PlayStation 4’ün en büyük rakibi olan Xbox One, çoğu oyunda 1080p yerine 900p çözünürlüğü desteklemesiyle oldukça fazla eleştiri alıyor. Çünkü cihazın teknik özellikleri rakibiyle hemen hemen aynı olsa da Kineckt’e ayrılan işlem gücü ve shader sayısı, cihazın performansını ciddi miktarda etkiliyor.  

Oyuncular durumdan şikayetçi

Durum böyle olunca oyunların kasmasını istemeyen geliştiriciler, akıcılığı sağlamak için çözünürlüğü 900p‘ye çekmek zorunda kalıyor. Tabii yeni nesil konsol alıp, 1080p’ye erişemeyen kullanıcılar da haliyle Microsoft’u bu konuda oldukça fazla eleştiriyor. 

‘1080p mükemmel değil’

Ancak Xbox bölümünün başındaki isim Phil Spencer‘in yeni yaptığı açıklamalar, oyun camiasında yeni bir tartışmanın fitilini ateşledi. Spencer, ”Rakiplerimiz arasındaki yarış son derece önemli. Ancak 1080p çözünürlük efsanevi veya mükemmel bir çözünürlük değil. Çünkü benim için oyunda saniyede gösterilen kare sayısı (FPS), çözünürlükten daha önemlidir. Ayrıca saniyede gösterilen kare sayısı oynanışı daha derinden etkileyen bir unsur.” diyerek düşüncelerini dile getirdi. 

Spencer’dan farklı bir bakış açısı

”Oyuncular her ne kadar rakamlara çok takılsa da, örneğin önümüzdeki zamanlarda PlayStation 4’e çıkacak The Order: 1886’da film etkisi yaratmak için oyun kasıtlı olarak 30 FPS’ye çekildi. Elbette 1080p/60 FPS değeri Forza gibi oyunlarda önemlidir. Fakat bunu genele yayıp, her oyundan beklemek çok anlamlı olmaz. Ben 1080p/60 FPS yerine,  konsolun var olan gücünün ışıklandırma ve daha iyi efektler için kullanılmasından yanayım.” diyerek ekleme yapan Spencer, özetle her şeyin rakamlardan ibaret olmadığının altını çiziyor. 

:: Oyunlarda en çok dikkat ettiğiniz konu ne?