmak için, çerçeve arabelleği verilerini kullanma.
– Işın izlemeli sahnelerden hareketsiz geometri kaldırıldı.
– Hatalı bir şekilde ayarlanan Medium seviye DXR ayarı düzeltildi.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}