Teknoloji Haberleri - ShiftDelete.Net

DirectX 11’e Neden Geçeyim?

Ana sayfa /

Tüm teknoloji dünyası 22 Ekim tarihine kilitlenmiş durumda. Bu tarihte uzun süredir merakla beklenen Windows 7 nihayet raflardaki yerini alacak. Windows 7 ile beraber merakla beklenen bir başka şey var ki o da DirectX 11. DirectX 11 destekli ekran kartları geçtiğimiz ay içerisinde AMD tarafından piyasaya sürüldü.

Dünyanın ilk DirectX 11 destekli ekran kartı olan ATI Radeon HD 5870′in detaylı bir incelemesini sizlere sunmuştuk. Bu yeni API’ye destek veren ekran kartlarının yenileri de zaman içinde piyasada olacak. DirectX 11′e niye geçeyim? DirectX 11 destekli kart almak için daha erken diye düşünenler olabilir. DirectX 11′in sunduğu avantajları görünce belki bu düşünceniz değişebilir.

{pagebreak::DirectX 11 Oyunları}

DirectX 11 Oyunları

DirectX 11′i birinci elden görebileceğimiz platformların en başta geleni oyunlar olacak. Önemli oyun geliştiricileri DirectX 11 destekli oyunları çoktan duyurdular ve bu yapımlar ilk günden itibaren oyuncuların kullanımına sunulacak. Bugüne kadar DirectX 11′e destek vereceği belirtilen yaklaşık 20 adet oyun bulunuyor. Bunun ilerleyen dönemde artacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Şimdiye kadar duyurulan oyunlar arasında en çok dikkati çekenler ise şunlar: 

:: BattleForge (EA Phenomic)
:: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (GSC Gameworld)
:: Dirt2 (Codemasters)
:: Lord of the Rings Online (Turbine)
:: Dungeons and Dragons Online: Eberron Unlimited (Turbine)
:: Aliens vs. Predator (Rebellion)
:: Genghis Khan (Kylin)

{pagebreak::Doku sıkıştırma}

Doku sıkıştırma

DiretcX 11′in sunduğu önemli özelliklerden birisi de doku sıkıştırma. Bu özelik sayesinde veri boyutu ve bellek bant genişliği tüketimi en aza indirgenebiliyor. Bu sıkıştırma işlemleri için DirectX 11’de yeni bir teknik geliştirilmiş.

Veri sıkıştırma özelliğinin sunduğu avantaj ise daha yüksek performans elde edilebilecek olması. Grafik belleğin miktarını artırmadan daha fazla görsel ayrıntıya DirectX 11’in bu özelliği ile kavuşabileceğiz.

{pagebreak::Çoklu kullanım}

Çoklu kullanım

Tümleşik çoklu kullanım desteği sayesinde, DirectX 11, Windows 7 üzerinde çalışan oyunların, iş yüklerini birden fazla işlemci çekirdeği ile grafik işlemciler arasında paylaştırmasını sağlıyor.

Böylece dengeli bir işlemci ve grafik işlemci platformunun sunduğu bilgi işlem gücünden yararlanılacak. Bu sayede oyunlar ve benzeri DirectX 11 uygulamalarında daha yüksek performans elde edebileceğiz.

{pagebreak:: Günlük işler işin DirectCompute 11}

Günlük işler işin DirectCompute 11

DirectX 11′in bünyesinde bulunan uygulamalardan biri olan DirectCompute 11 Windows 7 altındaki çeşitli uygulamaların grafik işlemci tarafından güçlendirilerek hızlandırılmasını ve grafik işlemciler tarafından sunulan devasa paralel bilgi işlem dizisinden yararlanmasını sağlıyor.

Bu özellik sayesinde Windows 7, dijital ortam dosyaları ile yapılan işlemlerde kendinden önceki Windows sürümlerinden çok daha iyi bir performans ortaya koyabilecek.

{pagebreak::Oyunlar için DirectCompute 11}

Oyunlar için DirectCompute 11

DirectCompute 11 aynı zamanda oyunlarda da birçok yeni grafik teknolojisinin kullanılabilmesini sağlıyor. Ray Tracing (Işın izleme) ve Tessellation (Moziakleme) gibi teknikler artık oyunlarda kullanılabilecek.

DirectCompute 11 sayesinde oyun geliştiricileri işlemci üzerine binen iş yükünü grafik işlemciye aktarabilecekler. Aynı zamanda daha gerçekçi saydamlık, ateş, duman, su ve saç modellemeleri de mümkün olacak.

{pagebreak::Tessellation}

Tessellation

Mozaikleme olarak da adlandırabileceğimiz Tessellation ile daha ayrıntılı görüntüler elde etmek mümkün olacak. Dokuların üzerinde bulunan büyük çokgenler daha küçük çokgenlere bölünerek detay seviyesi arttırılacak.

DirectX 11 ile beraber gelen bu teknik sayesinde gerçeğe çok daha yakın görüntüler ve çok detaylı sahneler ile karşılaşabileceğiz.

{pagebreak::Shader Model 5.0}

Shader Model 5.0

Microsoft tarafından geliştirilen en yeni bilgi işlem ve gölgelendirme dili yeni ve daha esnek bir komut kümesi ile birlikte geliyor ve kod geliştirme sürecini basitleştirip, nesne odaklı bir programlama modelini de destekliyor.

Shader Model 5.0′ın sunduğu kullanım kolaylığı sayesinde, geliştiriciler DirectX 9′dan doğrudan DirectX 11′e geçiş yapmayı tercih ediyor. Bugüne kadar çok sayıda DirectX 11 oyunu ve motoru duyurulması bunu da kanıtlar nitelikte.

{pagebreak::Daha yüksek performans}

Daha yüksek performans

Tüm bu sayılanlar bir araya getirildiğinde aslında ortaya çıkan en önemli sonuç şu: DirectX 11 ile daha yüksek kalitedeki grafiklere daha yüksek performans ile kavuşmanız mümkün olacak.

Örneğin DirectX 11 destekli ilk oyunlardan olan Battleforge’da DirectX 10.1 ile DirectX 11 arasında %30′a varan bir performans artışı elde edildiği iddia ediliyor. Özellikle DirectCompute 11 ve doku sıkıştırma ile elde edilen avantajların bu şekilde etki yaratabileceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

:: DirectX 11’e geçiş yapma konusunda ne düşünüyorsunuz?

Yorum Ekleyin