Üçüncü Boyuta Merhaba
EyeToy‘un en önemli dezavantajlarından biri, görüntüyü 2 boyutlu olarak yakalamasıydı. Kullanıcının oyun üzerindeki hakimiyetini önemli ölçüde kısıtlayan bu yöntem, ZCam‘de farklı bir boyut kazanmış durumda. Kısa kızılötesi dalgalar yayınlayıp, ardından cisimlerden gelen yansımaları ölçen ZCam, özel bir yazılım algoritması ile farklı cisimlerin uzaklıklarını ve aralarındaki farkları da ölçümleyerek algılamaya derinlik boyutunu da katmış oluyor. Üstelik kameranın kendisinden çıkan ışınların yansımalarına bağlı olduğu için ZCam her ışık koşulunda ve her türlü arka planda kullanılabiliyor.
Oyunlara Daha Yatkın Bir Teknoloji
Askeriye dahil pek çok alandan müşterisi olmasına rağmen 3DVSystems‘in şimdilik neden video oyunlarına odaklanma kararı aldıkları da ilginç bir nokta. ZCam‘i bir son kullanıcı ürünü olarak piyasaya sürmektense, Microsoft, Sony, Nintendo gibi konsol yapımcılarına veya bir PC oyun yapımcısına lisanslama taraftarı olan firma, video oyun piyasasının dünya çapında ne kadar önemli bir yere geldiğini de gözler önüne seriyor bir bakıma.
Henüz geliştirilme aşamasında olan ZCam‘in piyasaya sunulması ile ilgili net tarihler verilmese de, çıkabilecek oyunları düşünecek olursak, sıkı bir kondisyon çalışmasına başlamakta fayda var.
Yazan: Serkan Keskin
SDN – http://shiftdelete.net
{{user}} {{datetime}}
{{text}}