Okunma

iPhone 7 Çift Hoparlör ile mi Gelecek?


13 Şubat 2016 Cumartesi 13:30
iPhone 7 Çift Hoparlör ile mi Gelecek?

iPhone 7, şüphesiz bu senenin en çok beklenen telefonlarından biri. Daha önce yaptığımız haberlerle Apple’ın iPhone 7’de 3,5 mm kulaklık girişini kaldırmayı planladığına dair söylentileri sizlere aktarmıştık.

Bugün itibariyle de bu söylentileri destekleyen, fakat farklı bir boyut ekleyen yeni bir bilgi sızdı.

Cirrus Logic iş başında

PhoneArena’nın yaptığı habere göre, iPhone 7’de 3,5 mm kulaklık çıkışı olmayacağı gibi, kulaklık çıkışının olması gereken yere Apple ikinci bir hoparlör yerleştirecek.

Yani Lightning port, mikrofon ve hoparlörler, hepsi telefonun alt kısmında bulunacak. Cihazın ses kalitesini artırmayı hedefleyen Apple, daha öncelerdeki gibi yine Cirrus Logic tarafından sağlanan bir hoparlör kullanacak.

Bu demek oluyor ki iPhone 7 çok iyi bir stereo ses kalitesi sunamayacak, çünkü telefonda iki tane hoparlör olsa bile ikisi de telefonun alt köşelerinde bulunacaklar. iPhone 7 ayrıca dinamik gürültü önleyici yerine temel dijital ses çözücü kullanacak. Bu da bütünleşik bir gürültü önleme özelliğinin iPhone 7s’e bırakılacağının bir göstergesi.

Kablosuz kulaklıklar olmayacak

Haberin bir diğer ilginç noktası ise, iPhone 7 kutusundan çıkacak kulaklıklarla ilgili. Daha önce iPhone 7’nin Bluetooth kulaklıklar sunacağı söyleniyordu.

Ancak sızan son bilgilere göre iPhone 7, kablolu kulaklıklarla sunulacak. Bu kulaklıklar, iPhone 7’ye Lightning port aracılığıyla bağlanacak.

Apple, her zamanki gibi kendi ürünlerinde kendi teknolojilerini kullanmayı ve genelleşmemeyi tercih edecek gibi görünüyor.

:: iPhone 7’nin kulaklık ve hoparlör konusundaki stratejisini nasıl buluyorsunuz?




yazarMehmet Arslan

Bilgisayar oyunlarına ayrı bir merakı olan Melik, teknoloji hakkında yazılar yazmayı çok seviyor. Melik’in yeni durağı ise ShiftDelete.net.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

25 yorum - “iPhone 7 Çift Hoparlör ile mi Gelecek?”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Çift ses çıkışı olursa bence lightning girişinin sağında ve solunda olur

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Böyle bişey olursa ben o telefona elimi sürmem

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Ne gerek var Samsung , iPhone in cift hoparlör ile yaptığını tek hoparlör ile yapıyor. 15 hoparlör olsa nolur.

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Umarım lightning i 3.5 mm lik kulaklık girişine çeviren aparat koyarlar bedava inşallah.

  5. SDN Okuru dedi ki:

    dedikodular çok çıksın bakalım hangileri doğru görürüz….

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Değişiklik iyidir. Bu girişi kaldırsa kaldırsa Apple kaldırıp piyasaya yön verir. Daha önce Floppy diskten, dvd sürücüsünden, 30 pin connectordan kurtulduğumuz gibi. Benim merak ettiğim bu Lightning kulaklıklar Mac bilgisayarlarda nasıl kullanılacak yani lightning girişi yok ki. Apple onlarda da zamanla 3.5mm girişi kaldırıp lightning koyması lazım.

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Çok saçma

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Htc desire 800 ve 600 serisi One serisi (a9 ve x9 hariç) çift hoparlör m8 ve m9 plus hem çift hoparlör hemde çift kamera başka bişey söylemiyorum

  9. SDN Okuru dedi ki:

    Apple iyi fikirle gelmiş, fakat dediğim gibi eğer kendi içinden çıkan kulaklığı kablosuz yapmazlarsa iPhone 6 pek rağbet görmez. Dediğim gibi içine bir tane kablosuz kulaklık koyarlarsa mükemmel olur.

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Çift kamera çift hoparlör dahe neleri çiftleyecez acaba hiç inanmıyorum

  11. SDN Okuru dedi ki:

    altin semerde vursan..

  12. SDN Okuru dedi ki:

    Emmi şarj ederken müzik dinleme işi kablolu olarak tarihe karışacak

  13. SDN Okuru dedi ki:

    Ben zaten kullanmıyorum hiç sorun olmaz Sony h.ear in Wireless var ama kablolu kulaklık almış olanlar için ciddi bir masraf

  14. SDN Okuru dedi ki:

    Bence çok aptalca. Telefonu şarj girişinden bağlanan kulaklıkla sat ok ama jack girişini niye kaldırıyon adam bit ton para verip aldığı kulaklığı kullanamayacak yeni telefonunda şaka gibi

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Bence ekranda koymasın ayrıca satılsa güzel olur 199dolar

  16. SDN Okuru dedi ki:

    Ses tamam şu ekran, kamera ve tasarımada el atsalar iyi olacak rahipleri fersah fersah önce bu konularda Apple çok geri kaldı gerçi kalitelisini koysa bu seferde fiyatı çeker 10.000 liraya. O parayada gider vertu alırım açıkcası

  17. SDN Okuru dedi ki:

    Çift hoparlör ve dahili gürültü engelleyici Xperia Z2'den beri Sony tarfında var. Kulaklığın üzerinde 3 mikrofon var ve jack 5 boğumlu dışardan sıfır ses duyuluyor çok keyifli. Apple kitlesininde geçde olsa bu kaliteyi tadacak olması güzel bişey eşşek yükü ile para veriyorlar bari ufak tefek eski teknolojiler olsun

  18. SDN Okuru dedi ki:

    Apple'ı bunları yapacak ve gene başarılı olacak inanıyorum apple a

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Ee kulaklık takılıyken şarj olamayacak mi?

  20. SDN Okuru dedi ki:

    La zaten çok pahalı bi telefon bi de şimdi aksesuar satmak için abuk sabuk işler yapıyor

  21. SDN Okuru dedi ki:

    Ee kulaklık koymıycaklarsa bari fiyatı düşsün biraz hajsjkdjd

  22. SDN Okuru dedi ki:

    O kulaklık girişini kaldıracaksa (ki zaten kaldırdı) o telefona iyi bir hoparlör koyacak.

" iPhone 7 Çift Hoparlör ile mi Gelecek? konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere iPhone 7 Çift Hoparlör ile mi Gelecek? ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda iPhone 7 Çift Hoparlör ile mi Gelecek? ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "