Yüzücüler deyimi yerindeyse suyun altında mevcut dünyadan habersiz hareketlerini gerçekleştirirken, somut dünyadan uzaklaşmaları yönündeki söz konusu hareketleri antrenman performanslarına da doğrudan yansıyordu.

Suyun altında yalnızca kendilerini farkında olup, kendileri ile rekabet içerisinde olan yüzücülerin problem niteliğindeki bu sorununa Microsoft Research, alternatif bir çözüm yolu geliştirmiş durumda.

Microsoft Sanal Yüzücüler Meydana Getiriyor

Microsoft Research’ün Redmond Araştırmalar Bölümü, SwimTrain adlı proje kapsamında Kore İleri Teknoloji Ve Bilim Enstitüsü (KAIST) ile ortak bir çalışma yürütme yoluna gitti.

Sporcuların akıllı telefonları için su geçirmez bir kutu işlevinde olacak cihazın tasarımında bulunan iki ekip, duyusal/işitsel geri bildirimleri sağlamak için bir çift su altı kulaklığına da meydana getirdi.

Havuz içerisindeki diğer yüzücülerin mevcut durumları hakkında yüzücülere bilgi verecek çözüm, yüzücülerin duruma göre hareket etmelerine olanak tanıyacak.

Yüzücü antrenman esnasında o anda rakip olarak nitelenen yüzücü karşısında geride kalması halinde, SwimTrain çözümü sporcuya çeşitli yönergelerde bulunarak bir sonraki en iyi hamlenin ne olacağı söyleyecek. Böylece yüzücü antrenman esnasında bir sonraki hareketini planlayabilecek.

#video_11887#

Microsoft Research-KAIST işbirliğinde gerçekleştirilen projenin test aşamasında 11 deneğe, SwimTrain çözümünün uygulandığının, deneklerin sosyal etkileşim-anındalık hızında yönerge vermesi nedeniyle çözüm hakkında olumlu görüş bildirdikleri Engadget’taki haberde yer aldı.

Spora teknolojinin gelecek süreçte hangi oranda müdahale edeceği konusunda şimdiden bir fikir yürütülemez. Fakat taraflı/tarafsız herkes, bu tip çözümlerin işleri kolaylaştırdığı konusunda hemfikir durumda.

:: Microsoft Research-KAIST işbirliğinde meydana getirilen SwimTrain projesi hakkında ne düşünüyorsunuz?