Bildiğiniz üzere özellikle son bir yılda, Microsoft Xbox sahipleri ve hatta Microsoft’un kendisi, oyun yapımcılarının ilk günden PS4 ve PS5 ile birlikte PC oyuncularını önceliklendirip Xbox’ı pas geçmesinden şikayetçi. Peki, bu durumun gerekçesi ne? Yapımcılar neden Xbox sürümlerinin daha sonra çıkmasını istiyor? İşte bilmeniz gerekenler…
Microsoft için tek sorun teknik gerekçeler değil!
Oyun dünyasının üç devi Sony, Nintendo ve Microsoft arasındaki rekabet, son yıllarda giderek kızışıyor. Ancak donanım satışları açısından bakıldığında, Microsoft’un diğer iki rakibinin oldukça gerisinde kaldığı görülüyor. Nintendo Switch, tüm zamanların en çok satan konsolu olma yolunda ilerlerken, PlayStation 5 satışları da bir önceki nesil Xbox One’ı çoktan geride bıraktı. Xbox Series X|S ailesi ise toplamda 28 milyon civarında satış rakamıyla oldukça geride kalmış durumda.
Bu durum, popüler oyunların Xbox konsollarına geç gelmesine veya hiç gelmemesine neden oluyor. Örneğin, büyük ilgi gören Baldur’s Gate 3 ve Black Myth: Wukong gibi oyunlar, çıkış tarihlerinde Xbox platformunda yer almadı. Baldur’s Gate 3 birkaç ay sonra Xbox’a geldi, ancak Wukong için hala net bir tarih yok. Bazı küçük çaplı oyunlar ise Xbox’ı tamamen es geçiyor.
Microsoft, bu endişe verici geleneği tersine çevirmek için harekete geçti. 30 Eylül’de yayınlanan bir geliştirici blogunda, şirket açıkça “Neden geliştiriciler Xbox versiyonlarını yapmıyor?” sorusunu sordu. Xbox’ın Baş Kullanıcı Araştırmacısı Dr. Deborah Hendersen, “Eğer video oyunları yapıyorsanız, sizden haber almak istiyoruz. Xbox’ta değilseniz, nedenini öğrenmek isteriz. Rakiplerimizin ürünlerini kullanıyorsanız, muhtemelen öğrenebileceğimiz harika bir bakış açınız vardır!” dedi.
Geliştiricilerin Xbox’ı tercih etmeme nedenleri arasında, Xbox Series S konsolunun daha düşük performansı öne çıkıyor.
Baldur’s Gate 3’ün geliştiricisi Larian Studios’un Yayın Direktörü Michael Douse, oyunun Xbox’a geç gelmesinin nedenini şöyle açıkladı: “Sorun, bölünmüş ekran özelliğini Series S’te çalıştırmakta yaşadığımız zorluktu. Bu, aşılması gereken büyük bir teknik engel.”
Büyük yapımlar er ya da geç Xbox’a ulaşsa da, bağımsız oyunlar için durum her zaman aynı değil. Enotria: The Last Song ve HAAK gibi oyunlar, Microsoft ile iletişim sorunlarını gerekçe göstererek Xbox’ı resmen pas geçti. Bu, Xbox sahipleri için endişe verici bir trendin başlangıcı olabilir.
Sonuç olarak, Microsoft’un Xbox platformunu daha cazip hale getirmek için ciddi adımlar atması gerekiyor. Geliştiricilerle iletişimi güçlendirmek, teknik zorlukları aşmak ve oyun ekosistemini genişletmek, atılması gereken önemli adımlar arasında yer alıyor. Xbox’ın geleceği, bu zorlukların nasıl aşılacağına bağlı olacak gibi görünüyor.
Yine de şirketin konuyla ilgili öz eleştiri yapmaya başlamış olması oyuncular için iyi bir haber diyebiliriz. Siz de konuyla ilgili görüşlerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}