Tüketiciler, akıllı telefon veya tablet seçerken ilk dikkat ettikleri şey, deneyim oluyor. Bu zamana kadar yapılan eleştiriler, Apple’ı deneyim konusunda hep bir adım öne taşıdı.
Steve Jobs’ın liderliğinde izlenen politikalar, piyasaya sürülen iPhone ve iPad’leri kullanılması kolay ürünler haline getirdi. Bu ürünleri zirveye taşıyan bir diğer konu da uygulama zenginliği oldu.
Uygulama geliştirmek zor
İşletim sisteminde uygulama zenginliği tacını kimin giyeceğine geliştiriciler karar veriyor. Türkiye’de mobil uygulama geliştiren girişimcilerle bu konuyu masaya yatırdığımızda Android’den daha çok, Apple’ın tercih edildiği ortaya çıkıyor.
Bunun sebebi ise Android için geliştirilen uygulamalarda çözünürlük standardının olmaması ve iş yükünün artırması. Örneğin, LG’nin bir telefonunda sorunsuz çalışan bir uygulama, Samsung’un akıllı telefonunda sorun çıkartabiliyor veyaHTC’de istenen netlikte görüntülenemiyor.
Google, Android cihazlarda yaptığı bu hatalı başlangıcı (belki de kısa sürede yaygınlaşmak için tercih edilen kolay yol)Android 4.1 ile belli bir standardizasyona getirerek gidermeyi düşünüyor.
Google’ın planı bu şekilde. Gelelim, Apple tarafına
Apple’da uygulama geliştirmek son derece kolaydı. Ta ki, Steve Jobs’ın vefatına kadar. Efsanevi CEO’nun ardından bayrağı devralan Tim Cook, iPhone 5 ve iPad Mini gibi yenilikçi ve iddialı modellerin altına imza attı.
Bu değişim ile beraber uygulama geliştiricileri zor durumda bırakıldı. Örneğin, iPhone için bir uygulama geliştiriyorsanız, en çok satan modellerden biri olan ve halen satılmaya devam eden iPhone 3GS için ayrı, Retina ekranlı iPhone 4 veyaiPhone 4S için ayrı, değişen çözünürlüğü nedeniyle iPhone 5 için ayrı bir uygulama içeriği hazırlamanız gerekiyor.
Bir tarafta kendini geliştiren ve uygulama geliştiricilerle dost olan Android, diğer tarafta uygulama geliştiricilerin işlerini giderek zorlaştıran Apple..
Alınan bu kararlar, zamanla platformların uygulama zenginliğine yön verecek gibi görünüyor. Kullanıcılar, cihaz seçerken (dolayısıyla işletim sistemi seçerken) bu uygulamalara bakarak satın alma kararını verecek. Sonucu ise çok vakit geçmeden öğrenmiş olacağız.
Android bence
android’de yazılım geliştirirken netlik yada başka bir sorunla karşılaşmamak için çözümler var. grafikleri 5-6 farklı boyutta yükleyerek telefonun çözünürlüğüne göre gösterilmesi sağlanabiliyor. nesnelerin pozisyonları zaten yüzde cinsinden belirlenmekte. hatta ekran yan çevrildiğinde boyutların ne olacağını ekstra belirtmeye bile gerek yok. özetle standart bir uygulamada farklı cihazlarda bozuk görünme gibi bir durum olmaz. 3d oyunlarda ise iş programcının elinde. aynı mekanizma opencl için de geliştirilebilir.
bu güne kadar 4 farklı android telefon 3 farklı android tablet kullandım. denediğim bir sürü uygulamadan sadece birkaç kalitesiz olanında çözünürlük farkından doğan bozulmalara rastladım. bu durum android 2.3’den beri böyle.
En iyi herzamanki gibi android taklit edilmeye devam ediliyor
bikaç sene içinde android tam tamına oturucak. bu seneye kadar hep 4.0 dahil yapılan çalışmalar test amaçlı olduğunu düşünüyorum. yaygınlaşması için her telden her türlü modele yer verdiler. artık rayına oturucak diye düşünüyorum google belli bir standart koyucaktır
Yinede en kaliteli uygulamalar app store’da android market çöplük gibi..
hala bu saçma soru soruluyor
sizce hangisi ?
3500 TL 32 GB iphone 5
1450 TL 80 GB galaxy s3
20 senelik bilgisayar ve yazılımcı deneyimimlr kesinlikle ios mükemmel bir yazılım. Asla kıyas bilr edilemez. Çok güçlü bit yazılım ios.
şu an ios. (stabillik açısından) ancak ileride tahtını kesinlikle androide kaptıracak.
YANLIZ ÇOK SAÇMA Bİ DÜŞÜNCE TARZI ÇÜNKÜ APPLEDA ÜÇ AYRI CİHAZ VARSA ANDROİDDE ONLARCA FARKLI ÇÖZÜNÜRLÜKTE CİHAZ VAR VE FARK HALEN ÇOK BÜYÜK BU ARADA İPHONE 3GS İÇİN ARTIK YENİ İOS SÜRÜMÜ DE GELMEYECEĞİNE GÖRE SENEYE YENİDEN 2 FARKLI EKRAN BOYUTU İÇİN UYGULAMA YAZILACAK DEMEKTİR. SAYGILAR (ONR)
iOS için application geliştirirken universal application geliştirip hem tüm iphone’lar hem de iPad’de çalışacak uygulama yapabiliyorsunuz…
Kesinlikle ios
Ios stabil evet kor kor gor gor bu biyle bunu samsung android fani olarak soyluyorum ios baya bi stabil daha nasil diyeyim bilmiyorum.
Androidbise gercektende stabil degil ama ben android seciyorum sebebi cok fazla en buyuk sebebi ise OZGURLUK web browserinden herangi birsey indire biliyorumki bu ios disinda her cihazda munkun ki buna cokbonem veririm diyeride tamamen ozellestirilir olmasi ve uyqulamalara para verip satin alacak kadar zengin olmamam
80 gb S3 derken
YAŞASIN SYMBIAN UYGULAMA YOK SORUN DA YOK 😀
iOS geliştirmenin hala android den kolay olduğunu düşünüyorum. Çünkü ios cihazların hala farklı çözünürlük sayısı çok az. Hele bir de tablet telefon diye ikiye ayırırsak 3 farklı telefon ve 2 farklı tablet çözünürlüğü kalıyor. Bir de bu çözünürlükler birbiriyle orantılı. Uygulama geliştiriken ekran koordinatlarını point cinsinden giriyorsunuz ve ekran eğer normal ekransa 1 point 1 pixel oluyor, ekran retina ise 1 point 2 pixel oluyor. Bu durumda sadece kullanılan görselleri değiştirmek gerekiyor. Bunu da sistem otomatik hallediyor. dosya adına @2x ekleyince sistem otomatik olarak doğru dosyayı seçiyor. Son olarak ios 6 ile birlikte auto layout diye bir sistem tanıttılar. Bu sistem sayesinde farklı ekran çözünürlükleri için uygulama geliştirmek iyice kolaylaştı.
Siz uygulamayı yazamamışsınız….Tek uygulamayı tüm Apple cihazlarında çalıştırabilirsiniz….
tabiki ios hiç bir sürümünde donma takılma boğulma kararsızlık yok
Yuhh iPhone’un yurtiçi fiyatı malum ama galaxy’de o kadar ucuz değil.Teknosa’da,Bimeks’te bulamazsın o fiyata.
Yurtdışından konuşursak 32 GB iPhone 5 vergilerler $800 oluyor ki Galaxy S3 de $700-800 arasına satılıyor çok fark yok yani
slipknot44 06.12.2012 19:35 şu an ios. (stabillik açısından) ancak ileride tahtını kesinlikle androide kaptıracak.
ileride derken ? android zaten tahtini kapmis, lider Android
İos android gibi olmaz olamaz bırakın boş işleri 🙂
Kimi kötülüyorsunuz merak ettim. Zira, hiç olumlu bir cümle göremedim şu makalenizde.
yahuu bana biri yardım etsin iphonedan aniden ses kesildi. ne yaptıysam ses çalmıyooorrrr
hala hayatında hiç ios kullanmamış arkadaşlar burda androidi savunuyo s3 kullanıcısıyım abim iphone5 getirdi aradaki fark uçurum en kısa süre içersinde değiştircem..
güzel bi tespit elinize sağlık
android, ios’la boy olcusturmekten cok uzak. ios yag gibi akiyor, note 2 disinda butun android teller ram problemli.
iphone hiçbir zaman androidin altına düşmez… ben bile yönetsem o firmayı durum bu… adamların şu ana kadar ki başarıları daha 10 yıl yeter… apple ın elinde daha bir çok koz var.. ilk iphone da işlem yapmak neredeyse imkansızdı… ne oldu daha sonra good reader çıktı çözüldü… şu an yapamadığınız tek şey Sd card veya Usb girişi ile bilgisayarsız dosya kopyalama… sıkışırsa onu da koyarlar… şu an telefonlar arasında iphone kadar şık, kaliteli ve işlevsel başka bir telefon yok… bu kim nederse desin böyle… haa.. paranız yoktur alamzsınız… ama bu size b.k atma hakkı tanımaz… az yiyin de bi iphone alın kendinize… sonra konuşuruz… öyle sağda solda elinize alıp on saniye incelemeyle telefon hakkında yorum yapanlara sinir oluyorum…
şu an ios ama geleceğini parlak görmüyorum
özgür yazılım, sonuna kadar 🙂
S3 kullaniyorum ve pismanim android cidden berbat bende s3un ilk 3ayina kadar android cok iyi gibi geliyordu fakar yavas yavas anladm androis cidden cok kotu ios candir can
Parası olan iOS der olmayan Android aşşağıda monstermmorpg deden arkadaş fazla iyi saçmalamış. o telefonlar yurtdışında aynı fiyat, türkiyede farklı. türkiyedeki vergi mallığının hesabını apple a mı kesiyosun a benim kafasız apple-hater’ım…
“En iyi herzamanki gibi android taklit edilmeye devam ediliyor.” bu arkadaş heralde rüyasında görmüş iOS un androidi taklit ettiğini yanlış söylemiş android herzamanki gibi iOS’u taklit etmeye devam ediyor.
telefonun ekranı büyümezse ekran büyümedi denir. Ekran büyürse uygulama geliştiricilerine zorluk olur. kaldı ki eğer uygulama geliştirici 5 farklı çözünürlüğü çok buluyorsa mümkünse uğraşmasın bu işlerle. android ile kıyaslarsak devede kulak kalır ios çözünürlük meselesi.
androidi tek geçerim..iphone o kadar parayı hakedecek bir telefon değil..yarı fiyatına 2 kat daha iyi bir telefon alınabilir o parayla
iOS suan androidden cok ilerde ancak anroid ilerde yikar. Koyu bir apple faniyim ama ayni zamanda androidle de ilgileniyorum dusuncem bu.
bende ipad var ama her turlu android
android CcC
Steve Reiz olsaydı bunu tartışıyor olmazdık .
Uygulamalar acaba neden iOs’a ilk önce çıkıyor.Örneğin Gta Vice City ilk önce neden iOs’a çıktı?Bunu iyice bir düşünüp yorum yapın.Android 10 yılda ancak bitirebilirse bitirir iOs’u.Ayrıca kalitesiz çin telefonların bazılarında bile Android yüklü..
iOS bir numara bi isletim sistemi. Ve kimseyi taklit etmeye ihtiyaci yok. Android konusunda tek soyleyebilecegim Steve Jobs’un fikirlerine sonuna kadar katiliyorum. Keske olmeseydi de bazi amaclarini gerceklestirebilseydi. Steve’den baska kimse yapamaz onu. Tim Cook bana gore o kadar da iyi bir CEO degil. Teknoloji konusunda pek tutkulu ve kararli degil.
Ios kaliteli ama android kadar cesitli ve enbasitinden turkce olamaz.
Android ne kadar özellik olarak gelişmiş gibi görünen bir sistem olsa da hala Apple IOS’a hız ve kullanım kolaylığı olarak ve aynı zamanda uygulama kalitesi olarak yaklaşabilmiş değil. Kısa bir süre önce Iphone 4S kullanıyorken yeniden Android kullanan S3’e geçiş yaptım. Gördüğüm tablo bundan 2 yıl önce HTC kullandığım android’ten pek farklı olmadı. Android için uygulamadan daha ziyade kendi sisteminin stabil ve hızlı olmasını sağlamak olmalı. Ayrıca hala Android’in sistem grafikleri çok kötü. Apple firması bu olayı yıllar önce aşmış olduğu için Andoid sistemine bin basar diyebilirim. İlk fırsatta yeniden Iphone’a geçiş yapacağım.
Uygulama geliştiriciler öncelikle IOS’u tercih ediyor ve bu tercihleri mantıklı. Şöyle ki Android telefonlarının yabancı kaynaklardan dosya transferine (Bilgisayar’dan USB aracılığıyla) ve uygulama klasörlerine erişim izni vermesi üretilen uygulamaların kolay bir şekilde cracklenerek ücret ödemeden sahip olunabilmesine yol açıyor. IOS ise bu konuda daha katı ve jailbreak yapmadan (ki yapılsa bile çoğu oyun ve uygulamada işe yaramıyor) bir kullanıcının Apple Store’daki ücretli bir uygulamayı veya oyunu bedava indirmesi imkansız. Yazılımcılar da para kazanmak için bu işi yaptığına göre mantıklı olan tabi ki Apple.
bu fiyat farki turkiyede gecerli ben avrupada 16gb galaxy s3 ile 16 gb iphone 5i ayni fiyata alabiliyorum malesef.
aldim bile ikisini beraber kullaniyorum
ocakta turkiyeye gelince iphone 2000 liraya satarim alanyada ucak bileti parasi cikar
MonsterMMORPG 06.12.2012 19:32
“hala bu saçma soru soruluyor
sizce hangisi ?
3500 TL 32 GB iphone 5
1450 TL 80 GB galaxy s3”
Bu arkadaş rüya görüyor birisi onu uyandırsın n’olur. Hahaha baya güldürdü beni. Komikmiş cidden. 🙂
Androidin bu standarti koymasi kesinlikle lazim akilli tel 4.5 tablet telefon hibridleri 5.5 mini tablet 7 tablet 10.1 bu kadarmi zor bunu boyle yapmak 4 tane olcu iste
“slipknot44 06.12.2012 19:35 şu an ios. (stabillik açısından) ancak ileride tahtını kesinlikle androide kaptıracak. ileride derken ? android zaten tahtini kapmis, lider Android” diyen şahıs sözüm sana dikkatli dinle tamam mı şimdi? Senin, o övdüğün android 200 tl’lik telefonun içinde bile var. Ee böyle olunca… Anladın mı şimdi tatlım sen beni? Aaaaahhh aaaahhhh 🙂
Jb yapilmis bir iPhone ile emin olun akliniz hayalinizin yetmeyecegi seyler yapabilirsiniz. Ayrica iPhone un stabil olmasi 16 gb modelinde bile ssd olmasi. Ki bu ssd ler pc lerde bile cok yayginlasmadi. Ki acikliyim ssd birak dandik bi sd karti genel bir hdd hardiskten 10 ila 100 kat daha hizli calisir. Hicbir sistem ramin kac gb veya islemcinin 8-10 cekirdekli olmasina bakmaz. Bu is bilgisayarlarda da aynidir. MacOS kapali sistemi sayesinde yillardir en stabil sekilde calismaktadir. Teknikozellik olarak hernekadar windows yuklu pcler onde de olsa, apple lar asla mavi ekran vermez. Ctrl+alt+del gerektirmez.
Internetde halen android ve iosu kiyaslayanlar var Siz neyi kiyasliyosunuz ? Ikiside ap ayri isletim sistemi…!! Android 4,1 sürümüyle daha stabil hale geldi. Ios kapali kutu. Bana göre googlein musterileri applein kurbanlari var.
android nedir ya 🙂 HALA android diyenler var lol lol lol
Siz Apple’da uygulama geliştirmeye zor mu diyorsunuz? Biraz araştırın ve tekrar düşünün derim ben. Apple her şey bir çözüm bulur. 🙂
arkadasın dedıgıne katılıyorum android tam bır copluk oldu kalıte dusuk bı defa sahsen ben androıd kullandım begenıyordum dahaaa kı ios a geceene kadar derler tecrube felan kullandın mı karar verırsın butun ısletım sıstemlerını kullandım ios gıbı yok ve bunun ustune kımse laf etmesın bence sacma olur.. İOS kalite bence tek kelimeyle ..
ben size farklı çözünürlüklerin android’de de belirttiğiniz kadar kolay olduğunu söyleyeyim.
farklı boyutlar için;
farklı isimli klasörlere aynı isimli dosyaları koy. ( android sdk run time’de senin için seçecektir en uygun olanı ) adına @2x falan gerekmez.
çözünürlük konusunda ise ios benzeri bir sistem var. dp ( density-independent pixel ) denen ölçeği kullanıyorsun. ve yine bu dp ölçeklendirmene göre farklı resource klasörlerine ekran tasarım xml’lerini koyuyorsun.
kısacası; ikisi de bazı şeyleri kolaylaştırıyorlar. Android’in geliştirme dili olan Java’nın OOP okunabilirliği zor olsa da yazması objektif-c’ye göre bana her zaman daha kolay gelmiştir ( burası kişisel kısmı oluyor yazdıklarımın )
ben size farklı çözünürlüklerin android’de de belirttiğiniz kadar kolay olduğunu söyleyeyim.
farklı boyutlar için;
farklı isimli klasörlere aynı isimli dosyaları koy. ( android sdk run time’de senin için seçecektir en uygun olanı ) adına @2x falan gerekmez.
çözünürlük konusunda ise ios benzeri bir sistem var. dp ( density-independent pixel ) denen ölçeği kullanıyorsun. ve yine bu dp ölçeklendirmene göre farklı resource klasörlerine ekran tasarım xml’lerini koyuyorsun.
kısacası; ikisi de bazı şeyleri kolaylaştırıyorlar. Android’in geliştirme dili olan Java’nın OOP okunabilirliği zor olsa da yazması objektif-c’ye göre bana her zaman daha kolay gelmiştir ( burası kişisel kısmı oluyor yazdıklarımın )
konu biraz daha developer açısından bakmayı gerektiriyor sanırım
Ya ben hiç iOS’li cihaz kullanmadım ya da sizin cihazlar uzaylı falan olmalı. Şu anki Android cihazım nasılsa kullandığım iOS de aynıydı. Yerlerde sürünmüyor tabi cihazlar. Aynı akıcılık, bazen de aynı ağırlık ikisinde de mevcut. Gidip 600 liralık Android cihazla iOS’i kıyaslıyorsanız zaten hiç muhabbete girmeyelim. Ancak bir iPhone’a verilen parayı çıkarıp bir Android telefona verirseniz aynı deneyimi yaşarsınız. Nedir bu Apple kullanıcılarındaki markayı yüceltme, aşık olma durumu anlamıyorum. Ya Apple kullanıcılara bir şey yapıyor (beni etkilemedi nedense) ya da millet parayı bayılınca sevesi geliyor.
Bir süredir Android kullanan birisi olarak iki basit sorum olacak:
1) Özgürlük dediğiniz nedir? Ücretsiz uygulama zenginliği mi? Ben size ücretsiz en popüler kategorisinden bi kaç uygulama sayayım… (ıvır zıvır oyunlar hariç) 4. Görsel Zeka Testi, 6. Kırık Ekran Numarası, 9. Yüz Değiştirici, 35. Ses Değiştirici, 48. Aptallık Testi… 57. Jumping A.s, 64. Gerçek S.x Hikayeler, 68. En İyi Ses Değiştirici…
Yoksa her telefon için bilmece gibi olan ve garanti dışı bırakan root hikayesi mi?
2) Telefonun kalitesini okuma hızı fazlasıyla yavaş hafıza kartıyla 80 GB olan harici belleği mi yoksa dahili oldukça hızlı okunabilen 16-32 GB dahili bellek mi belirler? Uygulamaların yarısından fazlası hafıza kartına taşınamazken üstelik! Taşınanlar da nasıl taşınıyor anlamış değilim 🙂 Skype hafıza kartında ama dahili bellekte 2-3 mb yer kaplıyor ve oturum açtığınız andan itibaren 20 mblara kadar çıkıyor (Twitter da aynen mesela)…
Saygılar…
millet paraya taptığı gibi Apple denen kurtlu elmayada tapıyor… putperestler…
tabiki ios hiç bir sürümünde donma takılma boğulma kararsızlık yok
He he tabi, geçen iPad kullanırken safari 10 15 sn donduğunda neyin kararlılığı yaşıyordu da "kararsızlık yok" demedi?
Android zaten lider konumda ve bu sene ozellikle 4.0 surumlerinden sonra cok stabil hal almaya basladı. Yani dostlar gelecek Android de.
Bunu bir yazılımcı olarak soyluyorum ama normal vatandas olarak da Android derdim kesinlikle. Apple da stabilite var evet ama tahtını coktan kaptırdı ve Android in yukselişini 2013 ve 2014 te hep beraber izliyor olacagız. Maalesef durum bu beyler.
tamam ios güzel bir işletim sistemi ve stabil bir işletim sistemi olabilir. Stabil olmasının sebebi ise arayüzün sade olması başka hiçbirşey olamaz. Android böyle değilki . İstediğiniz arayüzü, istediğiniz şekilde kullanabiliyorsunuz. Bu da stabilitede sıkıntı yaratabiliyor. Fakat Lg Nexus 4 te kullanılan 4.2 android sürümünde bu sorun aşılmış gibi gözüküyor. Bence ANDROID…
Android de iyi bir sistem ios da ama işletim sistemlerinde apple in kalitesi tartışılmaz. Android hemen hemen her cihazda çalışıyor her telefon üreticisi android cihazlar üretiyor ve linux tabanlı bu çekirdeği alıp her telefon üreticiside kendine göre geliştirmeye ya da içine etmeye başlıyor.apple ürünlerinde ise kendi cihazı kendi sistemi tabiki de stabil olucak ve kaliteli olucak (:
şuan hem ios hem he android yüklü cihazlarım var daha öncede kullandım ama androidi en kararlı şekilde çalıştıran cihazlar bence google nexuslardır.Tahtını kaptıracağını düşünmüyorum apple’in androide ama androidle iyi bir çekişme yaşayacaklar her zaman.androidin marketi arkadaşların dediği gibi çöplük ve uygulamalarda olsun oyunlarda olsun cihaz uyumsuzluğu oluyor ki zaten bi cihazda çalışmayan uygulama başka bir cihazda çalışabiliyor. bazı uygulamalarda çözünürlük problemleri de var.Androidin biraz daha yolu var ios gibi olabilmesi için.
hala android diyorsunuz 🙂 ben bir yıl icerisinde üst seviye telefon alıp değiştiriyorum. mobil pazarda en iyi sistem iOS tur, Apple adam gibi fiyatı uygun ekranı büyük telefon cıkarsın direk alırım androidden vazgecerim, android markette hersey birbirinin aynısı, bildiginiz çöplük. bazen neden bu sistemi kullanıyorum diye yakınıyorum.
IOS
orcnd ye…e zaten uygulama geliştiricileri sizin bu dediğinizden kaçıyorlar iş yükü armış oluyor…
ipad mini zaten ipad 2 çözünürlüğü ile aynı yeniden uyraşmak gerekmiyor e fazladan bi iphone 5 var nolcak yani…di ğer tarafta yok 5 inç yok 4.8 4.7 4.6 yok bilmem 7 7.1 gibi gidiyor…
@annttiigs
En son android 2.3 te birşeyler geliştirmeye çalışmıştım. O yüzden yeni sürümlerde ne gibi değişiklikler eklendi tam bilemiyorum. Resim dosyalarını ha farklı klasöre koymuşsun ha adlarını değiştirmişsin aynı şey. Sonuçta aynı resimden farklı çözünürlükte birkaçtane oluyor. Evet java yazmak ilk başta kolay gibi görünüyor çünkü okullarda öğretilen diller genelde c sintaks yapısnı takip eden diller. Ama inan bana objective c ye alışınca onu da yazması kolay. Burada asıl önemli olan IDE nin işleri ne kadar kolaylaştırdığı. Benim fikrim şu an xcode’un eclipse’den daha iyi olduğu yönünde.
kesinlikle xcode ide devrimidir. ama IntelliJ Idea candır
@annttiigs hiç IntelliJ kullanmadım şimdiye kadar ama öven çok. Xcode 4 öncesi sürümler biraz dağınık bir yapıdaydı. 4. sürüm gayet güzel.
06.12.2012 19:58 YAŞASIN SYMBIAN UYGULAMA YOK SORUN DA YOK 😀
—
arkandayım dostum en rahatı 🙂
WEBOS 😀 geliştirilse 2sinide alır valla.
Benim merak ettiğim biz ne zaman böyle telefonlar üreteceğiz?
nexus kullanicisi olarak soyluyorum ios vs android karsilastirilmaz sonuç belli tabi iki de ios.
ancak şuan burada yazan kaç kişi saf android 4.2.1 kullaniyor? s3 harika cihazdir ama daha yeni 4.1.2 geliyor ve tw arayuzu telefonu boguyor.
iPhone istemiyorsaniz özgürlük diyorsaniz android almayin nexus alin;)
bence akilli telefonlarin krali nexus 4 üretimi artarsa 6ay sonra (16gb 349$) turkiyeye gelir paralel ithalattan bin liraya alariz
telefon da symbian belle uzun pil ömrü, stabilite, tabeltte ipad android tercih edilecekse sadece nexus ürünleri
ZİYARETÇİ
06.12.2012 19:26
En iyi herzamanki gibi android taklit edilmeye devam ediliyor
Allahım sen bu arkadaşlara akıl ver birşey bilmeden konuşanlara heryerde söylüyorum: Arkadaş ilk iPhone-2007 ilk Android telefon HTC-G1-2009 şimdi kim kimden esinlenmiş acaba?
Yani şuan Steve Jobs olsaydı android dermiydik biz 3 yıl önce htc tanınan bi şirketmiydi atmasyon bir işletim sistemi koydu oldu bitti dedi işte ama İOS Steve Jobs sayesinde bukadar çok gelişti.Ha konudan konuya gibi olacak ama şuan yazdığımız bu tipografik yazılar, kişisel bilgisayarlar Steve Jobs ve doğal olarak Apple’ın eseri yani Steve Jobs hiç doğmamış olsaydı siz o bilgisayarlarınızı,androidli smartphone larınızı göremezdiniz…
Stabillikte stabillik ? Benim 512 mb ramli HTC One V bile stabil ? Lütfen takmayın şu stabilliği.Herke aynı şeyi diyorda kullanmayı bildikten sonra stabildir zaten.Bir arkadaşım açıklamıştı neden böyle oşduğunu kısaca açıklayayım.İos uygulamaları kapatır daha doğrusu tabiri caizse uygulamaları kapatır gibi yalandan kapatır.Androidde açıktı bu yüzden fazla yük bindiğinde stabillik bozulabilir.NeXus 4 2gb ramli iyi bir telefon kastığını göremezsiniz.
ewet ama en azından 3 kez yazacaklar (iphone 3gs , iphone 4s, iphone için ) ama samsungta galaxy s2 için ayrı s3 için ayrı note için ayrı note 2 için ayrı daha sayayımmı cok cihaz var en stabil sistem İOS
her türlü ios iphone 5 de aldım telefon yardırıyor resmen arkadaşım s3 ünü rezil ettim sitelere daha erken giriyor uygulamalar hızlı açılıyor adam resmen kızardı 😀
Apple a google üzerinden ücretsiz oyun indirilmiyor Samsun’da indiriliyor ağlayın Apple yalakaları android daha iyi çünkü kullanımı kolay internet kötü çünkü şuam Apple dan yazıyom
S3 Kullanıcısı ve androidsever bir kişiydim, velhasıl androidin stabilsizliği ve kararsızlığı donmaları ve kalitesiz uygulamaları beni soguttu, Donanım iyi fakat yazılım sıfır, ve taki iphone 5 ile tanışana kadar… Stabil zarafet kaliteli akıcılık ve uygulama bollugu hepsi burada kardeşim applle saglam hamle yaptı 🙂
ios bence