Bir dönem Microsoft’un amiral gemisi olan Halo serisi, oyun dünyasında büyük bir etki yaratmış ve rakibi Sony’nin karşı koyabileceği bir alternatif sunamamıştı. Ancak zaman içinde serinin popülaritesi azalmaya başladı ve bu düşüş, özellikle 2021’de piyasaya sürülen Halo Infinite ile iyice belirgin hale geldi. Oyun, lansman sırasında büyük ilgi görse de, önceki oyunlar kadar kalıcı bir etki yaratmadı.
Halo, neden bir anda gözden düştü?
Bu düşüşün nedenlerine dair birçok görüş ortaya atılırken, eski bir 343 Industries çalışanı olan Briggs William Crane, suçun Microsoft’un sözleşmeli çalışma politikalarında olduğunu iddia etti. Şu anda Epic Games’te çalışan Crane, Microsoft’un sözleşmeli çalışanlarını kısa süreli işlerde çalıştırmasının Halo serisini olumsuz etkilediğini belirtti. Crane, HiddenXperia adlı bir YouTube kanalında yapılan bir videoya yorum yaparak, Microsoft’un sözleşmeli çalışanlarını 18 ay sonra işten çıkardığını ve bu durumun, çalışanların en verimli oldukları dönemde işlerini kaybetmelerine yol açtığını ifade etti.
Crane’in açıklamalarına göre, 343 Industries’teki iş gücünün büyük bir kısmı sözleşmeli çalışanlardan oluşuyor ve bu, stüdyonun yetenekli geliştiricileri elinde tutamamasına neden oluyor. Özellikle eski Master Chief Collection ekibinin tamamının sözleşmeli çalışanlardan oluştuğunu belirten Crane, bu durumun Microsoft’un özel oyunlarının kalitesinde genel bir düşüşe yol açtığını savunuyor.
Halo Infinite, Xbox One, Xbox Series X|S ve PC platformları için 2021 yılında piyasaya sürüldü ve oyunun çok oyunculu modu ücretsiz olarak sunuldu. Oyunun zaman içinde aldığı güncellemeler ve etkinliklerle desteklenmeye devam edilmesine rağmen, Microsoft’un genel olarak birinci parti oyunlarındaki kalite düşüşü, hayranlar arasında hayal kırıklığı yaratıyor.
Siz de konuyla ilgili görüşlerinizi bizle yorumlarda paylaşabilirsiniz.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}