Okunma

Google, Fiber İnternet İşine Giriyor


26 Temmuz 2012 Perşembe 19:20
Google, Fiber İnternet İşine Giriyor

İnternet devi Google, fiber internet ile birlikte internet hizmet sağlayıcısı olmaya hazırlanıyor. Son yıllarda yaptığı girişimler ve ARGE çalışmaları sayesinde üzerinde arama motoru algısını azaltan ve diğer alanlarda da yatırımlar ve girişimlerde bulunan Google, evlere fiber internet hizmeti götürecek.

Fiber 100 kat daha hızlı

Google‘ın sunmaya başlayacağı fiber internet hizmeti, ortalama bir genişbant internet bağlantısından tam 100 kat daha hızlı. Google‘ın yeni hizmeti ilk kez ABD’deki Kansas City‘de hizmete alınacak. Yani fiber internet projesi ilk etapta sadece pilot bir bölgede hayata geçecek. Bu bölgedeki fiberkomşular yüksek hızda internet keyfini yaşayacaklar ve tüm dünyanın geri kalanından daha hızlı sörf yapacaklar.

Yükleme süreleri ve buffering tarih oluyor

Google’ın fiber internet hizmeti sayesinde yükleme süreleri, videolar yüklenirken beklediğimiz buffer süreleri artık tarihe karışacak. Çünkü fiber internet sayesinde interneti artık çok daha hızlı ve çok daha verimli kullanabileceğimiz. Bekleme sürelerinin ortadan kalkacağı internette, hem zamandan hem de enerjiden tasarruf edilecek.

Peki kaç para bu fiber internet?

Fiber internetin elbette ki bir bedeli var. Google kendi alan adı altında oluşturduğu bir web sitesi ile birlikte Gigabit Internet adını verdiği hizmet, aylık vergiler hariç 70$.

Şu anda uygulama pilot bölge olduğu için 300$‘lık fiber internet kurulum bedeli de kullanıcılardan alınmıyor. Ultra hızdaki interneti ABD hükümeti de destekliyor ve bu konuda ülke çapında destek sağlıyor.

Google, aynı zamanda fiber internet hizmeti için eğlenceli bir video hazırlamış. Hemen aşağıdan izleyebilirsiniz.

:: Google fiber internet işine giriyor, Türkiye’ye gelir mi?





Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

40 yorum - “Google, Fiber İnternet İşine Giriyor”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    3 mbt 64 lira vermekteyiz bg da ise 100 mbt 43 lira cıvarında gerçek sınırsız tarifelerden bahsediyorum

  2. ozgur79 dedi ki:

    Gelse nolcakki 70 $ = 130 TL

    130 TL + %18 KDV = 160 TL

    Türkiye’de vergilerden dolayı 5 Mbit’i bedava vereceklerini sanmıyorum

  3. rtsbora dedi ki:

    türkiyeye vergi bile vermeyi reddeden google, gelip fiber internet satacak, öyle mi?

  4. Eleskovic dedi ki:

    Türkiye’ye gelmesi çok zor zaten.Eminim o kadar çok vergi isteriz ki, Google bize bi tokat atar

  5. ozan3D dedi ki:

    – ‘Gelse de adam gibi internet hizmeti gö***** diyorum çünkü ***** />
    Gelirse ttnet ve ondan nemalanan organlar çöküş yaşar. Devletin kasası da etkilenir. Bu yüzden bu tür şeylere her zaman prosedür engeli yaşatırlar.

  6. engerex dedi ki:
    Alıntı Karargaht Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    Aynı haber 1 yıl öncede çıkmıştı.

    http://gundem.milliyet.com.tr/google…58/default.htm

    Ya gelişme var ya aynı haber ısıtıp gündemde kalmaya devamm ediyor Google.

    O haberdeki 20 kat, bu haberdeki ise 100 kat hızlı. Haber 3-5 sene önce de çıkmıştı. O zaman Google ın planları gizliydi. Şimdi fiyatları bile açıklamışlar.

    1 Gigabit download ve upload hızı+ Google TV $120/aylık
    1 Gigabit download ve upload hızı $70/aylık
    5 Mbit download, 1Mbit upload Ücretsiz (1 kez $300 dolar ödeme, 12 taksit seçeneği ile)
    Ücretsiz interneti sunacağına 7 yıl garanti veriyor.

    Türkiye’ye gelmez. En azından 10 seneden önce gelmez.

  7. annttiigs dedi ki:
    Alıntı Eleskovic Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    Bir de Bulgaristan’daki fiyatlara bak hocam )

    durun bir sakin olun. ben sadece gördüğümü söyledim. burası gerçekten pahalı bir memleket. ama işte devletleri devlet gibi devlet. insanlar bu pahalılıktan şikayetçi değil gibi. çünkü onu karşılayabileceklerini kazanıyorlar. orada haklısınız 😉

  8. goodtornado dedi ki:

    30 mega bit + telefon + kablolu kanallar =25 euro,numaricable.

  9. muratflash dedi ki:

    Google un fiber internet konusunda hizmet vereceği en son ülke Türkiyedir..

  10. neguvon dedi ki:

    Biraz hayal de olsa Türkiye ye gelirse şayet ttnet batar titanik gibi batmaz dediler battı.

  11. LoSt61 dedi ki:

    Google Türkiye’ye gelsin ttnet avcunu yalasın…

  12. xvolkapx dedi ki:
    Alıntı burns206 Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    niye sasiriyosun ki nasa marsa bile internet goturdu prdalo uydular arastirma araclari hepsinde internet var bilmiyorum kac km uzakta da senin memleketin merkeze uzakligindan bayagi uzak biyer

    valla aga ben uzayda yaşamıyorum Ağrı nın tam ortasında merkezde valiliğin belediyenin vergi dairesini yanında oturuyorum ne uydunet var ne süperonline nede ttnet fiber

  13. burns206 dedi ki:
    Alıntı xvolkapx Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    daha ülkemin markası ttnet benim ilime(Ağrı) fiber internet getirmemişken googlenin türkiyede net işine gireceğine inanmıyorum

    niye sasiriyosun ki nasa marsa bile internet goturdu prdalo uydular arastirma araclari hepsinde internet var bilmiyorum kac km uzakta da senin memleketin merkeze uzakligindan bayagi uzak biyer

  14. xvolkapx dedi ki:

    daha ülkemin markası ttnet benim ilime(Ağrı) fiber internet getirmemişken googlenin türkiyede net işine gireceğine inanmıyorum

  15. rohirrim dedi ki:
    Alıntı annttiigs Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    Şu anda bulunduğum İsveç’teki fiyatları beliteyim. 2 MBit internernet fiyatı ( AKK falan yok ) yaklaşık 200 isveç kronu.

    Bu da Türk Lirasına göre; 4’te 1’nin biraz fazlası. yani yaklaşık olarak 56 Lira falan. Açıkçası daha ucuz bekliyordum. Sanırım kendimizi biraz fazla inandırdık tt’nin bizi kazıkladığına. Hoş Sınırsız denen bir şeyin sınırının olması kadar abesle iştigal olmaz ya. O da "çilek"

    orda asgari ücret ne kadarmış onu da hesaba katsak?

  16. burns206 dedi ki:
    Alıntı annttiigs Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    Şu anda bulunduğum İsveç’teki fiyatları beliteyim. 2 MBit internernet fiyatı ( AKK falan yok ) yaklaşık 200 isveç kronu.

    Bu da Türk Lirasına göre; 4’te 1’nin biraz fazlası. yani yaklaşık olarak 56 Lira falan. Açıkçası daha ucuz bekliyordum. Sanırım kendimizi biraz fazla inandırdık tt’nin bizi kazıkladığına. Hoş Sınırsız denen bir şeyin sınırının olması kadar abesle iştigal olmaz ya. O da "çilek"

    hala %50 indirim var.
    eger maasa goreyse ordaki asgari ucret de iki kati olduguna gore %25 i oluyo turkiyeninkini

  17. SDN Okuru dedi ki:

    verdiğiniz videoyu bile 5 dakikada izleyebildim..

  18. DarKeN dedi ki:

    Google Türkiye’ye gelirse o zaman TTnet’in etekleri tutuşur Siz görün o zaman rekabeti tabi ki google kalitesini belli edeceğinden ttnet bütün müşterilerini kaybeder olacakların özeti çünkü google el attığı her alandaki rekabeti ortadan kaldırıyor.

  19. paw dedi ki:

    inş. gelir de adam gibi bi altyapıya sahip oluruz.

  20. Hedgehog! dedi ki:

    Güzel bir haber

    Ayrıca belirtmeden geçemeyeceğim, tanıtım videosu süper olmuş çok beğendim

  21. SDN Okuru dedi ki:

    Google da akk yapar mı acaba turkiyeye gelirse :):)

  22. SDN Okuru dedi ki:

    http://shiftdelete.net/ibbye-fiberi-engelledigi-icin-dava-38778.html

    malesef türkiyede olmaz 🙂

  23. SDN Okuru dedi ki:

    Türkiyeye gelmesi için veya bu hıza bu fiyata erişebilmemiz için herhalde 50 yıl daha beklememiz gerekir 🙂

  24. ArcShotTR dedi ki:

    Up to one gigabit upload & download • No data caps • 1 year contract • $300 waived construction fee
    Network Box included • 1TB Google Drive • $70/mo + taxes & fees

    daha ne olsun

  25. rtsbora dedi ki:

    1000 mb internet 70 dolar. 5 mb interneti de ücretsiz veriyorlar. vay be…

  26. Eleskovic dedi ki:
    Quote Originally Posted by annttiigs
    View Post
    Şu anda bulunduğum İsveç’teki fiyatları beliteyim. 2 MBit internernet fiyatı ( AKK falan yok ) yaklaşık 200 isveç kronu.

    Bu da Türk Lirasına göre; 4’te 1’nin biraz fazlası. yani yaklaşık olarak 56 Lira falan. Açıkçası daha ucuz bekliyordum. Sanırım kendimizi biraz fazla inandırdık tt’nin bizi kazıkladığına. Hoş Sınırsız denen bir şeyin sınırının olması kadar abesle iştigal olmaz ya. O da "çilek"

    Bir de Bulgaristan’daki fiyatlara bak hocam )

  27. SDN Okuru dedi ki:

    bizim eve de gelsin 😀

  28. SDN Okuru dedi ki:

    50 mbit var sınırız ayda 100 tl ortalama 70 80 e geliyor. ve mekan TR – Mersin 😀

  29. annttiigs dedi ki:

    Şu anda bulunduğum İsveç’teki fiyatları beliteyim. 2 MBit internernet fiyatı ( AKK falan yok ) yaklaşık 200 isveç kronu.

    Bu da Türk Lirasına göre; 4’te 1’nin biraz fazlası. yani yaklaşık olarak 56 Lira falan. Açıkçası daha ucuz bekliyordum. Sanırım kendimizi biraz fazla inandırdık tt’nin bizi kazıkladığına. Hoş Sınırsız denen bir şeyin sınırının olması kadar abesle iştigal olmaz ya. O da "çilek"

  30. re13el dedi ki:

    Google Türkiye’ye gelmez. Neden gelsinki gelirse vergi vermek zorunda kalır. Şu anki halinden gayet memnun zaten kendileri vergi vermeden maksimum kar elde ediyor Türkiye’den.

  31. SDN Okuru dedi ki:

    google yiyecek işinede girsin. peynir yapsın.

  32. Karargaht dedi ki:

    Aynı haber 1 yıl öncede çıkmıştı.

  33. SDN Okuru dedi ki:

    memlekette 1gbit 1000tl google 1gbit 70$ kamera şakası gibi

  34. SDN Okuru dedi ki:

    yok yani türkiyede de var. ama dediğim gibi mahallelere girmeyecekse, hiç bir önemi yok

  35. SDN Okuru dedi ki:

    Ama ne olursa olsun vergiler var 🙂

  36. SDN Okuru dedi ki:

    Hele bi Türkiye’ye gelsin ttnet’i kapatıp buna geçerim kesin.

  37. blackbatuhan dedi ki:

    Bence türkiyeye gelmesi baya bir zaman alır. Gelirsede pahalı olmaz diye düşünüyorum. Nede olsa türkiyeye gelirse bir sürü rakibi olacak. Hem hızının iyi olması hemde fiyatının uygun olması gerekir , googlenin fiber internetini seçmemiz için.

  38. Loki Rulez dedi ki:

    Gerçekten sevindirici,Türkiye’ye gelir bana göre.

  39. ChevChelios dedi ki:

    Google Türkiye’ye gelirse o zaman internette sörf ne demek anlıcaz!

  40. SDN Okuru dedi ki:

    Artık google hayatımıza tamamen girerse özel hayatın gizliliği diye birşey kalmayacak 🙂

" Google, Fiber İnternet İşine Giriyor konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Google, Fiber İnternet İşine Giriyor ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Google, Fiber İnternet İşine Giriyor ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "