Okunma

Deep Web Hakkında Her Şey! Bölüm #2


08 Haziran 2016 Çarşamba 13:01
Deep Web Hakkında Her Şey! Bölüm #2

Deep Web yani Derin Web ile ilgili bilinenlerinin, detaylarının atlamadan aktarıldığı “Deep Web Hakkında Her Şey!” yazı dizisinin bu ikinci bölümünde, Deep Web sitelerine nasıl erişim sağlandığı ve güvenlik tehlikeleri başta olmak üzere ulaşım araçları özetleniyor olacak.

Bu bölümün ardından, ilk bölümde Deep Web ve DarkNet tabirlerinin açıklamalarından sonra, bu tarz sitelerin nasıl gizli kaldığı sorularının da cevabını, yine bu bölümde yer alıyor olacak.

Detaylara geçmeden önce, bu bölüm ile ilgili kısa bir açıklama yapmak geriyor. Zira bu bölüm, Deep Wep sitelerine ulaşım araçlarını irdelerken, nasıl yapılacağına dair örnekler içermiyor olacak. Özellikle DarkNet siteleri göz önünde bulundurulduğunda, kötü örnek olmaması adına bu tarz bir yol izleniyor olacak…

15-08/13/news_1-darknet-deep-web-nedir-deep-web-hakkinda-her-sey-bolum-2-2015.jpg

Deep Web sitelerine Nasıl ulaşılır?

Önceki bölümde uzun uzadıya açıklandığı gibi Deep Web, sahip olduğu bu derinlik iddialarını aslında bilinmezliğinden alıyor. Ne kadar derin veya ne tarz sitelere veya kişilere ulaşılma verilerinin analizleri de, yine erişim zorlukları nedeniyle net olarak gerçekleştirilemiyor.

O halde Deep Web siteleri nasıl saklanıyor ve bu sitelere nasıl erişiliyor?

Bu sorunun en net cevabı, hemen birçok yerde “Tor Ağı” olarak belirtiliyor. Zaten Deep Web sitelerine erişmenin en bilinen ve her ne kadar güvenlik riskleri olsa da en pratik yolu; Tor Browser yani Tor Tarayıcısı ile mümkün olabiliyor.

Tor Browser nedir?

Bu noktada Tor Browser ile ilgili bir açıklama yapmak gerekli… Zira Deep Web söz konusu olduğunda kilit noktalardan biri Tor Ağı’dır.

15-08/13/news_2-darknet-deep-web-nedir-deep-web-hakkinda-her-sey-bolum-2-2015-1439476796.jpg

Aslında Tor Ağı, temel olarak bir VPN servisi ile benzerlik gösteriyor. Tor Browser ile erişilen Tor Ağı, kullanıcıyı Dünya üzerindeki birçok noktadaki farklı bilgisayarlar üzerinden geçiren bir bağlantı sağlıyor. Yani VPN servisinde olduğu gibi Dünya’nın belli bir noktasındaki sunucudan değil de, birçok farklı bölgedeki birçok farklı bilgisayarlar üzerinden erişim sağlıyor.

15-08/13/news_3-darknet-deep-web-nedir-deep-web-hakkinda-her-sey-bolum-2-2015.jpg

Durumun böyle olması da, özellikle tecrübesiz kitleler tarafından tamamiyle gizli dolaşım imkanı sunduğu şeklinde, yanlış bir yorumlamaya tabii tutuluyor. Elbette ki diğer VPN servislerine nazaran çok daha karmaşık bir bağlantı süreci oluşturduğu için, takip edilmesi ciddi anlamda zorluk gösteriyor. Ama bu demek değildir ki Tor Ağı ile dolaşım sağlayan kimseler, kesinlikle bulunamaz!

NSA, Tor Ağı’nı Kontrol Ediyor!

Tor Ağı’nın bu tarz gizli dolaşım vaat etmesi, Deep Web altındaki Darknet siteleri için kullanılırken, ayrıca illegal işler ile uğraşan kimselerin de, uğrak alanlarından oluyor. Tor Ağı’nın bu denli suç gerektiren işler için araç olarak kullanılmasının artış göstermesi, NSA tarafından da, üzerinde yoğunlaşılması gereken bir alan olarak değerlendirilmiştir.

15-08/13/news_4-darknet-deep-web-nedir-deep-web-hakkinda-her-sey-bolum-2-2015.jpg

Tor güvenli mi?

National Security Agency, yani Ulusal Güvenlik Ajansı’nın kısaltması olarak kullanılan NSA, geçtiğimiz yıl Tor Ağı ile ilgili dikkat çeken bir açıklamada bulunmuştu. Açıklamaya göre NSA için Tor Ağı’nı kullanan kimseler, potansiyel suçlu olarak değerlendirilecek.

Ancak bu açıklama, Tor Ağı’nın vaat ettiği gizlilik ile çelişiyor olması, dikkatlerden kaçmıyor. Bu da demek oluyor ki her ne kadar zor da olsa NSA gibi güvenlik kurumları, Tor Ağı’nı kullanan kullanıcıların izlerini bir şekilde sürebiliyor. Bundan dolayıdır ki birçok defa medyada, çeşitli suçlamalar ile kimselerin, NSA tarafından yakalandığı haberleriyle karşılaşıyoruz.

Tor Ağı ile Deep Web ilişkisine geri dönecek olursak, görülebileceği üzere Deep Web veya farklı bağlantıları suç gerektiren eylemler ile kullanmak, büyük sonuçlar ortaya çıkartabiliyor. Tor Browser kullanarak, Tor Ağı üzerinden Deep Web veya Darknet sitelerine ulaşmanın mümkün olduğunu belirtmiştik. Ancak sadece Tor Browser ile ilk bölümde bahsi geçen sitelere ulaşmak mümkün değildir. Öyle ki, özellikle Darknet kapsamında bulunan siteler, bildiğimiz internet siteleri gibi “.com” veya “.net” gibi uzantılara sahip değiller…

Deep Web sitelerinin farkları nelerdir?

Genel olarak “.onion” uzantısına sahip olan Deep Web sitelerine ulaşmak mümkündür. Zira bu uzantıya sahip Deep Web siteleri, medyada çokça adı geçen sitelerden oluyor. “.onion” uzantısı ise kabaca Tor Ağı aracılığında olan siteler anlamına gelmektedir. Medya da popüler olarak kullanılan ve birçok farklı sansasyon getirecek konularla sunulan asılsız siteler, genelde “.onion” uzuntısına sahiptir. Ancak bu siteler, özellikle FBI gibi güvenlik kurumlarının “Oltalama” olarak tabir edilen aldatmaca sitemleri sonucu, yakalanmalar ile sonuçlanıyor.

15-08/13/news_5-darknet-deep-web-nedir-deep-web-hakkinda-her-sey-bolum-2-2015.jpg

Darknet ve Tor Ağı için alınan önlemler!

Bu konu için de kısa bir paragraf açmak gerekirse, elbette ki FBI gibi başlıca güvenlik teşkilatları, Deep Web içerisinde satılan veya yayınlanan silah yapımı/satışı, uyuşturucu üretimi bilgileri ve satışları, kiralık katillerin ilanları, siyah şapkalı yani bilgisini kötüye kullanan hackerların ilanları gibi alanlara ilgi duyan veya suç işleme meyilli kimseleri yakalamak adına, “Oltalama” olarak anılan sahte Darknet steleri açıyorlar.

Böylece hem bu sitelerle çalışmak isteyen kimseleri ele geçirmeyi amaçlıyor, hem de benzer diğer sitelere sahip kimseleri, kendileriyle iletişime geçirebilmeye çalışıyorlar. Durumun böyle olması da sizi, ortalarda dolaşan sahte veya oltalama sitelere ulşatırma ihtimalini güçlendiriyor. Ancak her ne kadar böyle bir güvenlik takibi bulunsa da, ilk bölümde de geçen kategorilerde iş yapan siteler de, ciddi anlamda aktivite göstermektedir.

DarkNet Siteleri ne kadar gerçek?

15-08/13/news_6-darknet-deep-web-nedir-deep-web-hakkinda-her-sey-bolum-2-2015.jpg

Çoğunlukla savsata olarak değerlendirilen bu suç gerektiren kategorilerde yer alan Darknet siteleri, kurucuları tarafından büyük bir hassasiyetle gizli tutulmaya çalışılıyor. Daha önce de belirtildiği gibi, herhangi bir arama motoru ile Deep Web sitelerine ulaşmak mümkün değildir.

Aslı olan Darknet siteleri de genel olarak IP tabanlı erişime imkan sunarlar ve bu adreslerin bilgileri sadece el altından, ciddi alıcı olduğuna inanılan kişilere ulaştırılır. Yani gerçek anlamda, silah satışı, kiralık katil ilanı veya sahte pasaport temini sağlayan sitelere ulaşmak, ciddi anlamda güçtür.

Dolayısıyladır ki, özellikle merak için Tor Ağı’nı kullanan ve Darknet sitelerine erişmek isteye kimseler, sahte veya ortalama siteler ile karşılaşmaları muhtemel kimselerden olabilirler. Bununla beraber Tor Ağı kullanıyor olmaları da, IP adreslerinin bir yerlerde iz bırakmasıyla da sonuçlanıyor olacaktır.

En başta da belirtildiği gibi bu bölümde örnek olmaması açısından, IP tabanlı veya “.onion” uzantılı Darknet sitelerinin isimleri veya Tor Ağı’nın kullanım detayları gibi bilgiler yer almadı. Tor Ağı’nı ve Tor Browser yani Tor Tarayıcısı’nın nasıl işlediğine ve Deep Web veya Darknet sitelerinin nasıl aktivitelerini sürdürdüklerine değinilmiş oldu.

“Deep Web Hakkında Her Şey!” isimli yazı dizisinin sonraki bölümünde ise, Deep Web ve Darknet sitelerinin detayları yer alıyor olacak.

:: Deep Web hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce Tor Ağı ne kadar güvenli?




yazarEren Ertem

1997 yılında ilk bilgisayarı ile içine girdiği teknoloji dünyasına, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile devam ediyor. Ayrıca Bilim ve Teknoloji ile ilgili araştırma yapmak ve makaleler hazırlamak, başlıca uğraşları arasında yer alıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

41 yorum - “Deep Web Hakkında Her Şey! Bölüm #2”

  1. yasoon dedi ki:

    BÖLÜM 3 GELSİN ARTIK !!

  2. SDN Okuru dedi ki:

    vıdeoları ızlemek ıcın yan uygulma ıstıyo nasıl yapılır

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Öncelikle ben 3.5 yıldır çalışan yazılım mühendisiyim ama okuldan üniversiteden öncede back door sistemlere sızma gibi konularla uğraşmaktaydım. Deep Web sadace potansiyel suçluların bulunduğu bir ortam değildir. şöyle düşünün siz bir beyaz şapkasınız yada dahada legal olarak bir yazılımcısınız ve siber güvenlik firması kurmak, orada çalışmak yada yaptığınız sistemi çok güvenli yapmak istiyorsunuz. Normal piyasada siz okadar iyi bir iş yapmak için en az 10 yıl çok yoğun şekilde çalışarak edinebileceğiniz tecrübeleri Deep Web'te etrafa saçıyorlar ilk bakışta illegal gözükebilir sonuçta bu dökümanlar güvenlik önlemi almak içinde kullanılabilir, güvenlik önlemlerini kırmak içinde… Buada asıl olay bilgiye ulaşma özgürlüğüdür ve bu bir haktır kimse siz bu bilgileri okudunuz diye size suç işlediniz demez bu sebeten deep webte katmanlar vardır belli bir katmandan sonrası suça dahil edilebilirdir, bunlara ek olarak devletler devlet sırrı olarak kabul edilmeyen bu public bilgilerin kötü amaçlı kullanımına engel olmak için yasaktır diyemedikleri için böyle stratejik bir adım atmıştır. Tabiki yasadışı faaliyetlerde içermektedir ancak erişmek suç değildir ve hiç kimse erişilemez değildir sizin eriştiğiniz bilgileri bulup sadece bilgi olduğunu gördüklerinde hiç birşey yapamazlar. Potansiyel suçlu denmesinin sebebi her giren suçludur diye değil suç işlemekle işlememek arasında çok ince bir çizgi bulunmasındandır kullanmayı bilmeyenler için çok tehlikeli bir yerdir bilenler içinse dünyada eşini bulamayacağınız bir bilgi kaynağı olma özelliğide vardır. basitinden gerçekten 5 aşamalı gizlenmeyi bilmiyorsanız hiç bulaşmayın masum bir şey ararken bile suç sayılabilecek içeriklere erişebilirsiniz. (5 aşama benim geliştirdiğim bir gizlenme yöntemidir ve emin olun ben içerideyken kendi bilgisayarım bile nereye girdiğimi bilmez.)

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Boyle sitelere girmeyin hala çok geç deil rüyalarınıza girer valla içindekiler. Ben video izlemiştim dark netle alakalı.merakınızı gidermek için izleyebilirsinz ***** diye bi adam var onun darknetin içindeki videolardan bahsetmiş izledim 3gündür uyuyamıyom hassas olanlar izlemesin

  5. SDN Okuru dedi ki:

    deep teyim sondayım depresyondayım yalvarırım gel de kurtar

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Haci zaten TOR aginin finansöslreinden biri de NSA. Adamlar bos yere para aktarmiyorlar.

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Şey vardıya neydi aklıma gelmedi ha şevkat yerimdar 2 de lan herkes manyak olmuş sıradan insan olmak zor o geldi aklıma sıradan olun sıradan yaşayın herkes gibi herkes kadar ne yapacağınız deep i falan iyi bir şey olsaydı hemen pazarlama için kullanılırdı bence yinede bir kullanım amacı vardır yasa dışı falan işleri takip etmek ve kontrol etmek için oluşturulmuş bir alan olabilir ayrıca serin hava sert rüzgar ve sağanaklar bölge bölge etkisini sürdürüyor ama haftasonundan itibaren 10 derece kadar bir artış olacakmış

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Deep Web deneyimini risksiz yaşamak isteyenler "Welcome to the Game" oyunu oynasın.

  9. SDN Okuru dedi ki:

    ne kdr pis psikopat ıgrenc ınasnlar var yaf Arkadas soyledı Sabahtan berı ne var ne yok ulasabıldım her seye bakıyorum Uyayamada sımdı ben korkuyorum yhaf 🙁

  10. SDN Okuru dedi ki:

    La korkuyom abı yaf 🙁 Ne bıcım bır dunyada yasıyoruz bız

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Lan biri silah alimi icin link atsin

  12. SDN Okuru dedi ki:

    Way arkadaş ya bu nasıl bi dünya ya la

  13. SDN Okuru dedi ki:

    Deep web hayatınızı bitirebilir ben darkweb 1 aydır araştırıyorum girebilmek icin aslen kolay ama daha hayla girsem mi diye düşünüyorum

  14. kmurat dedi ki:

    Amaniin bir Hekircilik konusu daha acilmis. Cok urkutucu.

  15. SDN Okuru dedi ki:

    "suç gerektiren" tabirini siz mi uydurdunuz, yabancı bir dilden geçmiş bir kalıp mı ve tam olarak ne demek oluyor

  16. SDN Okuru dedi ki:

    Torrent programlari yasa disi degildir. Bunu oncelikle biliniz. Sadece oradan paylasima acilmis veya indirdiginiz yazilimlar, filmler, muzikler, … rin lisans haklari bir sirkette oldugu icin bu tur yazilimlarin paylasilmasi ve indirilmesi kanun disidir. Aksi halde kendi dosyanizi torrent araciligi ile paylasabilirsiniz. bu 100 % yasalbirseydir. Zaten pek cok buyuk sirket de dosya ve belgelerini Torrenler araciligiyla paylasiyorlar.

  17. SDN Okuru dedi ki:

    Benim bildigim kadari ile TOR NSA tarafindan desteklerniyor oldugu yonunde. Zaten eger amerikada bir yazilim yapacaksaniz NSA nin erisebilir olmasina izin vermeniz gerekiyor. Aksi takdirde suc islemis oluyorsunuz. o sebeple TOR da guvenli degil. Internet dediginiz zaman siz ne kadar dolanbacli yollar da kullansaniz herseyin istenildiginde kayit altina alinabiliyor olmasi. Ornegin ben internette gelen istekleri www ile benim 5 gb lik serverima kaydedeyim dedim. Server dakikalar icersinde doldu, yer kalmadi. bir daha da boyle experiment ler yapmamaya karar verdim.

  18. SDN Okuru dedi ki:

    la ergen dolmus ya burasi 😀 sivilceleri patlatmaya devamXD

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Insanlik disi varliklar prpfesyoneller orada acemidir aman tor yüklemeyin

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Boş tavsiye verenler yine doluşmuş,herşeyi öğrenmek lazım,deep webte bazı sitelere girdim,iğrenç resimler ve komplo teorileri dışında bir şey yok,facete bundan prim yapan 15 yaşındaki çocuklar var ama dediğim gibi pek kayda değer bir şey yok deep webte,6. Seviye diyen arkadaş;öyle bir şey yok milleti keklemeyin

  21. SDN Okuru dedi ki:

    Torrentden yurtdışında program film dosya indirenler bile ip degistiriyor. Cezası büyük. Sakın ama sakın denemeyin gençler. Yazı zaten ruhi çenet miydi neydi onun videosuna benzemiş.

  22. SDN Okuru dedi ki:

    Deepweb suç işleme potansiyeli olan herkesi bi yerde toplayıp kontrol altına almak için yapılan devasa bir projedir. Diğer türlü milyarlarca cihazın bağlı olduğu bir internet ağı üzerinde filtreleme yapmak ve aranılan suçluları takip etmek daha zordur. Ama her potansiyel suçluyu deepweb adlı proje içinde tuttuğunuzda takibide bi o kadar kolay olacaktır. Çünkü oraya girenlerin hepsi potansiyel bir suçlu.

    Bu projeyle insanlara "gizli olacaksınız ve yakalanmayacaksınız" vaadiyle herkesi bir ağa toplayıp takip etme fırsatı bulmuşlardır. Lütfen merak yüzünden potansiyel suçlu olmayın. IP adresi olan herkes zor veya kolay takip edilebilir çünkü ip adresi bunun için vardır. Kimilerine göre zordur kimilerine göre saniyelik bir iştir. İmkan meselesi yani.

  23. SDN Okuru dedi ki:

    Tamam yazıyorsunuz. Tamam çok güzel bilgiler veriyorsunuz eyvallah, ama iki paragraflık bilgiyi koca sayfaya yaymak için bu kadar tekrar yapmasanız

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Merak uyandıran yazılar yazıyorsunuz ondan sonra araştırıp girecek çoluk çocuk. Burda ayrıntıya girmeseniz başka sitelerde nasıl girileceği vs yazıyor. Girmeyin bilmediğiniz yerlere, takılın google da… Faydalı yararlı bilgileri arayın araştırın büyük adam olun. Pis taraflarda işiniz olmasın. Tavsiye. Saygılar… 🙂

  25. SDN Okuru dedi ki:

    6.seviye çok ürkütücü oluyor.

  26. SDN Okuru dedi ki:

    Keşke bunu bt ile 5 çayında işleseniz.

  27. SDN Okuru dedi ki:

    Amca yazmış

  28. SDN Okuru dedi ki:

    Gerek yok illegal işleri teknoloji severlere heves ettirmeye. Bırakın bunları sizin işiniz özendirip işin içine sokmak değil yeniliklerden bahsetmek.

  29. SDN Okuru dedi ki:

    Ustu kapanmakta olan seyi niye aciyonuz ki

  30. SDN Okuru dedi ki:

    masal deepwep zaten wepin ilk kısımları…

  31. YiðitBey dedi ki:

    Deep Web’e girebilmeniz icin kesinlikle ve kesinlikle 18 yas ustu ve bilgisayar kullaniminda mutlaka ve mutlaka profesyonel seviyede olmalisiniz. Eger soyledigim sartlara uygun degilseniz sakin ha Deep Web ile falan ugrasmayin. Deep Web, internetin en pis yeridir. Tor tarayici yerine gidin Chrome, Safari, Firefox falan kullanin. Yararini goreceksiniz.

" Deep Web Hakkında Her Şey! Bölüm #2 konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Deep Web Hakkında Her Şey! Bölüm #2 ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Deep Web Hakkında Her Şey! Bölüm #2 ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "