Puan: 10/9
Infinity Ward ve Treyarch‘ın sırayla geliştirdikleri Call of Duty serisinin yeni halkası Modern Warfare 2, ha ertelendi ha ertelenecek derken nihayet yayınlandı. Daha satışa sunulmadan serinin müdavimlerince yılın oyunu olarak lanse edilen yapım, oyun dünyasının şu sıralar en çok konuşulan ismi. Hemen hemen her teknoloji temalı dergi ve internet sitesinin sayfalarına taşınan Call of Duty: Modern Warfare 2‘yi biz de test merkezimizde ağırladık. Bakalım serinin yeni halkası, eskileri aratıyor mu?
Işık efektleri bazen gerçek dışı parlamalar yaratıyor
Bilindiği üzere Modern Warfare 1’den sonra İkinci Dünya Savaşı temalı World at War satışa sunulmuş ve önceki oyundan düşük puan almıştı. Yeniden modern diyarlara geri dönen yapımcılar, gelişmiş grafikler ve daha iyi oynanabilirliğin yanında, film kıvamında bir kurgu sunmayı da başarmış.
Az sonra kan gövdeyi götürecek!
{pagebreak::Tanıdık Karakterler}
Tanıdık Karakterler
Bir önceki oyunun motorunun düzenlenmiş bir versiyonu olan IW 4.0 ile geliştirilen Call of Duty: Modern Warfare 2’nin senaryo modu olan Campaign’de tanıdık yüzler görüyoruz. Bunlardan belki de en önemlisi, ilk Modern Warfare’de yönettiğimiz karakter olan “Soap” MacTavish‘in yüzbaşı olarak karşımıza çıkması. Peki yeni oyunda Soap’u yönetmiyorsak, kim olacağız? Yeniden Çavuş rütbesine dönüyoruz. Bu kez karakterimizin adı Gary “Roach” Sanderson.
Ağır yaralandığımızda görüntü bu hale geliyor
Task Force 141 adı verilen özel bir birliğin üyesi olan MacTavish ile beraber çalıştığımız yapımda, serinin önceki oyununda olduğu gibi yine Rus ultranasyonelistlere karşı savaşıyoruz. Daha önce Zakhaev‘in önderlik ettiği bu örgüte, artık yardımcısı Vladimir Makarov liderlik etmektedir. Biz de bu aşırı ırkçı örgütün eylemlerini önlemeye çalışan Task Force 141’de görev alıyoruz.
Az evvel ayağına sıktığımız adamın şimdi sapasağlam oturuyor olması ne güzel(!)
{pagebreak::Mermiler Havalarda Uçuşuyor}
Mermiler Havalarda Uçuşuyor
Training bölümünü geçip, daha ilk göreve çıktığımız andan itibaren oyunda mermiler havalarda uçuşuyor. Zaten yapıma hızlı bir başlangıç yapıyoruz. Kısa bir süre sonra, Modern Warfare 1’de Yüzbaşı Price ile beraber ilerlediğimiz ve gelmiş geçmiş en iyi FPS bölümü olduğu öne sürülen göreve benzer bir şekilde, bu kez MacTavish ile beraber ilerliyoruz.
Sürat felakettir(!)
Buzullara tırmanıp, düşman üssüne ulaştıktan sonra, film tadında bir bölüm sizi bekliyor! İşler istediğiniz gibi gitmiyor ve MacTavish’in “Plan B’yi uygulayalım” komutunu alıyorsunuz. O andan itibaren inanılmaz bir kovalamaca başlıyor. Infinity Ward, hazırladığı dramatik bölümler sayesinde Modern Warfare 2’nin, emsallerinden çok farklı olduğunu anlamanız için yapımı 2-3 bölüm oynamanız kafi.
Takip etmemiz gereken ekip arkadaşımız Follow ibaresi ile işaret ediliyor
{pagebreak::Sakıncalı Bölüm}
Sakıncalı Bölüm
Hele ki Makarov’un ekibine sızdığımız görev, oyunlarda pek alışagelmiş bir bölüm değil. Zira masum insanları katlederek ilerlediğimiz bu görevde (Oyunun 17 yaş üstü kullanıcılar için satışa sunulduğunu belirtmekte yarar var), bir yandan hareket eden herkesi öldürürken, diğer yandan da güvenlik güçlerine etkisiz hale getiriyoruz. Tabii bu bölümde, isterseniz hiçbir masumu öldürmeden de ilerleyebilirsiniz ancak Makarov ve arkadaşları, gözlerinin yaşına bakmadan karşılarına çıkan herkesi öldürüyor…
Bu görevde hareket halindeki herkesi öldürmemiz gerekiyor!
İçerdiği şiddet öğesi nedeniyle bu bölümden önce bir de uyarı mesajı geliyor, isteğe bağlı olarak bu görevi geçip bir sonrakine direkt başlayabiliyorsunuz. Bu sayede aileler, çocuklarını şiddetin had safhada olduğu bu bölümden koruyabilir. Muhtemelen bu seçenek olmasaydı, Call of Duty: Modern Warfare 2 birçok ülkede yasaklanabilirdi. Ancak yapımcı ve yayıncılar akıllılık edip, olası bir problemin önüne geçmiş.
Modern Warfare 2’de farklı heyecanlar da var
{pagebreak::Yapay Zeka}
Yapay Zeka
Call of Duty serisinin yapay zeka seviyesi daima ortalamanın üzerinde olmuştur. Ancak bu demek değil ki, Modern Warfare 2’nin yapay zekası çok iyi. Düşmanlar sizi gördüklerinde ateş edip saklanıyor. Hatta yer de değiştiriyorlar. Yani bir eve girdiğinizde, size camdan ateş eden adamı aynı yerde bulamıyorsunuz. Vurduğunuz bir düşman eğer ölmediyse, 1-2 saniye yerde yatıp, ardından silahını kaldırıp size ateş etmeye başlıyor. Bu yüzden öldüklerinden emin olmak için, silah imlecinizi, düşmanın üzerine getirmelisiniz. Eğer renk kırmızıya döndüyse, hiç durmayın ve üzerine mermi yağdırın… Beyaz ise, zaten işi bitmiş demektir.
Böyle koşacaksın asker!
Şimdi gelelim madalyonun diğer yüzüne. Örneğin çatıda birçok düşman askeri var. Onların bulunduğu binanın duvar dibine yaklaşıp, namlunuzu tepeye doğrulttunuz mu, size hiçbir şey yapamıyorlar ve tek tek indirilmeyi bekliyorlar. Biri ölünce, diğerleri bu duruma ses çıkarmıyor. Oldukları yerde çevreyi gözlemeyi sürdürüyorlar. Bir başka problem de, ardından yaklaştığınız bir düşmana dokunmadığınız sürece sizi fark edememesi. Arkasında zıplayın, oynayın hiçbir şey hissetmiyor. Dolayısıyla sese duyarlı değiller…
Oyundaki bölümlerin çoğunda tam bir heyecan fırtınası yaşanıyor
{pagebreak::Mantık Hataları}
Mantık Hataları
Örneğin MacTavish’in hangarda bomba yerleştirdiği sahneyi hatırlayın. Eğer yakından bakarsanız, elinde hiçbir şey olmadığını göreceksiniz. Usta bir pandomim sanatçısı gibi, sanki elinde bomba var da, onu kuruyormuş gibi yapıyor. Hava alanında yaptığımız katliamda ise, birbirinin klonu yüzlerce insanı öldürüyoruz. Hadi suratlar neyse de, bari kıyafetler bu kadar birbirinin aynısı olmasaydı.
Oyundaki bug’lardan biri. Yere düşmesi gerekirken havada asılı kalıyor.
Birbaşka bölümde MacTavish, kaçağı ayağından vurmamızı istiyor. Biz de dediğini yapıp, sıkıyor bacaklarına. Hemen ardındaki sahnede, az evvel bacaklarından vurduğumuz adamın sandalyede hiçbir şey olmamış gibi oturduğunu görüyoruz. Çatılardan düşen insanlarla ilgili bir de bug gözüme çarptı. Hiçbir şey olmayan bir noktaya takılıp, asılı durabiliyorlar… Bir de Call of Duty serisinin alışılageldik uygulaması hiç bitmeyen düşmanlar, yine bu oyunda da var. Eğer ilerlemezseniz, düşmanlar bitmeden gelmeye devam ediyor.
Bu açıdan düşmanları vurduğunuzda, sizin nereden ateş ettiğinizi fark etmiyorlar ve nöbet tutmaya devam ediyorlar
{pagebreak::Özel Görevler}
Özel Görevler
Oynama süresi yaklaşık 5 saat olan Call of Duty: Modern Warfare 2’de, bu kısıtlı süreci bir nebze uzatmak için Special Ops adı verilen görevler eklenmiş. Dilediğinizi seçebildiğiniz bu bölümler, senaryodan bağımsız. Zamana karşı ilerleyip, düşmanlarınızı elimine ederek rehineleri kurtarmaya çalıştığınız bu görevleri, isterseniz arkadaşınız ile Co-Op olarak oynayabiliyorsunuz.
Modanın tek tip insan yarattığı gerçeği bir kez daha gözler önüne seriliyor(!)
Multiplayer’da bir bazı geliştirme seçenekleri sunan yapımcılar, belli sayıda puanı toplayanlara hızlı iyileşme ya da hızlı vurma gibi seçenekler de eklemiş. Ses efektleri açısından son derece başarılı olan yapım, gerek atmosfer gerek ise silah ve zemin efektleriyle gayet tatmin edici. Grafiksel açıdan serinin önceki oyunundan çok farklı değil fakat IW 4.0 şimdiye kadar bir FPS’de gördüğümüz en iyi suratları çizmiş! Yalnız oyunun bazı ekran kartlarında (Örn: HD 3870) çöktüğünü belirtmek gerek. Benzeri bir problem yaşıyorsanız, gölgeleri ve antialiasing’i kapatmanızı öneririm. Eğer güçlü bir kartınız varsa (Örn: HD 4870 X2), rahatlıkla grafik ayarlarını sona getirebilirsiniz.
Elinde hiçbir şey yok ama MacTavish varmış gibi davranıyor. İyi bir pandomim sanatçısı olmalı!
Genel olarak bakıldığında Call of Duty: Modern Warfare 2, kısa oyun süresi ve birkaç basit bug haricinde son derece kaliteli bir FPS oyunu. “Beklediğimize kesinlikle değmiş” diyeceksiniz!
İstediğiniz kadar zıplayıp ses yapın, dönüp arkaya bakmıyor. Düşmanlar kurşun haricindeki seslere duyarlı değil.
Puan: 10/9
{pagebreak::Editör Yorumları}
Editör Yorumları
Akhun Aktosun: Oyunun hikayesinden yola çıkarsak, Rusya, Amerika’ya dalsa yeridir(!)
Cem Süer: Modern Warfare 2’de ilk oyunun tadını alamıyorsunuz. Büyük ihtimalle bunun nedeni, Modern Warfare 1’in yaratıcı yanlarıyla ilk göz ağrımız olması. En az ilk oyun kadar iyi bir hikayesi olsa da, bunu fark etmiyorsunuz çünkü senaryo arka planda tutulmuş. Bunun nedeni ise, üçüncü oyunda daha fazla içerik kullanmak istemeleri. Eski dostları görmek gerçekten zevkli. Asker arkadaşlarınızı görmüş kadar oluyorsunuz. Ancak yapım boyunca garip bir tutukluk var. Aslında oyunda gözle görülen bir eksilik olmasa da, bazı bölümler fazlasıyla ruhsuz olmuş.
Her yıl yeni bir proje üretmek zorunda olan Call Of Duty ekipleri biraz işin kolayına kaçmış gibi duruyor. Ancak hiçbir şey bu oyunda özellikle abartılan, süper asker mantığı kadar göze batmıyor. Vurulan takım arkadaşlarınıza bakarsınız, aynı karakterimizde olduğu gibi bir süre sersemleyip ayağa kalktıklarını görüyorsunuz. Mutant gibi hızlı iyileşen askerler, 4-5 sene önce yenilikti ama artık daha farklı bir proje geliştirmeleri gerekiyor.
Ecevit Bıktım: FPS’yi çok sevdiğim için bu türün oyunlarını kolay kolay kaçırmam. Kimi oyunda mermi bulamazsınız ve bu da oynanışı sekteye uğratır. Kimi oyunda da cephane boldur, bu da gerçekçiliği azaltır. Modern Warfare 2’de bu ikisinin ortasını tutturmalarını beklerdim ama maalesef hiç kurşun sıkıntısı çekmiyorsunuz.
Emre Demiray: Son yıllarda Call of Duty serisini daima “Veteran” zorluk seviyesinde bitirdim. Geçmişte haftalarca uğraşmama karşın Modern Warfare 2’de hiç de öyle eskisi kadar zorluk çekmedim. Hatta üç günde bitirdim.
:: Call of Duty: Modern Warfare 2 hakkında düşüncelerinizi bizimle paylaşın.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}