Dünyanın en kısa IQ testi!


24 Temmuz 2019 Çarşamba 10:08
Dünyanın en kısa IQ testi!

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nden Prof. Shane Frederick, geliştirmiş olduğu dünyanın en kısa IQ testini yayınladı. 2005 yılında geliştirilen fakat yeni yayınlanan test, toplamda 3 sorudan oluşuyor. Dünyanın en kısa IQ testi içinde hagi sorular var?

En kısa IQ testi

Test soruları şu şekilde:

1. Bir tenis raketi ile bir topun toplam fiyatı 1.10 dolar. Raket toptan 1 dolar daha pahalı. Topun fiyatı ne?

2. 5 adet makine 5 dakikada 5 adet alet üretiyor. 100 adet makine 100 adet aleti kaç dakikada üretir?

3. Bir gölün yüzeyinde zambak yaprağı var ve her gün bu yaprak, bir gün önceki haline göre iki kat daha fazla alan kaplayacak şekilde büyüyor. Yaprağın gölün bütün yüzeyini kaplaması 48 gün sürüyorsa gölün yarısını kaç günde kaplar?

Bu test, ilk olarak 3 bin kişi üzerinde test edildi. Farklı eğitim düzeyindeki kişilerden oluşan bu grubun yalnızca yüzde 17’si tüm soruları doğru bilmeyi başardı.

Prof. Shane Frederick, soruların hatalı cevaplanmasının sebebinin “akla ilk gelen cevabı söylemek” olduğunu belirtiyor. Profesöre göre bu sorular oldukça basit olsa da insanlar, akıllarına ilk gelen cevabı söylüyorlar.

Testin doğru yanıtları şu şekilde:

1. 5 sent

2. 5 dakika

3. 47 gün




yazarMert Can Orhan

2015 yılından beri yazıp çeken Mert Can, yazıları ve videolarıyla ShiftDelete.Net'te
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

78 yorum - “Dünyanın en kısa IQ testi!”

  1. Ziyaretçi dedi ki:

    3 unu de bildim😋

  2. Ziyaretçi dedi ki:

    Sadece ilk soruyu bilemedim o da dolar olduğu için yanlış anladim

  3. Ziyaretçi dedi ki:

    Bu soruların matematik bilmekle ilgisi olduğunu sanıyorsan, zaten fazla zorlanmayacaksın kafayı,
    Maazallah kısa devre yaparsın…🤓

  4. Ziyaretçi dedi ki:

    Sacma

  5. Ziyaretçi dedi ki:

    Harbiden de kafa karistiriyor akla ilk gelen yanlis oluyor😂😂

  6. Ziyaretçi dedi ki:

    % 18 yap orayı bu ben bakmadan önceki tablo

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Böyle söylediği için yüzde 16 yap. (yüzde 18) 😂😂😂

  7. Ziyaretçi dedi ki:

    3.soruyu doğru bildim

  8. Ziyaretçi dedi ki:

    3. sorunun cevabı 47 olması için iki kat fazla yer kaplıyor olmalı. oysa iki kat daha fazla sorulduğunda 47. günde gölün 1/3 ünü ( üçte birini ) kaplar. Soruda dikkat hatası var!!?. Selim Beşikçi

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Hiç matematik bilmez sinema bre cahil

  9. Ziyaretçi dedi ki:

    Dinkulturu lazim din kulturu

  10. Ziyaretçi dedi ki:

    Hepsini bildim ben neyim süper zeka falanmı…

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      hayır int bakan mal ve gerizekalı biri

  11. Ziyaretçi dedi ki:

    Saçma ya, matematik bilgisi olmayanlara gerizekalı etiketi mi yapıştırıcaz yani? Daha genel sorular olabilirdi.

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      matematikle alakası yok ki soruların sjgşlasngşkasngşan

    2. Ziyaretçi dedi ki:

      Aynen matemetik sınavı mı IQ testi mibelli değil

  12. Ziyaretçi dedi ki:

    sorular biraz basitsaçmalık hafıza ile oynama sorular doğru cevaplar doğru süreç aldatmaca yani başlık insanları saçmalığa itiyor ben kötü olamam fikri aslında bunları iki yaşında cocuk bile yanıtlar başlık farklı olsa mesela bilene 10 bin tl gibi hafızayla oynama değilde paraile oynama bu soruları soran ahmak ortaya para koysa bu saçma soruları sormaz çünkü çok basit

  13. Ziyaretçi dedi ki:

    Bu sorulari hazırlayanın ben taaaaaa aklını SEVEYIM… Anladiniz siz onu 😉

  14. Ziyaretçi dedi ki:

    Mantıksız saçmalıklar

  15. Ziyaretçi dedi ki:

    10 cent olur diyenler yanlış düşünüyor raket 1 dolar fazlaysa 1.10 dolar olur ikisin toplamı 1.20 dolar olur ve yanlıştır 2. Soruya hatalı diyenlerde yanlış düşünüyor 5 makine 5 ürünü 5 dk üretiyorsa her bir makine aynı anda başladığını varsayarsak her biri bir ürün üretir ve hepsi de 1 ürünü 5 dk da üretir aynısı 100 makinenin her birinin 1 er adet alet üretmesiyle 100 aletin üretilmesi ile aynı mantıkta 5 dk da biter 3. Soruda örneğin ilk alanına 2 diyelim 48 günde göl alanı 2 üzeri 48 olur yarı alanı da 2üzeri 48/2 üzeri 1 den 2 üzeri 47 olur bu şekilde ilk alanı 2 vermemiz üssün gün sayısını vermesini istememiz 47 günde yarısını kaplamış olur yani

  16. Ziyaretçi dedi ki:

    hepsini doğru bildim şimdi ben ne oluyorum

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      BU SORUN OLMADI.
      AKILLISIN AMA KENDİNE GÜVENİN YOK. DEMEK OLUYOR.

  17. Ziyaretçi dedi ki:

    güzelmişte şey gibi olmuş sanki Al şu takatukaları takatukacıya takatukalattırmak için götür.Takatukacı takatukaları takatukalattırmazsa, takatukaları takatukacıdan takatukalattırmadan getir

  18. Ziyaretçi dedi ki:

    aaa geri zekalı çıktım 😀 çünkü bir yabancı dil öğrencisiyim ve hepsi yanlış.

  19. Ziyaretçi dedi ki:

    2. Soru kesin yanlis 3tam dogru 1.de kismen hata var

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Arkadaşlar sorular doğru ve şaşırtmalı olarak hazırlanmış…

  20. Ziyaretçi dedi ki:

    Raketim topdan daha pahalı olduğnu söylüyo “1 dolar” derken tam 1 dolar olduğnu belirmiyor

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Arkadaşlar raket 1.05 dolar ve top 0.05 dolar toplam 1.10 ve raket 1 dolar pahalı

      1. Ziyaretçi dedi ki:

        Çok aşırı saçma sorular, hiç okul okumamış dahi olabilicek insanlar biliyorum full matematiksel sormuşlar, matematik bilmeyen gerizekalı mı oluyor şimdi….

  21. Ziyaretçi dedi ki:

    Bunun IQ yla bi ilgisi yok sadece matematik bilgisi

  22. Ziyaretçi dedi ki:

    saçma ve gerçekçi değil bu sorular belirleyici kıstas olarak alınamaz yani bu teste göre sayısalcıar dışında herkes düşük ıq lu o zaman öyle bir şey var mı yavv bir ressam bir sporcu bir müzisyen ,şair bu insanlar aptal mı tabi ki de değil (mühendislik kazanmak için bu sorulardan en az bin tane çözmüşümdür o yüzden üçünü de doğru yaptım)

  23. Ziyaretçi dedi ki:

    Arkadaşlar 2. soru sürekli 2 ye katlanıyor diyor 48. günde tama katlanıyorsa 47 de yarımdır.

  24. Ziyaretçi dedi ki:

    2 SORU 500 DAKİKA

  25. Ziyaretçi dedi ki:

    Cevaplardan anlaşılıyor ki ülke olarak matematikte çok kötüyüz. Bunun suçlusu biz değiliz yıllarca ezbere dayalı matematik öğrenmemizden geliyor. Sınavda mantik aramak yerine formül soran nadir ülkelerdeniz.

  26. Ziyaretçi dedi ki:

    8.sınıfım ve tüm sorular doğru:))

  27. Ziyaretçi dedi ki:

    3.soruda soruluş şekli ile şu cevap da doğrumu:? Gölün diğer yarısı 1 GÜNDE KAPLAR.!

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      47 günde gölün yarısını kaplıyor 1 gün sonra gölün tamamını kaplayarak 48 gün ediyor 1 günde bütün göleti kaplıyo dostum yani toplam 47 günde cevapta sorun yok

  28. Ziyaretçi dedi ki:

    5/5=1se 100/100de 1dir. Az mantıklı olun sil vous plait

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      La saçnalama bebe

  29. Ziyaretçi dedi ki:

    2. Soru çok mantıklı

  30. Ziyaretçi dedi ki:

    2.SORUNUN ÇÖZÜMÜNÜ NASIL YAPTINIZ

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      5 adet Makina X 5dakika = 25 dakikalık toplam işte 5 ürün üretiliyor düşünebilirsin.1 Ürün 5 dakikalık iş demek.
      100 ADET ürün içince 500 dakika lazım. 100 makinalayla 5 Dakikada biter.

  31. Ziyaretçi dedi ki:

    1. sorunun kesin bir yanıtı yok yalnız. Doğru yanıt 0-10 sent aralığı.

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Dostum nasıl kesin yanıtı yok, topumuz x lira olsun, raketimiz de 1+x lira olsun, toplam ne eder? 1+2x bu da 1,10 liraymış. Yani 2x=0,10 ediyor x=0,05. Sonuç olarak topumuz 0,05 lira, raketimiz de 1,05 lira. Kesin sonuç..

    2. Ziyaretçi dedi ki:

      ewt

  32. Ziyaretçi dedi ki:

    Matematiği iyi olanlar cevaplar bunları. Zeka testiyle alakası pek yok bence.

  33. Ziyaretçi dedi ki:

    Lise mezunu, üniversite bitirememiş biri olarak 3 soruyuda doğru bilmemin beni dahi yapacağını düşünmüyorum. Dahi olsaydım anlardım diye düşünüyorum.

  34. Ziyaretçi dedi ki:

    İlk 2 soruyu çozdumde 3. ne la oyle

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      en kolayı o

  35. Ziyaretçi dedi ki:

    birinci soru çok saçma raket ve top toplamda 1.10 ediyorsa adam rakete 1 dolar diyor ayrı ayrı hesapladığında raket 1 dolar top 10 sent ediyor

    ama prof cevap olarak 5 sent demiş geri kalan 5 sent nerde

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      rakete 1 dolar demiyor. raket toptan 1 dolar daha pahalı diyor ..

  36. Ziyaretçi dedi ki:

    1. soru 10 cent degilmi, nasil 5 cent oluyor birisi aciklayabilirmi?

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Fiyatı aynı olupta aralarındaki fakın 1 dolar olması için 5×2=10 cent +1 dolar = 1,10 dolar

      1. Ziyaretçi dedi ki:

        10 cent top 1 dolar da raket 1.10 yapar neyin kafasi bu 1dolar fazlasıysa fazlasi

        1. Ziyaretçi dedi ki:

          Bütün soruların çözümü aşağıya yazıyorum.
          Top, x lira dersek raket, 1,x lira olur. Toplam 1,2x dolar olur. Bu da 1,10 dolara eşitmiş. Yani 2x = 0,10 dolardan x = 0,5 cent olur.
          Diğeri. Yapılan işlerin oranı = diğerlerinin oranı.
          Yapılan iş alet.

          5/100 = 5.5/100.x

          1/20 = 25/100x

          500 = 100x

          x = 5

          Ve son soru.

          Zaten hep 2 katını arttıra arttıran gidiyor. Yani bir önceki hep yarısı oluyor. Biraz mantık ve dikkat gerek. 😉

          Sorularda hata da yok görüldüğü gibi. Sadece biraz beceri ve mantık gerek.

    2. Ziyaretçi dedi ki:

      toplam 110 cent 5+105 olması gerekiyor 10 olursa 100-10 90 olur olmaz

    3. Ziyaretçi dedi ki:

      Top 10 cent olursa raket de 1 dolar pahalı olacağı için 1.10 dolar olur. Her ikisinin toplamı 1.20 dolar eder.

    4. Ziyaretçi dedi ki:

      0.10$ ve ondan 1$ daha pahallı olan ürün 1.10$ ikisi birlikte 1.20$ yapar bu nedenle 0.5$ + 1.05$ toplam 1.10$

    5. Ziyaretçi dedi ki:

      Eğer top 10 cent olursa raketin fiyatı 1 Dolar 10 cent olmalıdır ki buda toplamının 1 Dolar 20 cent yapar fakat 5 cent olursa raket de 1 Dolar 5 cent olacaktır buda toplamını 1 dolar 10 cent yapar.

    6. Ziyaretçi dedi ki:

      Soruda toplam fiyatın 1.10 dolar olduğu söyleniyor. Raket toptan 1 dolar daha pahalıymış. Topa 10 cent dersek raket 1.10 oluyor bunları toplarsak 1.20 dolar ediyor yani bu 10 cent cevabı yanlış. Topa 5 cent dersek raket 1.05 cent olur 1.05 dolar + 5 cent = 1.10 dolardır.

  37. Ziyaretçi dedi ki:

    Bir önceki gün bir sonraki günün 2 katı kadar büyüme sağlanıyor. O halde tamamlanma işleminin yarısı bitmişse bir sonraki gün diğer yarısı bitmiş olur. 47.gün yarısı bitmişse 48.gün diğer yarısı biter. Burada geometrik artış var, aritmetik değil. Nesin sen sözelci falan mı? :))

  38. Ziyaretçi dedi ki:

    Bir önceki günün iki katı büyüyorsa kaplama işleminin bitişinden bir önceki gün yarısı bitmiş, bir sonraki gün de diğer yarısı bitmiş demektir. Yani 48.gün yarısı tamamlanıyorsa 47.gün diğer yarısı bitmiş olur. Aritmetik degil geometrik artış var burada. Nesin sen, sözelci falan mı? :))

  39. Ziyaretçi dedi ki:

    3. Soru yanlış yazılmış. Cevabın 47 olabilmesi için; bir önceki günün iki katı alan kaplıyor demesi lazımdı.

    Haberde yazana göre 1.gün X ise 2.gün 3x oluyor. Çünkü önceki güne göre 2 kat DAHA FAZLA yer kaplıyor denmiş.

    Soru hatalı çözülmüş.

  40. Ziyaretçi dedi ki:

    10 saniyede hepsini doğru cevapladım. Şimdi neyim ben dahi falan mı?

  41. Ziyaretçi dedi ki:

    Sorular cok sacma bu iq testinden cok bildiyin yanitmac ve bu iqle alakasi yok onundeki adam istediyi gibi tuzak sorular hazirlar sende icine dusersin adaletsiz bi savas yani anliycaniz yav golun tamami 48 gune tamamlaniyorsa yarisi nasil 47 olur 24 ve ya 22 olmasi lazim 1 ci soru basit ve dogru ama 2 ci sorudada sonradan dusununce mantik cikiyoda 3 tamamen anlasilmaz 2 ci sorunun puf noktasida soyle 100 makine 5 dakikada 100 alet uretiyor 1 aletin uretimi 5 dakika 100 tane makine var 5 dakikada is hazir

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Her gün 1 önceki günün 2 katı alan kaplıyor diyor yani zaten 47.gün gölün yarısı kaplı, 48.gün 47.günün 2katını kapladığı için zaten gölün tamamını kaplamış oluyor. Soruların hepsi doğru ve mesela aramızdaki iq farkı da şuan anlattığım şeyi benim soruyu okurken çözüp senin çözememen mesela.

    2. Ziyaretçi dedi ki:

      Gölün tamamını 48 günde kaplıyor ama diyor ki her gün bir öncekinin iki katı yer kaplıyor gölün tamamı 48 ise yaprağın boyutu yarısını kapladığında 47 gün olur yani ilk gün yaprağın boyutu 1 birim ise ikinci gün 1+1=2 birim olur üçüncü gün 2+2=4 birim olur böyle devam eder umarım anlaşılmıştır

    3. Ziyaretçi dedi ki:

      aha sözelci

    4. Ziyaretçi dedi ki:

      Her gun bir oncekinin iki kati yer kapliyorsa. Tamamini kapladigindan bir gun oncesini alıyorsun. 47. Gun yarisi olmali ki 1 gun daha gecinde 2 kat yer kaplayip tamamini doldursun ! Hayir birde israrla 24 veya 22 olmasi lazim demek nedir . Dogru hissettiriyor veya mantigina uygun olmasi dogru cevap olmasi anlamina gelmiyor.

      1. Ziyaretçi dedi ki:

        24 dıyene çeyregını sorsak 12 dıcek 46 oldugunu algılayamıcak

      2. Ziyaretçi dedi ki:

        Maç

    5. Ziyaretçi dedi ki:

      İkinci soruda bir sonraki gün kendisinden iki kat daha fazla alan kaplıyor diyor. Yani 47.gün gölün yarısını kaplıyorsa, 48.gün tamaını kaplıyor. Neresi saçma?

    6. Ziyaretçi dedi ki:

      .Üslü olarak düşün.2 üzeri 49 bölü 2 üzeri 1.

    7. Ziyaretçi dedi ki:

      3. soruyu nasıl anlamadın ya hergün iki katı büyüyomuş işte yani 47. gün yarısı kaplanıyo 48. gün tamamı

    8. Ziyaretçi dedi ki:

      Göl ile ilgili yorumuna gelsin :)))))))))))))))))))….

  42. Ziyaretçi dedi ki:

    Tyt Ayt çalışanı sökmez bu sorular, ulan bizim ÖSYM sınavı zeka testi o zaman fark 120 soru

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Aynen.

    2. Ziyaretçi dedi ki:

      5dk 5 makine 5 alet uretiyorsa 100 makine 100 adet aleti 100 dk da tamamlar bir zambak 48 gunde golu kapliyorsa her gun bir gun onceki gunun 2 kati oluyorsa 24 gun icinde yarisini kaplar

" Dünyanın en kısa IQ testi! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Dünyanın en kısa IQ testi! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Dünyanın en kısa IQ testi! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "

En yeni Videolar

  1. 1 Samsung Galaxy S20 FE satın almak için 5 sebep! Samsung Galaxy S20 FE satın almak için 5 sebep!
  2. 2 11 yaşındaki teknoloji editörünün çantasında ne var? 11 yaşındaki teknoloji editörünün çantasında ne var?
  3. 3 SDN ofisi olarak Karadeniz'i turladık! SDN ofisi olarak Karadeniz'i turladık!
  4. 4 Bedava kahve getiren uygulamalar Bedava kahve getiren uygulamalar
  5. 5 iPhone 12 Pro kutusundan çıkıyor (Video) iPhone 12 Pro kutusundan çıkıyor (Video)
  6. 6 Kojima yeni oyunu için harekete geçti Kojima yeni oyunu için harekete geçti
  7. 7 Buraların kralı neden Samsung? Buraların kralı neden Samsung?
  8. 8 Yok böyle monitör! LG Ultragear 27GN950 inceleme Yok böyle monitör! LG Ultragear 27GN950 inceleme
  9. 9 Yılların iOS efsanesini Android ile bitirdik! Yılların iOS efsanesini Android ile bitirdik!
  10. 10 Huawei Mate 40 serisi tanıtıldı! İşte detaylar Huawei Mate 40 serisi tanıtıldı! İşte detaylar