Amerikan Ulusal Uzay ve Havacılık Dairesi NASA’nın, tüm dünyada 48 ülke ve 96 şehirde eş zamanlı düzenlediği “Uluslararası Uzay Uygulamaları Yarışması”nın Türkiye ayağı bu yıl, 12-13 Nisan tarihlerinde, TTNET ana sponsorluğunda ve TAG (Tek Araba Gidelim) organizatörlüğüyle Sabancı Üniversitesi Tuzla Kampüsü’nde gerçekleştirildi. Teknoloji çözümleriyle uzay teknolojisinde ilerlemeye katkı yapmayı hedefleyen, interneti kullanarak uzayda da farklılık yaratmaya ilgi duyan kişileri bir araya getirmeyi amaçlayan üçüncü “NASA Space Apps Challenge” etkinliğine 46 kişi katıldı.
Katılımcılar “Uzayda Teknoloji”, “Dünyanın Durumunu İzleme”, “İnsanlı Uzay Uçuşu”, “Robotik” ve “Asteroidler” olmak üzere beş ana başlık altında toplam 50 konuda çalışarak çözüm geliştirdi. 48 saatlik maratonun sonucunda katılımcılar, hazırladıkları projeler ile Türkiye’nin değerli akademisyen, girişimci, yönetici ve bilim insanlarından oluşan bir jüriye sunum yaptı.
11 yaşındaki oğlu ile maratona katıldı
Türkiye jürisi Türkiye’yi “En İyi Donanım Kullanımı ve En İyi Misyon Konsepti” kategorilerindeki iki projenin temsil etmesine karar verdi.
“En İyi Donanım Kullanımı” kategorisinde jürinin oy birliği ile seçtiği takım Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencilerinin kurduğu Fentek Allstarz oldu. Takım, teknoloji maratonuna, robotik alanında hazırladıkları projeleriyle katıldı. Lego parçalarından oluşan, modellemesi internete yüklenerek herkes tarafından kullanılabilen bir robot tasarlayan öğrenciler, projeleriyle Mars’a malzeme taşıma probleminin çözümüne odaklandı.
En İyi Misyon Konsepti kategorisinde ise Bilkent takımı, “İnsanın Uzaya Uçuşu” alanında “Mars Sofrası için Yiyecek Yetiştirme” isimli dalda Mars’ta yer altında kurulan bir serada sebze yetiştirme projesiyle birinci oldu.
Projesi küresel değerlendirmede dereceye giren takım, NASA’nın Uluslararası Uzay Merkezi’ne malzeme göndermek için Eylül 2014’te yola çıkacak olan Space X Dragon için yapılan törene katılma hakkına sahip olacak.
Etkinlikte asteroidler arası seyahat için oyun geliştiren 4 (3+2+1) isimli grubun After Dawn isimli projesi, Asaf Yurdakul‘un 11 yaşındaki oğlu ile birlikte geliştirdiği “Fisheye Projection for 3D Model Space Objects” projesi ve İTÜ Apps takımının geliştirdiği “Habitory” mobil uygulaması da, jüri oylamasında yüksek puan almayı başardı.
:: NASA hakkında ne kadar bilgi sahibisiniz?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}