Orijinal üçleme sonrası PS4’e çıkan God of War, yeni oynanış mekanikleri ve değişen yapısıyla da oyunculardan tam not almayı başarmıştı. Serinin efsane statüsündeki ilk oyunuyla ilgili daha önce bilinmemiş bir gerçek ortaya çıktı.
İlk oyunun yapımcısı David Jaffe, kendine ait YouTube kanalında yaptığı bir açıklamayla ilk oyunu FPS kamerasıyla tasarlamayı uzun süre planladığını itiraf etti.
God of War FPS olarak nasıl görünecekti?
Oyun dünyası bitmek bilmeyen sırlar ve bilinmezlerle dolu. Orijinal God of War’ın yapımcısı David Jaffe, 2005 yılında piyasaya çıkan serinin ilk oyunuyla ilgili daha önce kimsenin bilmediği bir gerçeğe değindi. Jaffe, oyunun geliştirme aşamasında, birinci kişi bakış açısıyla oynanacak şekilde tasarlamayı aylarca düşündüğünü itiraf etti.
Jaffe, kendi YouTube kanalında yaptığı açıklamalarda bu sürecin yaklaşık 3-4 ay sürdüğünü ve Dreamcast için piyasaya çıkan Maken X adlı oyundan çok fazla etkilendiği için bu kararı almak üzere olduğunu belirtti.
İşte David Jaffe’in konuyla ilgili açıklamaları:
“Oldukça uzun bir süre boyunca… Neredeyse 3-4 ay süresince oyunu birinci kişi kamerasıyla tasarlamayı düşündüm. O zamanlar Maken X adında dikkatimi çeken bir Dreamcast oyunu vardı. Belki dünyanın en iyi oyunu değildi ama yakın dövüş mekaniklerini birinci kişi kamerasıyla yaşatan ender yapımlardan biriydi.
David Jaffe.
O dönemde oyunu böyle tasarlayarak farklı hale getirmenin çok havalı olacağını düşündüm. Ancak son raddede, umduğum karakter gelişimi ve ve dövüş hissiyatını elde edemedim.”
Belki hiçbir zaman bir God of War oyununu birinci kişi kamerasından oynayamayacağız. Buna karşın, bu fikrin Sony’nin aklında uzun süre yer ettiğini üçüncü oyundaki birkaç sahneden anımsayabiliyoruz. Poseidon, Zeus ve Hades dövüşlerini defalarca Kratos’un gözünden görmüştük. Böylece Sony, ilk oyunun yapımcısı David Jaffe’ye de bir selam göndermişti.
Peki siz bu konuyla ilgili neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi bizlerle paylaşmayı unutmayın.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}