Corona virüs boyunca ilan edilen sokağa çıkma yasakları dünyanın hemen her köşesinde insanları evlerine hapsetti. Sosyal aktivitelerden ve ofis hayatlarından uzaklaşan insanlar, hem hayattan kopmamak hem de ev içinde eğlenceli vakit geçirmek için teknolojiyle daha da yakınlaştı. Bu da şüphesiz dünya çapında akıllı telefonlardan video oyunlarına, bilgisayarlardan oyun konsollarına kadar birçok alanda akılalmaz bir kullanım artışına sebep oldu.
Pandemi boyunca Z Kuşağı yüzde 82 daha fazla telefon kullandı!
Statista’nın verilerine göre, pandemi boyunca akıllı telefon kullanım oranı tam yüzde 70 artış yaşarken, dizüstü bilgisayar yüzde 40, masaüstü yüzde 32 ve akıllı televizyon kullanım oranları ise yüzde 30 artış yaşadı. En büyük atılımda liderliği her yaş grubunda akıllı telefonlar aldı ve Z kuşağı yüzde 82 kullanım artışıyla tüm nesillerin birincisi oldu. ‘Baby boomer’ olarak tabir edilen 1946-64 arası nesil en düşük sıçramayı yaşasa da, onlar bile telefonlarına yüzde 43 daha fazla sarıldı.
Pandemiden en karlı çıkan medya platformları ise haber yayınları ve Netflix oldu. İnsanlar evde kaldıkları süre boyunca yüzde 67 daha fazla haber izledi ve Netflix’te de yüzde 51 daha fazla vakit geçirdi. Nisan sonu itibarıyla Netflix’in yeni kullanıcı beklentisi 7.2 milyonken, tam 15 milyona ulaştı ve 5.7 milyar dolar da gelir elde etti ki bu rakam İspanya’nın yoksullar için hazırladığı yardım paketinin neredeyse iki katı.
Birbirimizden uzak kaldığımız bu üç ayda sosyal medya da bu hatrısayılır yükselişlerden nasibini aldı. Facebook, Twitter, Instagram ve WhatsApp yüzde 45 daha fazla kullanıldı; canı sıkılanlar da oyunlara yüzde 36 daha fazla yöneldi. Fakat tüm bu teknoloji çılgınlığının ardında, dergi ve gazete okumaları sadece yüzde 14 artışla pandemi sürecinde en az değer görenler oldu.
Corona virüs sürecinde en büyük internet kullanımını yüzde 70 artışla video oyunları aldı. Hem sadece internet kullanımında değil, satışlarda da en dikkat çeken kategori kesinlikle oyunlar oldu. Oyun konsolu satışları tamı tamına yüz 155 artarken, oyun satışları da yüzde 63’lük bir artış gösterdi. Dilekolay!
Corona virüsün sadece sosyal hayatımızı değil psikolojik durumumuzu da etkilediği ortada. İşte buna en güzel örnek de bir virüs yayma oyunu olan Plague Inc.’den gelen veriler oldu. Oyunun gelirleri dünya çapında yüzde 201 artış göstermekle kalmadı, indirme oranları da tam yüzde 123 arttı! Netflix ile birlikte bayram havasını en çok Plague Inc. yaşadı desek yanılmayız.
Dünya genelinde 6 buçuk milyona yakın insana bulaşan, 380 binin üzerinde can alan ve dünya ekonomisinde onulmaz yaralara yol açan corona virüs, teknoloji şirketlerinin penceresinden bakıldığında son derece pozitif bir hava estirmişe benziyor. Birçok sektör ve esnaf iflasın eşiğine gelmişken teknoloji sektörünün yaşadığı ve kimi zaman yüzde 100’leri bile geçen beklenmedik büyüme, bize teknolojiye olan yatırımların hayatini önemini bir kez daha hatırlıyor.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}