Microsoft, oyunseverleri heyecanlandıran önemli bir adım attı. Şirket, DirectSR API’sinin artık AMD FSR 3.1 (FidelityFX Super Resolution) desteği sunduğunu duyurdu. Frklı süper çözünürlük (SR) teknolojilerini tek bir çatı altında toplamak amacıyla geliştirilen DirectSR API, şimdiye kadar Intel’in XeSS ve NVIDIA’nın DLSS teknolojilerini destekliyordu. Artık, AMD’nin FSR 3.1 desteği de eklenince, Windows oyunları daha pürüzsüz, daha detaylı ve görsel olarak daha tatmin edici olacak.
Microsoft, DirectSR API’sinin FSR 3.1’i desteklediğini duyurdu
FSR 3.1’in getirdiği yenilikler oldukça ilgi çekici. Öncelikle, FSR 3.1’in FSR 2.2 üzerine iki büyük geliştirme sunduğunu belirtmek gerekiyor. Birincisi, zaman stabilitesini iyileştirerek oyun sırasında yaşanan parlama ve titreme sorunlarını minimuma indiriyor.
Bu sayede, hızlı aksiyon sahnelerinde bile ekranın akıcı kalması sağlanıyor. İkincisi ise, hayalet görüntülerin (ghosting) daha etkili bir şekilde baskılanması. Bu özellik sayesinde, hareketli sahnelerde bile detay kaybı yaşanmadan oyun keyfi devam ediyor. Özellikle yüksek çözünürlüklü oyunlarda bu tür optimizasyonlar, oyunları neredesye gerçek gibi hissettiriyor.
FSR 3.1 SDK’sının sunduğu bir diğer büyük avantaj, DirectX 12, Vulkan ve Unreal Engine 5 gibi popüler platformlarla uyumlu olması. Bu da demek oluyor ki, geliştiriciler oyunlarında FSR 3.1’i kullanarak daha geniş bir donanım yelpazesinde mükemmel performans sunabilecekler.
DirectSR API sayesinde, oyun geliştiricileri tek bir arayüz üzerinden hem AMD’nin, hem Intel’in, hem de NVIDIA’nın süper çözünürlük teknolojilerinden faydalanabilecekler. FSR 3.1’in DirectSR ile entegrasyonu sayesinde, oyunlar artık daha pürüzsüz olacak diyebiliriz.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}