Dijital oyun gelirleri sayesinde elde edilen pay, gittikçe daha çok kişiyi memnun ediyor. Zira pasta payı arttıkça kazanan birey sayısında da artış görülüyor. Oyunlar konusunda analizler hazırlayan Newzoo isimli firmaya göre global video ve elektronik oyunlar pazarının geleceği çok iyi.
Dijital oyun gelirleri artmaya devam edecek
Newzoo, 2019 yılında, küresel video ve elektronik oyunlar pazarının, geçen yıla göre, %9.6 artacağını öngörüyor. Hollanda merkezli firmanın genel müdürü Peter Warman, böylesine bir büyümeyi farklı dijital eğlence biçimlerinin bir araya gelmesine bağlıyor.
Sözlerine, oyunların insanlara kazandırdığı arkadaşlıklardan bahsederek devam eden yönetici, yapımlara olan güveninin tam olduğunu belirterek cümlelerine eklemeler yaptı: “Oyunlar, her yerde görünür hale geldikçe insanların arkadaşlarıyla daha çok sohbet edebilmesine ve yeni kişiler ile tanışabilmesine olanak sağlayan bağlantı araçlarına dönüşüyorlar. Fortnite’ın yayıncısı Epic Games Inc şirketinin oyun dünyasında bir iletişim platformu olarak hizmet verdiğine inanıyorum.”
Oyun camiasında çok ciddi miktarda paranın döndüğünü söylemek yersiz olmaz. Zira Facebook, Çin şirketi Tencent Holding‘in mesajlaşma yazılımı olan WeChat ile yaptığı gibi, oyunlarını Messenger ve WhatsApp platformuları üzerinden de çalıştırıyor. Bir başka örnek olan Words With Friends yapımının geliştiricisi Zynga Inc. markası da, 5 Haziran 2019’da, projesini Snapchat üzerinden ilerletmeye başlamıştı.
Amerika Birleşik Devletleri ile Çin’in dijital oyun kazancı nedir?
Oyun ve gelir analizi ekipleri, ABD’nin bu sene Çin’in önüne geçeceğini düşünüyor. Amerika’daki Fortnite’ın etkisi ve Asya gururunun oyunlar üzerindeki baskıcı rejimi, bu öngörünün en güçlü dayanaklarından ikisi. Tahminlere göre bu sene, ABD’nin toplam dijital oyun kazancı 36.9 milyar dolar olacak iken Çin’in kendine sağlayacağı para 36.5 milyar dolar olacak. Asya ülkesi ise bu durumun geçici olduğunu ve bu konuda kendilerinin bir numara olacağını ifade etti.
Japon şirketleri de, kısmen, retro oyunların nostaljisine olan ilgi sayesinde gelirlerini artırmaya devam ediyor. Bu hamlenin en son örneği, 1997 yılında çıkan Final Fantasy VII‘nin seneye tekrar çıkacak olması. Bir başka bilgi ise klasik Pac-Man oyunlarının geliştiricisi olan Nintendo Co Ltd ile Bandai Namco Holdings Inc. ekiplerinin, Newzoo’nun “halka açık olan en iyi oyun şirketleri” listesinin gelir sıralamasında, sırasıyla, 9. ve 10. sırada yer alması. Ayrıca, bazı Japon geliştiricilerin yavaşlığından dem vuran Peter Warman, bu konu hakkında şunları söyledi: “Bazı Japon geliştiricilerinin mobil oyunları benimsemeleri ve iş modellerini ücretli versiyondan ücretsiz versiyona geçirme hamlesini tamamlamaları vakit aldı ama başarılı oldular.”
Akıllı telefon oyunları ile tablet oyunları PC ve konsollara karşı iyi mi?
Akıllı telefon oyunları ile tablet oyunları, PC ve konsollara karşı oldukça iyiler. Yayımlanan raporda, mobil ile tabletin kazandırdığı toplam gelirin bu sene (en güncel veri) 68.5 milyar dolar (küresel oyun pazarının %45‘i) olduğu açıklandı.
Son olarak raporda bulunan istatistiklerin tespit edilmesinde, E- spordan veya resmi ve profesyonel video oyunları yarışmalarından elde edilen gelirlerin hesaplamalara katılmadığı ifade edilmiş. Newzoo, Şubat ayında, küresel bazda, E-spor gelirinin bu yıl 1.1 milyar dolara ulaşacağını bildirmişti.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}