Metal Gear Solid’in merakla beklenen Unreal Engine 4 ile geliştirilmiş versiyonu geliştirici ekip tarafından iptal edildi. Shadow Moses olarak adlandırılan, hayranlar tarafından geliştirilen projenin iptal sebebi ise açıklanmadı.
Facebook üzerinden projenin iptalini duyuran ekip bu kararın arkasında kontrolleri dışındaki nedenler olduğunu söyledi.
Projenin tamamen hayran yapımı olması ve serinin hak sahibi Konami’den herhangi bir izin alınmamış olması bu kararın arkasındaki neden olabilir.
Projenin yaratıcısı Airam Hernandez, Shadow Moses’ı ilk duyurduğunda er yada geç Konami’den izin almaları gerektiğini söylemişti. Projeyi erkenden duyurmanın sebebini de buna bağlıyor.
Bu sayede Konami gelen ilgiyi görüp izin verebilir veya proje çok ilerlemeden iptal edilebilirdi. Ne yazık ki iptal kararı gerçekleşti.
Kararın açıklanmasından önce geliştirici ekip 14 Mart’ta büyük bir duyuru yapacağını söylemişti.
::Alınan karar hakkında neler düşünüyorsunuz?
Bu oyunun türkçe yaması çıkacaktı çıktı mı??
Yazik oldu desene. Mutlu musun konami?
Yahu, izin var, hukuk var. Ben yapacağm diye çıkarsan böyle olur. Konami almıştır belki