Diablo 3, uzun bir geliştirme aşamasının ardından 15 Mayıs 2012‘de satışa sunulmuştu. 24 saat içinde tüm zamanların en hızlı satan PC oyunu unvanını elinde bulunduran Diablo 3, dünya çapında 12 milyondan fazla satarak erişilmesi güç bir rekora imzasını atmıştı.
Diablo 3‘ün PC‘de yakaladığı başarının ardından oyunun geliştiricisi olan Blizzard Entertainment oyunun Playstation 3 ve Xbox 360 içinde yayınlanacağını açıklamıştı.
Konsol oyuncularının büyük bir merakla beklediği Diablo 3, geçtiğimiz günlerde raflardaki yerini aldı. Konsol kontrolcülerine özel olarak elden geçirilen Diablo 3‘ün kontrol sistemi bakalım ne kadar başarılı olabilmiş? Buna beraber karar verelim.
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, Diablo 3‘ün konsol versiyonu bir port oyunu olduğundan, hikayeden, karakterlerden ve benzeri detaylardan bahsetmeyeceğim. Zaten bu detayları daha önce yaptığımız Diablo 3 incelemesinde en ince ayrıntısına kadar sizlerle paylaşmıştık. Dilerseniz hafızanızı tazelemek için bu yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.
{pagebreak::2}
Diablo konsollarımıza konuk oluyor
Diablo 3‘ün konsol versiyonunda zorunlu internet bağlantısı bulunmuyor. Dolayısıyla oyunda Battle.Net desteği de mevcut değil. Bu kriterler bazı oyunculara göre artı değer taşısa bile, bazı oyuncular için hayal kırıklığı yaratabilir.
Diablo 3‘te kendilerine has yetenek ve büyülere sahip olan beş farklı sınıftan birisini seçiyoruz. Bu sınıflar, serinin fanlarının pekte yabancı olmadığı Barbarian, Witch Doctor, Wizard, Monk ve Demon Hunter.
Oyunun ilk başlarında pek fazla bir yeteneğe sahip olmadığımızdan ötürü, oyun aynı tuşa bas geç modunda bir havaya bürünüyor. Fakat ilerleyip, yeni yetenekler ve yeni büyü güçleri edindiğimizde, Diablo 3‘ün kombo sistemi de kendini yavaştan belli etmeye başlıyor.
Blizzard, Diablo 3‘ün konsol versiyonlarını duyururken, yeni ara yüz ve kontrol sistemini sık sık ön plana çıkarıyordu. Şimdi bakalım Blizzard‘ın öve öve bitiremediği bu sistemler, oyunun ilerleyişine nasıl etki ediyor.
{pagebreak::3}
Yeni bir arayüz, yeni bir kontrol mekanizması
Diablo 3‘ün yeni ara yüzünün, konsol kontrol sistemleriyle son derece uyumlu olduğunu söyleyebilirim. Zira karakterinize envanter eklerken vs. hiç zorluk çekmiyorsunuz.
Fakat kontrol sisteminin, oyunun yeni ara yüzü kadar başarılı olduğunu söylemek biraz zor. Az önce de belirttiğim gibi, oyunun ilk başlarında pek kombo sorunumuz olmadığından her şey yolunda gibi gözüküyor.
Zira oyunun ilk birkaç saatine bakarak Blizzard çalışanlarının bu konuda çok iyi bir iş çıkardığını bile söyleyebilirim. Fakat yeteneklerimiz çoğalıp, aksiyon dozajı yükseldiğinde, kontrol mekanizması da sekteye uğruyor.
Özellikle oyunda analogla nişan alma olayı bazı noktalarda tam bir işkenceye dönüşebiliyor. Tabi ki seçtiğiniz karakter düşmanlarına uzaktan zarar veren ya da başka bir ifadeyle menzil sınıfından değilse, kontrol mekanizmasında o kadar sorun yaşamıyorsunuz.
Kontrol sistemlerini karşılaştırdığımızda, eğer menzil sınıfından bir karakter seçmediyseniz, konsol sürümünün, PC sürümüne oranla daha kaliteli bir oynanışı bizlere sunduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Blizzard gibi kendisini PC sektörüne adamış bir firmanın Diablo 3‘ü bir buçuk sene gibi bir sürede Playstation 3 ve Xbox 360‘a bu kadar başarılı bir şekilde port edebilmiş olması gerçekten takdire şayan.
{pagebreak::4}
Grafik ve görsellerde değişen birşey yok
Gelelim oyunun grafik ve görsel detaylarına. Doğal olarak Diablo 3‘ün konsol versiyonu, PC versiyonundan bir buçuk sene sonra çıkınca, oyun severlerinde görsel konudaki beklentileri biraz artıyor. Hatırlanacağı üzere Diablo 3 geçtiğimiz sene PC için piyasaya sürüldüğünde hatırı sayılır bir kesim oyunun grafik ve görsellerinden dert yanmıştı.
Blizzard, Diablo 3‘ün konsol versiyonlarında PC‘de sergilediği görsel performansı aynen devam ettiriyor. Oyunun grafiklerinde bir iyileştirme olmadığı açık bir şekilde ortada. Hatta bazı kısımlarda grafiklerin, oyunun PC versiyonuna nazaran (belki bana öyle gelmiştir) daha vasat bir görünüm sergilediğini bile söyleyebilirim.
Port oyunlarda genel itibari ile karşılaştığımız akıcılık sorununa ise Diablo 3‘ü oynadığım süre içerisinde hiç rastlamadım. Yani oyun Playstation 3‘te son derece akıcı bir şekilde oynanabiliyor. Bu da Blizzard cephesine bir artı olarak kaydedilebilir.
Kısaca özetlemek gerekirse, Diablo 3‘ün konsol versiyonu kendinden bekleneni kısmen de olsa verebilen bir yapım. Blizzard, oyunu konsollara port ederken elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışmış. Menzil karakterlerinin nişan alma olayı hariç, kontrol mekanizması gayet başarılı bir şekilde işliyor.
{pagebreak::5}
Diablo 3… Bildiğiniz gibi!
Eğer Diablo 3‘ün konsol versiyonunu satın almak için kırılma noktanız kontrol mekanizmaları ise, Blizzard yapabileceğinin en iyisini yapmış. Özellikle Fps oyunu oynayanlar daha iyi bilirler. PC‘de kullandığımız fare ile konsollarda kullandığımız analogla nişan almak arasında dağlar kadar fark vardır. Blizzard bu farkı her ne kadar en aza indirmeye çalışmışsa da, eğer Diablo 3‘ü PC‘de oynadıysanız, analog kontroller sizi bir hayli zorlayacaktır.
Diablo 3 piyasaya sürüldüğünde kimi oyuncular tarafından çok beğenilmiş, kimi oyuncular tarafından da yerden yere vurulmuştu. Buna rağmen PC‘de yakaladığı 12 milyonluk satış başarısı ile kalitesini ortaya koymuştu. Bakalım Diablo 3‘ün konsol versiyonları da aynı başarıyı gösterebilecek mi? Bunu yakında göreceğiz.
Grafik: 8
Ses: 9
Oynanış: 8
Genel: 8
Artılar: Bildiğiniz Diablo 3. Kontrol mekanizması konsollara son derece iyi port edilmiş. Karşımıza çıkan ara yüz son derece kullanışlı. Oyunu dilerseniz çevrimdışı olarak da oynayabiliryorsunuz.
Eksiler: Analoglardan ötürü nişan alırken zaman zaman zorlanabiliyorsunuz. Grafik kalitesi PC sürümüyle hemen hemen aynı. Grafikler port oyunu olmasına karşın biraz daha iyileştirilebilirdi.
:: Diablo 3’ün konsol versiyonunu satın almayı düşünüyor musunuz?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}