Malware iOS Cihazlarını Tehdit Ediyor


08 Ekim 2015 Perşembe 10:00
Malware iOS Cihazlarını Tehdit Ediyor

Siber güvenlik firmalarından olan Palo Alto Networks, yaptığı açıklamada yeni bir kötü amaçlı yazılım tespit ettiklerini duyurdu. YiSpecter olarak adlandırılan bu yararlı yazılım özel API’ler (Uygulama Arayüzleri) kullanarak iOS işletim sistemli cihazlara büyük zararlar verebiliyor. 

Yispecter isimli malware, telefonunuzu bozarken aynı zamanda istenmeyen (spam) uygulamaları da cihazınıza kurarak telefonunuzun yavaşlamasına neden oluyor. Sadece istenmeyen (spam) uygulamaları cihazınıza kurmakla kalmayan bu yazılım aynı zamanda kullandığınız uygulamalar da tam ekran reklam gösterimlerine, Safari’deki yer imlerinizin ve arama moturu ayarlarınızın bozulmasına neden olabiliyor. Tüm bunların yanı sıra en önemlisi de sizin kullanıcı verilerinizi çekerek bunları kullanabiliyor. 

Palo Alto Networks firmasının yaptığı açıklamaya göre YiSpecter isimli malware, özellikle Jailbreakli cihazlara bulaşırken Jailbreak’siz cihazlara bulaşabiliyor. Kullanıcılar bu yazılımı temizlemek için cihazını sıfırlasalar bile ilerleyen zamanlarda yeniden bulaşma olasılığı mevcut.

15-10/08/ios8-iphone6.jpg

Özellikle Çin ve Tayland da yaşayan kullanıcıları uyaran siber güvenlik firması bu tür zararlı yazılımların cihazlarınıza bulaşmaması için güvenmediğiniz, kaynağı belli olmayan ve illegal olan uygulamaları yüklememeniz için de net bir uyarı yapıyor.

:: iOS’in güvenliği azalıyor mu?




yazarSedanur Alkan

Online topluluk yönetimi konusunda uzman olan ve kendini sosyal medya tarafında da geliştiren Seda, ShiftDelete.Net'teki çalışmasını devam ettiriyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

40 yorum - “Malware iOS Cihazlarını Tehdit Ediyor”

  1. Ziyaretçi dedi ki:

    Peki malware veya virüs bulaşıyorsa neden virüs koruyucu programlar iOS de bulunmuyor???

  2. Ziyaretçi dedi ki:

    guvenilir olmayan kaynaklardan uygulama kesinlikle yuklemeyin + bu haberdeki malware bedava pornografik video seyretme uygulamasi olarak cihazlara kisiler tarafindan kurulmus, yemi yutmus yani indirenler. dikkatli olmak lazim.

  3. Ziyaretçi dedi ki:

    Ya appstore google play store gibi yol geçen hanı değil ***** bütün uygulamaları test ediyor öyle koyuyor mağ***** diyeceğim odur ki jailbreak yapmadıysanız hiçbir sıkıntı olmaz.

  4. Ziyaretçi dedi ki:

    Sayın Shiftdelete yorum denetleyicilerine biraz eleştiri getirelim, bakalım yayınlayacaklar mı?
    Yazdığım hiç bir yorumda küfür ve hakaret kullanmadığım halde, sırf size eleştiri getirdiğim için bazı yorumlarımı yayınlamadınız. Ama ne kadar seçici olduğunuzu aşağıdaki yorumlara bakıp anladım:
    Alıntı: "-HII SLAK SLAK GONUŞMAĞ AYOSTA HÇ VRÜS OLMAZ Bİ KRE TAAM MI .s .s DANDROİD VİRÜSLÜ HEM AYFON ÇK GVENLİ TAAM MI .s"
    "-OYFON ÇOK GOVONLO TOOM MO OYOSTO VOROS YOK TOOM MU .O"
    "-OMO OYFONLORO VİRÜSGİRMİYOOO :DDAS :DDAS"
    "-"İOS'DA VİRÜS OLMAZ" diyen şerefsizler bir adım öne çıksın. Androidin tırnağı olamaz *****

    Sizing yorumdan anladığınız buysa ve buna "tamam" diyorsanız ben artık bu siteye yorum yazmayacağım.

  5. Ziyaretçi dedi ki:

    Eger Resmi App Store dan degil de baska yontemlerle cihaziniza uygulama yuklemeye kalkarsaniz dogal olarak cihaziniz viruslere karsi da savunmasiz hale ***** gibi sorunlar yasamamak icin uygulamalarinizi sadece Resmi App Store dan indirin.

  6. Ziyaretçi dedi ki:

    Yuklemeyin abi iosda olsa sıkıntılar olabilir

  7. Ziyaretçi dedi ki:

    Ayni kisi birkac yorum atamamali bu ***** konusuna gelince ios virusu baska android inki ***** ta bulasinca senden izin istiyor benim ***** iki os nin de kullanicilari bilincli oldugu surece sikinti cikmaz.

  8. Ziyaretçi dedi ki:

    ios güvenli güvenli diyodun noldu şimdi ha?

  9. Ziyaretçi dedi ki:

    Ios çok güvenli 🙂

  10. Ziyaretçi dedi ki:

    OYFON ÇOK GOVONLO TOOM MO OYOSTO VOROS YOK TOOM MU .O

  11. Ziyaretçi dedi ki:

    Burada yorum yapan arkadaşların çoğu gazetenin fotoğraflarını okuyan çocuklar gibi yemin ederim. Ne haberi okuyorlar ne de okuduklarını anlıyorlar. Haber zaten başlı başına yanlış. Jailbreak'li cihaz risklere açıktır, aynı root edilmiş android gibi. İkincisi jailbreak yapılmamış bir apple cihaza kaynağı belli olmayan riskli uygulamayı nasıl yüklüyorsunuz bi anlatın da biz de bilelim.

  12. Ziyaretçi dedi ki:

    he biz de yedik

  13. Ziyaretçi dedi ki:

    OMO OYFONLORO VİRÜSGİRMİYOOO :DDAS :DDAS

  14. Ziyaretçi dedi ki:

    Jailbirek kullanan baştan beri bunun olavagını bilmesi gerekirdi xaten iosun sucune burda

  15. Ziyaretçi dedi ki:

    ios 4 den beri ipod iphone ve ipad kullanıyorum. bilgisayar olarak os x kullanıyorum. şimdiye kadar bu sitedeki haber olan hata veya bulaşan virüslerden hiçbiri hiçbir cihazıma bulaşmadı. onun haricinde iosun son sürümlerinde bikaç hata denk geldi ama o hatalarda sonraki versiyonda düzeltilmiş oldu. şu an ios 9 ve osx el capitan ile mutluyum.

  16. Ziyaretçi dedi ki:

    6 yıldır android kullanıyorum virüs diye bir şey görmedim. Apple bir kaç özellik ekleyeyim diye ortalığın içine etti. 😀

  17. Ziyaretçi dedi ki:

    iOS'un bunca zaman sisteme fazla özellik katmamasinin sebebi kod yazmayı bilmeMEsiymis meğer.!. iOS a azcık özellik ekleyelim dediler .oku çıktı sistemin. Hatadan geçilmiyor. Her tarafı bug dolu. Virüs desen Windows bile tarihinde bu kadar virüs görmesi 😀 allam yareppim yaa tükürürum bak

  18. Ziyaretçi dedi ki:

    Gulmek istedigim zamanlarda bu sitenin yorumlarini okumaya geliyorum.

  19. Ziyaretçi dedi ki:

    Sen o kadar para ver kapalı kutu kullan bi de gelsin virüs bulaşsın ve bilgilerin çalınsın.

  20. Ziyaretçi dedi ki:

    dandroidcilerde bunu yedi 😀

  21. Ziyaretçi dedi ki:

    iOS a bi kere bulaşıyor olay oluyor dandroid de her yer virüs artık umursanmı***** de böyle bakın

  22. Ziyaretçi dedi ki:

    "..YiSpecter isimli malware, özellikle Jailbreak’li cihazlara bulaşırken Jailbreak’siz cihazlara bulaşabiliyor. Kullanıcılar bu yazılımı temizlemek için cihazını sıfırlasalar bile ilerleyen zamanlarda yeniden bulaşma olasılığı *****
    Bunu yazan editör kesinlikle apple/ios düşmanı. Cümlede kasıt var. jb li bulaşabiliyor ama ötekinede bulaşabiliyor. Sıfırlasalar bile yeniden bulaşabiliyor vs.. Nasıl ifadeler bunlar?
    ister ios olsun ister android. Her zaman zararlı yazılım bulaşma riski söz konusudur. Burada önemli olan açık farkedilince ne kadar hızlı kapatılabildiğidir. Şu bir gerçek ki apple güncelleme konusunda daha iyi ve android daha kırılgan bir yazılıma sahip. Ama bu ios ta virüs olmaz diyebilecek hakkı kimseye vermez.

  23. Ziyaretçi dedi ki:

    Benim iphone 6 da suanda ta kendisi var durmadan safride reklam aciyo ne olcak simdi

  24. Ziyaretçi dedi ki:

    Boşuna Steve Jobs bişeylere hayır diyip durmuyordu adamın değişmez şartları vardı. Sen kalkar yıkarsan al işte sonucu. Senin özelliğin bu zaten bu konuda ödün vermemen lazımdı. Yeni apple yönetimi saçma kararlar alıyor ve apple bu güne kadar olan prensiplerine aykırı davranıyor. Eski dayatma kuralları yok etmeye çalışıyorlar rekabet için ama aslında apple rekabet avantajı zaten bu özelliklerindendi. Piyasayla rekabet için api'leri genişletmeye çalışıyorlar ama maalesef bunun apple kimliğine aykırı dezavantajları oluyor bence eski kemikli kararlıklıklarını kopyalamalılar. Steve Jobs kemikli kararlılığına dönmeliler.

  25. Ziyaretçi dedi ki:

    Kavga var dediler geldik xD

  26. Ziyaretçi dedi ki:

    4 yıldır Android amiral gemilerini kullanıyorum ve tüm bunlara rağmen yakın zamanda iPhone'a geçeceğim.

  27. Ziyaretçi dedi ki:

    Ne oldu çok güvenli İOS unuza..
    Her geçen gün ayrı bir güvenlik açığı ayrı bir virüs. Nasıl olacak böyle?

  28. Ziyaretçi dedi ki:

    Zuahahahahahahahahahahahahahahahah Ömrüm boyunca apple kullanmayacağım ve asla kullandırtmayacağım !!!
    SAMSUNG VARKEN APPLE KİM ULAN !!!!!

  29. Ziyaretçi dedi ki:

    iOS a artmaya başladı bu durumlar.

  30. Ziyaretçi dedi ki:

    Android kullanıyorum kafam rahat oh. İos pişmanlıktır..

  31. Ziyaretçi dedi ki:

    "İOS'DA VİRÜS OLMAZ" diyen şerefsizler bir adım öne çıksın. Androidin tırnağı olamaz ios.

  32. Ziyaretçi dedi ki:

    Android'e attığınız çamurlar sizi buluyor İsheepler.. En iyisi Androide çamur atmayın artık.. Baksanıza ayfonlarınız virüsten kurtulamıyor bi türlü..

  33. Ziyaretçi dedi ki:

    HII SLAK SLAK GONUŞMAĞ AYOSTA HÇ VRÜS OLMAZ Bİ KRE TAAM MI .s .s DANDROİD VİRÜSLÜ HEM AYFON ÇK GVENLİ TAAM MI .s

  34. Ziyaretçi dedi ki:

    OYOSTO HOÇ VOROS OLMOZ.

  35. Ziyaretçi dedi ki:

    Ya üff İos çok güvenli bi kere hiç virüs falan geçirmez taam mı .s dandroid virüs dolu ios da hiçbir şey yok taam mı .s

  36. Ziyaretçi dedi ki:

    "özellikle Jailbreak’li cihazlara bulaşırken Jailbreak’siz cihazlara bulaş***** cümle de mi bir bozukluk var?

" Malware iOS Cihazlarını Tehdit Ediyor konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Malware iOS Cihazlarını Tehdit Ediyor ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Malware iOS Cihazlarını Tehdit Ediyor ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "

En yeni Videolar

  1. 1 Anker PowerPort III Nano adaptör inceleme! Anker PowerPort III Nano adaptör inceleme!
  2. 2 AFAD hangi teknolojileri kullanıyor? (Video) AFAD hangi teknolojileri kullanıyor? (Video)
  3. 3 Xiaomi Mi 10T kutusundan çıkıyor! Xiaomi Mi 10T kutusundan çıkıyor!
  4. 4 SDN ofisindekiler en çok hangi şarkıları dinledi? SDN ofisindekiler en çok hangi şarkıları dinledi?
  5. 5 Redmi Note 9 Pro'ya Open Camera ile meydan okuduk! Redmi Note 9 Pro'ya Open Camera ile meydan okuduk!
  6. 6 PARDUS kullanan AFAD merkezini ziyaret ettik PARDUS kullanan AFAD merkezini ziyaret ettik
  7. 7 Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD incelemesi Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD incelemesi
  8. 8 Uygun fiyatlı C4U C1 Akıllı Saat inceleme Uygun fiyatlı C4U C1 Akıllı Saat inceleme
  9. 9 69 liraya YouTuber, Tiktoker, Instagramer yapan set! 69 liraya YouTuber, Tiktoker, Instagramer yapan set!
  10. 10 Kısa sürede nasıl 12 kilo verdim? - VLOG Kısa sürede nasıl 12 kilo verdim? - VLOG