Buradan anlaşılan, AMD’nin geometrik dizayn teknolojisinin DirectX 11’e odaklanacak olması. Ayrıca bu konferans da Microsoft da Catmull-Clark yüzeyi gerçeğe yakın algoritması ile geliştirilmiş kiti DirectX SDK’sını tanıtacak.
AMD, ATI deneyimi ile geometrik dizayn teknolojisini geliştiriyor. 2001 yılında Radeon 8500 serisi (R200) grafik kartları kullanımdayken bu teknoloji Truform olarak adlandırılıyordu.
AMD Radeon HD4800 çıktığında ise, geliştirilmiş geometrik dizayn teknolojisi işlemcide çok köşeli karmaşık modelleri farklı seviyelerde yaratabiliyordu. Gelişen performans ile zorluklar kolaylıkla üstesinden gelinebiliyordu. Bu sayede otomatik olarak dahili grafik yongası üzerinde model oluşturulabiliyor ve daha iyi resim efektinin elde edilmesi için arıtma sağlanabiliyordu.
Sıra geldi DirectX 11 teknolojisine. DirectX 11 standart teknolojilerden biri olacak ve AMD firması bu yeni teknolojiyi RV870 grafik yongalarına ekleyecek. RV870’ler de 2009 yılının sonunda piyasaya çıkacak. DirectX 11 ile ilgili ayrıntıları AMD’nin bu ayın sonunda katılacağı California’daki GDC konferansında göreceğiz.
:: DirectX 11’den beklentileriniz neler?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}