Diablo 4, Blizzard’ın en iddialı yapımların birisi olarak yer alıyor. Uzun zamandır geliştirilme süreci devam eden oyunun dünya çapında milyonlarca hayranı var. Oyuncuların merakla beklediği yapımla ilgili yeni haberler geliyor. İddialara göre resmi olarak duyurulmamış olsa da Blizzard’ın Diablo 4’ü, Microsoft’un API’sini destekleyebilir.
DirectStorage API‘si, Diablo IV yükleme süresini azaltacak
Oyun dünyasının önemli aksiyon serilerinden biri olan Diablo, birçok oyuncu için oldukça önemli bir yere sahip. Bununla birlikte Blizzard’ın yeni oyunu Diablo 4 de merakla beklenen yapımlar arasında yer alıyor. Önümüzdeki aylarda çıkması beklenen oyunla ilgili bilgiler de gelmeye devam ediyor.
Reddit’teki veri madencilerine göre, Blizzard’ın Diablo 4’ü Microsoft’un DirectStorage API’sini destekleyebilir. Söz konusu durumla ilgili geliştirici tarafından herhangi bir resmi duyuru yok. Bu, Diablo 4’ü SSD depolamada yükleme süresini önemli ölçüde azaltan ve API’yi destekleyen ikinci bir AAA oyunu yapacak.
Dstorage.dll ve dstoragecore.dll adlı iki dosya, Diablo 4’ün zaten DirectStorage’te olduğunu gösteriyor. Ayrıca Blizzard’ın hala oyun üzerinde çalıştığını ve yalnızca oyunun son sürümünde olabileceğini gözler önüne seriyor.
Microsoft’a göre DirectStorage API, Windows 11 üzerinden bir NVMe SSD ile birlikte kullanıldığı zaman oyundaki CPU yükü yüzde 20 ile yüzde 40 oranında azaltabiliyor. Ancak Diablo IV’ün DirectStorage 1.0 kullandığı görülüyor.
Tüm bunlarla birlikte Diablo 4’ün beta aşaması sona erdi. Böylece oyun resmi olarak 6 Haziran’da PC, PlayStation 4, Xbox One ve Xbox S/X’te başlayacak. Ayrıca Blizzard, daha önce NVIDIA DLSS 3 desteğinin son sürümde olacağını duyurdu. Bunu yanı sıra daha sonraki tarihte ışın izlemenin de ekleneceğini ve DirectStorage API’sinin de o listede olma ihtimali olacağını duyurdu.
Peki, siz Diablo 4 yükleme süresi azaltan özellik hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın!
{{user}} {{datetime}}
{{text}}