Crytek dünya da ne kadar saygı görür bilinmez ama firmanın biz Türk oyuncular için yeri her zaman başka olmuştur. Firmanın başında Cevat Yerli’nin bulunması ve Crytek’in çıkardığı hemen hemen tüm oyunlarda satış rakamlarını umursamaksızın Türkçe dil desteğine yer vermesi, bu firmayı Türk oyuncuların gözünde en saygın yapımcılardan biri haline getirmeye yetmiştir.
Crtyek’i nesnel olarak eleştirdiğimizde ise firmanın dünya çapında bir üne kavuşmasını sağlayan Crysis serisindeki senaryo sığlığı herkesin malumudur. Pek çok mecra, Crysis oyunlarını grafiksel açıdan beğense bile senaryosal bazda yerin dibine sokmuşlardır.
Bugüne kadar piyasaya sürdüğü oyunlarda genelde yapımların görsel gücünün arkasına sığınan Crytek’ten oyunlardaki grafiklerle ilgili bir dizi itiraf geldi.
Firmanın önce gelen isimlerinden biri olan Nicolas Schulz verdiği bir demeçte oyuncuları sadece grafiklerle etkilemenin git gide zorlaştığını dile getirdi.
Grafikler tek başına oyuncuları etkilemekte yetersiz
Schulz, Crytek olarak ilk Crysis oyununda bile standartları zorladıklarını ve oyuncuları etkilemeyi başardıklarını belirterek şimdilerde bu durumun biraz daha sıkıntılı olduğunu belirtti.
Crytek’in yetkili ismi, teknolojinin çok hızlı geliştiğini belirterek 4K oyunların çok uzakta olmadığını fakat 4K oyunlarda 60 FPS oranının yakalanmasının bir hayli zor olduğunu söyledi. Zaten yeni nesil konsollar için duyurulan pek çok oyunda çözünürlük oranının arttırılması için 30 FPS seviyelerinde hızlarla piyasaya sürülmüştü.
Bakalım Crytek şu anda yapım aşamasında olan Homefront 2’de etkileyici görsellerin yanı sıra derin bir hikaye kurgusuyla da karşımıza çıkmayı başarabilecek mi? Bekleyip göreceğiz.
:: Sizcede Crytek yeni projelerinde grafikten çok senaryoya mı önem vermeli?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}