Teknoloji Haberleri - ShiftDelete.Net
Reklam
Reklam

DirectX 11 Çok Önemli Değil!

Ana sayfa /

DirectX 11, bir ekran kartı satın almayı planlayanlar için belirleyici tek neden değildir, sadece nedenlerden bir tanesidir.” Bu cümle, birkaç yıl önce DirectX 10 destekli kartlara hemen geçilmesinde ısrar eden, bu kartların tam bir Windows Vista deneyimi yaşayabilmek için şart olduğunu iddia eden ve dünyadaki ilk DirectX 10 destekli kartları piyasaya sürüp, bunun önemini vurgulayan şirketten, yani NVIDIA’dan geldi.


Almanya’da düzenlenen bir teknoloji konferansında konuşan NVIDIA Yatırımcı İlişkileri Başkan Yardımcısı Mike Hara, DirectX 11, bir ekran kartı satın almayı planlayanlar için belirleyici tek neden değildir, sadece nedenlerden bir tanesidir. Kullanıcıların yeni bir ekran kartı alırken sadece DirectX 11 desteğine bakacaklarına inanmıyoruz.” şeklinde konuştu.

Reklam
Reklam

{pagebreak::Stratejiler değişiyor}

Stratejiler değişiyor

Hara bunun dışında “Biliyoruz ki birçok insan video ve fotoğraf alanında birçok çalışma yapıyor. Şu an üzerinde uğraştığımız teknolojiler grafik işlemcinin, CPU’ya yardım eden bir yardımcı işlemci konumuna gelmesinin ve böylece daha iyi pil ömrünün ve daha iyi optimize edilmiş bilgisayarların üretilmesinin önünü açıyor.” diyerek NVIDIA’nın mevcut planlarını anlattı.

Çok yakın bir zamana kadar grafik işlemci gücünün satış için en önemli etken olduğunu düşünen bir firma olan NVIDIA, bir anda satış stratejilerindeki bakışını değiştirerek, GPU’ların işlem gücünü kullanan yazılımların (video çözümleme yazılmları vb.), çok gelişmiş görsel efektler ve yeni API’lerden (DirectX 11) daha önemli olduğunu vurguluyor.

{pagebreak::Saf işlemci gücü yeterli değil}

Saf işlemci gücü yeterli değil

Mike Hara konferanstaki sözlerine şöyle devam etti: “Grafik endüstrisi, mikroişlemci endüstrisinin birkaç yıl önce ulaştığı, AMD’nin frekansın önemli olmadığını, asıl önemli olan şeyin Watt başına alınan performansın olduğunu söylediği noktaya geldi. Bence grafik dünyası da şimdi benzer bir yol ayrımında. FPS ve çözünürlük gibi şeyler önemli fakat bunlar artık günümüzde çok yüksek seviyelere geldiler ve 120 FPS’den 125 FPS’ye bir performans artışı olduğunda bu son kullanıcının oyun tecrübesinde bir fark yaratmıyor. Öte yandan Stereo 3D Vision, PhysX, CUDA ve buna benzer teknolojiler oyunlara yüksek çözünürlük ve FPS’den çok daha fazla etki ediyor. NVIDIA yeni nesil grafik işlemcileri ile yazılım kısmının, işlemci gücünden çok daha önemli olduğunu ortaya koyacak.”

Bu açıklama, içinde gerçekten doğru ifadeler bulunsa da, zamanlaması bakımından kafalarda soru işaretleri yaratıyor. AMD’nin DirectX 11 destekli ekran kartlarını piyasaya sürdüğü bir dönemde NVIDIA’nın henüz daha ortaya somut bir şey koyamaması ve üstüne gelen bu tip bir açıklama NVIDIA’nın yeni nesle henüz hazır olmadığı izlenimini uyandırabilir. Öte yandan ise saf işlemci gücünün artık yeterli olmadığı konusunda Mike Hara’nın sözlerine katılmamak elde değil.

:: Mike Hara’nın söylediklerine katılıyor musunuz?

Reklam
Reklam

Yorum Ekleyin


Reklam
Reklam