Fallout, Starfield ve Elder Scrolls gibi popüler oyunların geliştiricisi Bethesda Game Studios, Microsoft’un ilk tam sendikalaşmış oyun stüdyosu olarak yeni bir ilke imza attı. 241 geliştirici, Communication Workers of America (CWA) altında birleşerek şirketi sendika haline getirdi.

Bethesda Game Studios, Montreal ofisinin Haziran ayı sonunda sendikalaşmasının ardından, Dallas, Rockville ve Austin stüdyolarındaki 241 geliştirici ile tam bir sendika oluşturdu. Bu süreç, Zenimax içindeki yaklaşık 300 kalite kontrol çalışanının sendikalaşmasının ardından geldi. Microsoft, Bethesda çalışanlarının sendika kurma isteğini kabul etti ve bu yeni sendika, şimdi Microsoft ile bir sözleşme müzakere etmeye hazırlanıyor.

bethesda launcher

Bethesda’daki geliştiriciler, sanatçılar, mühendisler, programcılar ve tasarımcıları içeren bu sendikalaşma hareketi, oyun endüstrisinde önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor. “OneBGSUSA” adı altında birleşen grup, Twitter’da yaptığı açıklamada, “Birlikte, her BGS çalışanının iyileştirilmesi için mücadele ediyoruz ve endüstrimizde yeni bir standart belirliyoruz,” dedi.

Şirketin kıdemli sistem tasarımcısı Mandi Parker, yaptığı basın açıklamasında, “İşyerine demokrasi getirmek ve işte korunan bir ses sağlamak her çalışanın faydasına olacaktır. Çalışma koşullarımızı, hayatlarımızı ve şirketimizi olumlu yönde şekillendirmek için bir güç kaynağı olduğumuzu kanıtlamak için adil bir sözleşme kazanmak adına çok heyecanlıyız,” ifadelerini kullandı.

Bethesda, Fallout serisini yenilemeyecek! İşte nedeni

Bethesda, Fallout serisini yenilemeyecek! İşte nedeni

Bethesda, Fallout serisinin orijinal oyunlarını yenilememe kararını açıkladı. Peki, CEO Todd Howard, neden bu kararı aldı?

Şirketin sendikalaşma süreci, Sega of America’nın bu yılın başlarında bir sözleşme onaylaması ve Activision’un kalite kontrol çalışanlarının kendi sendikalarını ilan etmesi gibi sektörde artan sendikalaşma eğilimlerinin bir parçası. Microsoft, daha önce Activision Blizzard’ın sendikalaşma ihtimalini engellemeyeceğini belirtmişti ve bu tutum Bethesda Game Studios için de geçerli.