EA Games son 5 yılın en çok eleştirilen firmalarından biri olmayı sürdürüyor. Aldığı garip kararlarla hayli tepki toplayan EA Games, şimdi de Dead Space gibi harika bir seriye imza atmış olan Visceral Games‘in kapılarını kapattı. Böylece bir güzel oyun firması daha aramızdan ayrılmış oldu.
EA Games ve garip kararları bu kez Visceral Games’i yaktı
Haberi siteye yazmaya karar verdiğimde ilk olarak aklımdaki hiçbir kişisel düşünceyi yazmamaya karar vermiştim. Dead Space 1-2-3 ve garip bir nedenle yaptıralan Battlefield Hardline‘ı geliştiren Visceral Oyun Stüdyosu, EA Games tarafından kapatılmıştı. En son RPG tadında Star Wars oyunu hazırlayan firma, artık dağıtılmıştı.
Sonra Facebook haber kaynağımda tam bir yıl önce, tam da bugün yazmış olduğum bir habere rastladım. Bu gerçekten çok fazlaydı. İlgili haberi hemen aşağıda paylaşıyorum, oradan göz atabilirsiniz.
İki haber arasında “harcadı” kelimesinden çok daha fazla ortak yön olduğunu düşünüyorum. Bir şirketin ana amacı karlılık olabilir, rakiplere karşı üstünlük kurup, piyasayı ele geçirmek olabilir ama bunun yöntemi insanların sevdiği şeyleri ardı ardına yok etmek olamalı.
3 kez arka arkaya ABD’nin en kötü şirketi şeçilen EA Games, bu ünvanın hakkını vermeye devam ediyor. EA bu kapatma kararı ile olarak sadece Star Wars oyunun devam edeceğini söyledi. Visceral’ın neden kapandığı, orada çalışan onca kişinin ne olacağını kimse bilmiyor. Belki işsiz kalırlan, belki diğer EA stüdyolarına kaydırılırlar…
Ama bu kötü yönetim artık bitmeli. EA Games’i oyuncular pek sevmese de, firmanın içinde inanılmaz değerler yer alıyor. RPG kültünün bir zamanlar yapı taşlarını oluşturan Bioware uzun süredir kan ağlıyor. Mass Effect 2 ve Dragon Age: Origins‘ten beri kitleleri peşinden sürükleyen bir içerik çıkartamadı.
ReSpawn, Titanfall 2 ile resmen Call of Duty’ye kurban edildi. Battlefield 1 ve Call of Duty: Infinite Warfare arasına sıkıştırılan yapım, potansiyelinin yarısını bile gösteremedi.
Visceral iki başarılı korku oyunun ardından Dead Space 3 ile beraber güzelim atmosferi yok etmek zorunda kaldı. Hemen ardından kendi istedikleri işleri değil, verilen görevleri yerine getiren bir firma haline dönüştürüldü.
Bu gerçekten nereye kadar devam edecek? Milyonların sevgilisi oyunları, milyonların sevgilisi oyun stüdyolarını gözünü kırpmadan ateşe atan EA Games bir kez daha topluğuluğun nefret söylemleri ile karşı karşıya.
Bu noktada bence haber olan Visceral’in kapanması olamamalı. Visceral ve daha birçok EA Games bünyesindeki stüdyonun bu hale nasıl geldiği olmalı.
Medal Of Honor gibi bir kalitenin içine ettiler daha ne gelişirdi bu yapım. MOH AA halen dün gibi aklımda.
EA games kendini iyice geliştirdi aynı başarıyı frosbite oyun motorunu geliştiren DiCE firmasını kovarakta yapabilir.