Polonyalı oyun geliştiricisi 11 bit studios, Frostpunk 2’nin piyasaya sürülmesinden sadece birkaç gün sonra, oyunun maliyetlerini çıkardığını duyurdu. 20 Eylül’de satışa sunulan hayatta kalma ve şehir kurma oyununun şimdiden 350 binden fazla kopya sattığı belirtildi.
Frostpunk 2, tam 350 bin kopya sattı!
Stüdyo, oyunun hem geliştirme hem de pazarlama maliyetlerinin karşılandığını belirterek, “Toplam satış gelirimiz, oyunun üretimi ve pazarlaması için harcadığımız maliyetleri şimdiden karşıladı” ifadelerini kullandı.
11 bit studios, oyunculara sosyal medyadan teşekkür ederek, “Hepinize desteğiniz için çok teşekkürler! Bu (neredeyse) donmuş kalplerimizi eritiyor. Ancak çalışmalar burada bitmiyor, sıcak düzeltmeler ve yamalar üzerinde sürekli olarak çalışıyoruz. Geri bildirimleriniz bizim için çok değerli” açıklamasını yaptı.
Ancak oyunun satış başarısına rağmen, şirketin hisse senedi fiyatı büyük bir düşüş yaşadı. Frostpunk 2‘nin lansmanının ardından şirketin hisseleri 23 Eylül’de yüzde 38 oranında değer kaybetti. Reuters’a göre, analistler, oyunun Steam‘deki oyuncu sayısının beklentilerin altında kaldığını belirtti. 35.533 anlık oyuncu sayısına ulaşan Frostpunk 2, bir önceki oyun olan Frostpunk 1‘in 29.361’lik zirvesini geçse de, beklenen 80.000-100.000 oyuncu aralığının oldukça altında kaldı.
Erste Group analisti Piotr Bogusz, bu oyuncu sayısının olumsuz bir sürpriz olduğunu belirterek, “Ortalama puanın yüzde 80’in altına düşmesi, oyunun Steam’deki görünürlüğünü etkileyebilir ve bu da satışlara yansıyabilir” dedi. Şu anda oyunun Steam kullanıcı puanı yüzde 71 ve “Çoğunlukla Olumlu” derecelendirmesiyle dikkat çekiyor.
11 bit studios’un yatırımcı ilişkileri yöneticisi Dariusz Wolak ise oyuncuların, oyunun sadece bir devam oyunu olmadığını ve orijinal Frostpunk’tan farklı bir deneyim sunduğunu yeterince ifade edemediklerini belirtti. “Ürünümüzden çok memnunuz, oyunun kalitesiyle ilgili iç hedeflerimizi yerine getirdik. Lansman dönemindeki satışlar da beklentilerimizle uyumlu” dedi.
Madem kâr etti, beklediği başarıyı yakaladı, o zaman oyunun fiyatını 2 dolara düşürsün. Herkes için, tüm dünya oyuncuları için. Diğer oyun geliştiricilerine ders oldu, demek ki oyunun iyiyse 60-70 dolara satmana gerek kalmıyormuş. Mesela Rockstar Games 10 dolara GTA 6 satarak sürümden kazanabilir. Saatte 350 bin kopya satar.