Huawei’ye bir darbe daha: Facebook da yasakladı!


07 Haziran 2019 Cuma 11:45
Huawei’ye bir darbe daha: Facebook da yasakladı!

Amerika Birleşik Devletleri tarafınan alınan kararlar kapsamında Huawei’ye uygulanan ambargo konusunda son birkaç gündür sessizlik hakimdi. Facebook Huawei için yaptırım uyguladığını açıklayarak yasakları yeni bir boyuta taşıdı.

Bugüne kadar Huawei ile ilişkilerini askıya alan firmalar arasında Google‘dan ARM’a kadar onlarca farklı teknoloji devi bulunuyor. Ancak, ilk defa internet odaklı bir platform Huawei ile ilişkilerini askıya aldığını duyurdu.

Facebook Huawei’ye yaptırım uygulama kararı aldı!

Facebook uygulamalarının artık Huawei telefonlara önceden yüklenmeyeceği belirtiyor. Yani, Huawei’ye ait bir telefonu satın aldığınızda Facebook ve Messenger gibi uygulamaları önceden yüklenmiş halde bulamayacaksınız.

Ancak, Facebook‘un uyguladığı ambargo şu haliyle oldukça  zararsız. Zira, kullanıcılar Google Play Store üzerinden veya en kötü senaryoda Play Store olmasa bile APK dosyasını indirerek uygulamayı cihazlarına kurabilir.

Reuters’in haberinde Facebook’un uyguladığı bu yasağın sadece yeni modeller ile sınırlı kalmayacağı belirtiliyor. Yani, bugünden sonra fabrikada üretilecek olan ve hali hazırda piyasada olan telefonlarda Facebook’un bünyesinde bulundurduğu uygulamalardan arındırılmış bir şekilde kutudan çıkabilir.

Twitter gibi platformlar ise Huawei yasağı konusunda sessizliğini koruyor.




yazarMehmet Ali Ertunç

2015 yılı Ekim ayında SDN ailesine dahil olan Mehmet Ali, İskenderun Teknik Üniversitesi'nde eğitim hayatına devam ediyor. Havacılık tutkusu her geçen gün artarken, silahlara ve otomobillere büyük ilgi duyuyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

111 yorum - “Huawei’ye bir darbe daha: Facebook da yasakladı!”

  1. Ziyaretçi dedi ki:

    İstediği kadar yapsınlar diyorlar. Telefonda face insta Google olmadan bakalım o telefon ne kadar elinizde kalır. Bende de Huawei var ve face giremiyorum ne netten nede uygulamadan. Geri iadeye götürüyorum.

  2. Ziyaretçi dedi ki:

    İstediklerini yapsınlar. Sonuna kadar Huawei.. Adam gibi ürünü var. Tık demeden çalışıyor. Mate 10 Pro kullanıyorum. Bana mısın demedi her şartta. Huawei forever.. Yasaklasınlar, opera kullanırım face e girmem. WhatsApp da kullanmam kafam rahat eder. Bin tane benzer program var bişey olmaz..

  3. Ziyaretçi dedi ki:

    ABD ‘yi tüm dünya yasaklasın, kendi kendilerine facebook’da dolaşsınlar..

  4. Ziyaretçi dedi ki:

    peki bir şey sorucam acaba önceden insanların aldığı huawei telefonlardaki Google yeni sürüm güncellemesiyle kaldırılır mı

  5. Ziyaretçi dedi ki:

    ben zaten kullanmıyorum huawei kullanıcısı olsaydım da facebook yasağı gram umurumda olmazdı

  6. Ziyaretçi dedi ki:

    Bu kendine darbe vurmak gibi biley olmuş

  7. Ziyaretçi dedi ki:

    Önceden yüklü gelmediği daha iyi. Tam benlik işte! Ben de kaldırmak istiyorum sistem tamamen kaldırmıyor.

  8. Ziyaretçi dedi ki:

    Telefonumdan Facebook ve instagram uygulamalarını kaldırdım. Hem çok pil yiyor hemde yapılmış en sinsi casus programı. Hakkınızda her şeyi depoluyor. IPhone parmak izi ve yüz tanıma uygulamasını NSA ile paylaşıyor.

  9. Ziyaretçi dedi ki:

    Zaten gereksiz di google sız android yaparsa huawei alırım

  10. Ziyaretçi dedi ki:

    Huewai biran önce kendi yazılımını yap bende inadına huewai

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Kesinlikle katılıyorum

  11. Ziyaretçi dedi ki:

    isteyen kurar facebok u ben zaten istemiyorum

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      facebooka gerekte yok zaten

  12. Ziyaretçi dedi ki:

    Ne instagram, ne Twitter ve nede fb nın uygulamasını kurdum. Arada webten fb ye girip okul grubu ne yapmış bakıyorum. Onların hepsi sosyal casus programı, ayrıca çok çabuk pili bitiriyor.

  13. Ziyaretçi dedi ki:

    Çevremde Apple kullananlara, Huawei marka tlf hediye ediyorum.. İnadına Huawei.. Pis Amerika ve kımıl zararlısı fikirleri

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Bana da bir tane yollarmisin p30 falan

  14. Ziyaretçi dedi ki:

    Facebook kullanan yoktu ki zaten. Hasır yüklü geliyordu millet yanlışlıkla falan giriyordu. Şimdi o da olmayacak. Bu adım tamamiyle Facebook lehine bir adım.

  15. Ziyaretçi dedi ki:

    Amerika kendi sonunun getiriyor 😀

  16. Ziyaretçi dedi ki:

    Zaten Ios da yine kurulu gelmiyor

  17. Ziyaretçi dedi ki:

    O zaman instagramda gider

  18. Ziyaretçi dedi ki:

    ben Facebook a yıllar önce darbeyi vurdum kendime Facebook u yasakladım 1 hafta sonra hayat daha güzel gelmeye başladı.insanlar kafalarını Facebook dan kafalarını kaldırdıklarında hayatı ne kadar boş yaşadıklarını anlayacaklar

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      ulan enayı facebooktan çıkanlar instagrama gitti oda facebook adam sağ cebinden alıp sol cebine koyuyor

    2. Ziyaretçi dedi ki:

      Hepsini silin… Hayatın tadını çıkarın.. Elin adamları sizin fotoğrafınızı ekran görüntüsü alıp saklayabiliyor..

  19. Ziyaretçi dedi ki:

    zaten telefona hesaplarımı kurar kurmaz ilk işim facebook ve messenger uygulamalarını devredışı bırakmak oluyor. İyiki de yasaklamışsınız Huawei’ye geçmek için bana bir sebep yaratmışsınız. Samsung kullanıcısı.

  20. Ziyaretçi dedi ki:

    Bence Facebook tamamen yasaklansın 😁

  21. Ziyaretçi dedi ki:

    On yüklü geliyor sadece devre dışı kalıyor

  22. Ziyaretçi dedi ki:

    hırsız facebook, huawei ye ambarga uygulasa ne olur ki, zaten çin de facebook u tanıyan yok, kullanılmıyor. Facebook u artık yaşlı amcalar, teyzeler kullanıyor.

  23. Ziyaretçi dedi ki:

    Ne mal adamlarsınız instagram facebook un bünyesnde yani instagram da kaldırılıyor

  24. Ziyaretçi dedi ki:

    Zaten kurulu gelmiyordu ki. Sonradan playstore dan kuruyorduk

  25. Ziyaretçi dedi ki:

    Yaw uygulama olayı zaten bana çok saçma gelmiştir. Bu mobilden bilgisayara evrimleşmenin mamülleri idi. Arkadaşlar Windows mantığı ile düşünün hiç bir sitenin uygulamaya ihtiyacı kalmadı artık bilgisayar da nasıl tarayıcıya gir arama motoruna istediğini yaz mesela Facebook siteye gir oldu bitti olayın Aslı bu. Yok telefona Facebook uygulamasını kur sonra mesenceri indir too ooo öp milleti rezil etmeyin. Bütün siteler mobile uyarlarsa uygulamaların çoğu gereksiz. YouTube uygulaması bana hep saçma gelmiştir zaten safariye yada chrome ye gir ordan YouTube sitesine git bitti uygulamanın ne gereği var saçma… Keşke Windows mobil geri dönse olay tamamen çözülür.

  26. Ziyaretçi dedi ki:

    yasak kalktı hala aynı yalanı satıyorlar…

  27. Ziyaretçi dedi ki:

    amele pazarı havlamış mış… kim kullanıyor ki kimin haberi olacakkimin umrunda?

  28. Ziyaretçi dedi ki:

    Kesinlikle her türlü yaptırımı hak ediyor, devlete milletin kişisel bilgilerini sata sata bugünlere gelmişti zaten. Şimdide çeksin

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Bu kafayı yaşamak için napıyoruz ya

  29. Ziyaretçi dedi ki:

    Önyüklü gelmesin zaten.

  30. Ziyaretçi dedi ki:

    İnadına huwai alacam

  31. Ziyaretçi dedi ki:

    Facebook hala var mı?

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      şerefsiz hala hayatta

  32. Ziyaretçi dedi ki:

    Umarim bundan sonra boyle olurda hicbir marka ve modelde on yuklu gelmez. Kullanmadigim seyi neden telefonumda olsun

  33. Ziyaretçi dedi ki:

    Sanki facebook çok kullanılıyor da… instagram var artık en büyük darbe intagramindir…

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Instagram’ın hangi şirkete bağlı olduğunu bilmiyor musun cidden?

  34. Ziyaretçi dedi ki:

    Yeni modeller mi yoksa eski teller ama yeni uretilenler mi

  35. Ziyaretçi dedi ki:

    Ben şimdi 2018 de çıkan honor play telefonunu alicam bende etkilenirmiyim acaba?

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Hayır etkilenmessin bence

    2. Ziyaretçi dedi ki:

      Honorla alakası yok

  36. Ziyaretçi dedi ki:

    Ben zaten fb kullanmıyorum yasaklandi diye inadina gider huawei alırım

  37. Ziyaretçi dedi ki:

    Facebook yaranmak için biseyler yapıyor görünüyor işte. Sonuçta ticari işletme, hükümetin suyuna gidiyor

  38. Ziyaretçi dedi ki:

    Çokta tın

  39. Ziyaretçi dedi ki:

    Bu bence telefon için tercih edilir bi özellik olmuş

" Huawei’ye bir darbe daha: Facebook da yasakladı! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Huawei’ye bir darbe daha: Facebook da yasakladı! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Huawei’ye bir darbe daha: Facebook da yasakladı! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "

En yeni Videolar

  1. 1 Galaxy Note20 serisine yakından baktık! Galaxy Note20 serisine yakından baktık!
  2. 2 Galaxy Buds Live kutu açılışı ve tüm olup bitenler! Galaxy Buds Live kutu açılışı ve tüm olup bitenler!
  3. 3 YouTube kanalımızda bu hafta neler yayınlanacak? YouTube kanalımızda bu hafta neler yayınlanacak?
  4. 4 Yerli elektrikli kepçe HICON 7W'yi kullandık! Yerli elektrikli kepçe HICON 7W'yi kullandık!
  5. 5 Duruşunuzu değiştiren cihaz: KOGDEM Straight Duruşunuzu değiştiren cihaz: KOGDEM Straight
  6. 6 Deniz kenarında çalışan yazılımcı! (Video) Deniz kenarında çalışan yazılımcı! (Video)
  7. 7 İstediği her şeyi tarayan Kodak Alaris E1035 İstediği her şeyi tarayan Kodak Alaris E1035
  8. 8 Samsung Galaxy Note20 Ultra ve Note20 yenilikleri neler? Samsung Galaxy Note20 Ultra ve Note20 yenilikleri neler?
  9. 9 Apple'ın sihirli klavyesini kutusundan çıkarttık! Apple'ın sihirli klavyesini kutusundan çıkarttık!
  10. 10 A101'den Drone aldık, başımıza neler geldi? A101'den Drone aldık, başımıza neler geldi?