Editörün Yorumu
http://www.metacafe.com/fplayer/820003/ati_hd_2600_xt_vs_nvidia_8600_gts.swf
Testtekiler
Teste AMD‘den gelen HD 2600 XT, Asus‘un sessizleştirilmiş 8600 GTS modeli ve MSI üretimi bir başka 8600 GTS katıldı. İki 8600 GTS ürünü de 675 MHz çekirdek hızına ve 2000 MHz’lik DDR 3 bellek vardı. HD 2600 XT ise 2,2 GHz etkin hıza sahip DDR 4 bellek ve 800 Mhz‘lik bir çekirdeğe sahip. Bu ürünlerin diğer özellikleri ve yaklaşık fiyatları ise şu şekilde:
MSI 8600 GTS Diamond Plus
Standart bir PCI Express güç bağlantısı yerine Molex sürücü güç bağlantısı kullanan bir 8600 GTS. Ayrıca arkasında bir HDMI çıkışı da var. Kart çift yuva kaplayan ve fanlı bir soğutma çözümü kullanıyor.
Önerilen son kullanıcı fiyatı 210 dolar + KDV.
Asus 8600 GTS Silent
Standart bir PCI Express güç kablosundan besleniyor ve tamamen fansız soğutma sağlayan bir soğutucuya sahip. Kasanın içinde bir hava akımına ihtiyaç duyuyor.
Önerilen son kullanıcı fiyatı 235 dolar + KDV.
AMD tarafından sağlanan HD 2600 XT
DDR4 bellekli sürümü birçok farklı kullanıcı tarafından şu sıralarda Türkiye’de piyasaya sürülüyor. Fiyatlar 175 dolar + KDV civarında; üreticiden üreticiye değişiyor.
Test Sistemi
Testimizi orta halli bir makinede Windows Vista kullanarak yaptık. İşletim sistemi en son sürüm, tüm
güncellemeleri yapılmış ve en güncel sürücüler eklenmiş biçimdeydi. Test
hazırlandığında Catalyst 7.8 sürümü olduğunu hatırlatalım.
Test sistemi, SDN Test Merkezi’nde bulunan aşağıdaki bileşenlere
sahip makinede yapıldı:
İşlemci: AMD Athlon 64 X2 5200+ (2,6 Ghz) / AMD Türkiye
Bellek: 2x 1 GB A-Data 667 Mhz DDR2 (5-6-5-15 T2) /
Endeks Bilişim
Sabit Disk: Seagate Barracuda ES 750 GB (16 MB önbellek)
/ Datagate – Arena
Ses: C-Media USB Harici Ses Kartı
Güç Kaynağı: FSP Epsilon 700 (700 Watt) / Çözüm
Elektronik
Optik Sürücü: LG GSAH42N DVD-RAM / Ufotek
Monitör: Samsung BW206 (20 inç, 1680×1050) / Kont –
Koyuncu
Test Yazılımları
DirectX 9.0 testleri için Futuremark‘ın 3D Mark 2006
yazılımını ve Lost Planet oyununun DirectX 9.0 destekli, kısıtlı sürümünü
kullandık. DirectX 10 testleri için ise Company of Heroes oyununun tam sürümünü
ve Call of Juarez oyununun test için yayınlanan ölçüm yazılımını kullandık.
Aslında üzerine bir de Lost Planet‘in DirectX 10 için olan sürümünü
kullanacaktık fakat bazı meseleler sebebiyle (bazı kartların kısıtlı sürümü
çalıştırmayı reddetmesi, sistem donmaları, sistem dolmaları ve benzeri
sorunlar) buradaki sonuçlara eklemedik. Her ne kadar AMD tarafında tutarlı
şekilde sorun yaşamış olsak da bazı Nvidia kartları da sorun çıkartmadı değil.
Testlerdeki değişkenleri seçerken (ki aşağıda oldukça
uzun listeleri görebilirsiniz) mümkün olduğu kadar oynanabilir sınırlar içinde
kalmaya özen gösterdiğimizi belirtmemiz gerekiyor.
Diğer taraftan en yüksek
kalite seçeneklerini seçmenin üzerinde yanına bir de çok yüksek miktarlarda
keskinliği azaltma ve eşyönsüz süzme değerlerini eklemedik. En fazla dört
örneklemli uygulamaları görebilirsiniz.
yapılmış testler şeklindeyken B isimli testler ise yüksek çözünürlük ve
detaylarda yapıldı.
Test Değişkenleri
3D Mark 2006 A ve B testleri, 3D Mark genel puanı
3D Mark 2006 A ve B testleri, Shader Model 2.0 ve 3.0 puanları
Call of Juarez DirectX 10 testi, A ve B test ortalama k/s değerleri
Company of Heroes DirectX 10 testi, A testi, k/s değerleri
Company of Heroes DirectX 10 testi, B testi, k/s değerleri
Lost Planet DirectX 9 testi, Snow ve Cave, A ve B testleri, k/s değerleri
AMD‘nin ilk tanıtımlarından beri kullandığı Call of Juarez‘de bir miktar önde gibi görünen HD 2600 XT, Company of Heroes‘taki ortalama değerlerde geriye düşme eğiliminde. Çok detaylı ayarlara imkan veren Lost Planet DirectX 9 testinde ise sadece Snow A testinde önde gözüken HD 2600 XT detaylar artınca 8600 GTS‘lerin hışmına uğruyor.
Belirleyici testlerde 8600 GTS daha önde fakat videomuzda saydığımız sebepleri göz önüne aldığınızda iki kart ve bunların türevleri arasında seçim yapmanız biraz daha zorlaşacağa benziyor
Yazan: Berkin Bozdoğan
{{user}} {{datetime}}
{{text}}