İlk kez geçtiğimiz aylarda Microsoft tarafından duyurulan, Nvidia ve AMD gibi dev firmaların DLSS ve FSR teknolojilerine alternatif olması beklenen Otomatik Süper Çözünürlük (Auto Super Resolution) özelliğine ilişkin ilk testler ortaya çıktı. Gelen bilgilere göre, Microsoft’un alması gereken çok fazla yol var gibi görünüyor.
Microsoft, Auto SR ile şimdilik çok geride…
Microsoft’un geçtiğimiz aylarda duyurduğu ve şimdilik çalışmak için tümleşik GPU barındıran bir Qualcomm Snapdragon X işlemcili donanıma ihtiyaç duyan Auto SR’a dair ilk testler geldi.
Gücünü Copilot Plus’tan alan ve yapay zeka destekli işlem sağlayan ‘upscale’ teknolojisi, şimdilik kısıtlı donanımları ve oyunları destekliyor. Digital Foundry cephesinin Microsoft Surface Laptop 7 ile ve birçok farklı oyunla yaptığı testlere göre bu teknolojinin şimdilik DLSS de dahil olmak üzere kayda değer ‘upscale’ teknolojilerine rakip olacak seviyede değil.
Yapılan incelemelerde, Auto SR özelliğinin ilk kayda değer sorunu olarak metin tabanlı görselleri yüksek çözünürlüklü hale getirmekte zorlanıyor olması dikkat çekiyor. Bu da, daha bir oyunun ana menüsündeyken bile çeşitli sorunlarla karşılaşıyorsunuz demek…
Bununla birlikte teknolojinin kendisi kayda değer sonuçlar verse de, tümleşik GPU zorunluluğu nedeniye hemen hemen 10 FPS ile oyun oynamak zorunda kaldığınız Cyberpunk 2077 gibi örnekler de mevcut.
Özetle Auto SR’dan şimdilik bir mucize beklememek lazım. Teknoloji umut vadediyor gibi görünse de şu an piyasadaki kayda değer hiçbir rakibiyle boy ölçüşecek seviyede değil.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}